Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Station Meiningen

Gestart door patricklaan, 28 mei 2007, 16:33:06 PM

Frank_N

Als ik het goed zie begint de bocht pas na het station scherper te worden, bovendien zijn dit (korte) buurtlijn wagens die zijn afgebeeld. De foto lijkt in perspectief vertekend te zijn. Het ziet er wel goed uit!

Wat Knut ([:D]) bedoeld is dat het in model geen gezicht is dat lange rijtuigen zover uit de bocht hangen in een korte bocht, zodat je perronsporen verder weg moeten komen liggen.

Groet van Frank.

Edit: Op de site van den Gerolf kun je foto's van een perron in een binnenbocht vinden waarbij het optisch geen probleem vormt. Daarbij heeft hij de sporen verkant gelegt, zodat het er nog aannemelijker uit ziet. Welke spoorradius hij daarbij gebruikt weet ik niet, wel dat bij grootbderijf altijd een bocht flauwer begint en eindigt.
Groet van Frank

patricklaan

Wat is de naam van deze webpagina.
Kan ik eens kijken hoe hij dat opgelost heeft.


Patrick

patricklaan

Dit is een test met het overhangen van rijtuigen 30 cm lang in winrail.

Frank_N

Groet van Frank

ysbeer

Ja ieder zijn smaak.
Maar ik zou er nooit aan beginnen.
Zeker niet met standaard rail zonder overgangs boog.

Wim Knut(vroeger ysbeer)

Gerolf

Een station in een (ruime) boog kan best. De boogstraal op mijn baan is op deze foto ongeveer 100cm. Dit doe je met flexibele rails.



Wat ik van je plan vind? Ik zou wat selectief knippen in het aantal sporen. Je hebt die bvb 12 sporen in je hoofdstation niet nodig om een goede impressie van je voorbeeld te hebben ?n toch leuk te kunnen rijden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Op mijn "toekomstige" baan werk ik met stationsporen met een minimale straal van 180cm, de oversteek is dan bijna te verwaarlozen.

@ Patrick: kijk even je werkluiken na met je schaduwstation. Volgens mij moet je tussen de sporen van jaschaduwstation door kruipen om aan je zichtbare baan te werken, en dat werkt niet echt leuk [;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ysbeer

Waarom eigenlijk een station in een bocht?
Als je een straal van 1.80 m kwijt kunt lijkt het mij toch ook wel mogelijk een station met rechte sporen te maken.
Want hoe mooi ook gemaakt een trein in een bocht is altijd een compromie
Ik zelf heb juist bijna alle bochten weg gewerkt.
En ondanks het feit dat dan alles nog waanzinnig klein is valt dit minder op.

wim ysbeer

patricklaan



Draaischijf verschoven naar rechts om meer ruimte te krijgen links in de hoek kruis midden boven vervangen door een kruising 15 graden nu meer ruimte boven.
Gerolf mooi station veel details het misstaat niet een station in een bocht.
Ik probeer de rechter kant 12 sporen nog aan te passen.

Patrick