Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

marklin Central Station

Gestart door wisselstromer, 31 januari 2005, 12:45:05 PM

Frans HOOYBERGHS

Net terug van een paar dagen Duitsland, en, in de meeste degelijke treinenwinkels staat een console met een mobile en een central station, 2 rollenbanken (waar de winkeliers zelf een lok kunnen opzetten), wat C-rails met wissels en seinen. We hebben daar een degelijke uitleg gekregen over een echt werkende central station in combinatie met een mobile station, en nu mag iedereen beweren wat ie wil, het is verbluffend indrukwekkend wat daar allemaal mee kan. Zowel betreffende loks, wissels, seinen, noem maar op. En blijkbaar gaat het spul heel erg ver in het compatibel zijn met veel andere systemen (decoders). De definitieve versie van de software laat nog wat op zich wachten (terecht denk ik dat men zoveel mogelijk bugs uit de software wil halen), en niemand kon of wou een definitief antwoord geven op de vraag wanneer de central station ter beschikking zou zijn voor de gewone consument. Wel dat bij een nieuwe versie van de software sowieso zou kunnen gedownload worden, of per CD besteld, enzovoort. We hebben deze uitleg niet gekregen van M?rklin, maar wel van winkeliers, die natuurlijk ook M?rklin, maar daarnaast tevens andere merken, verkopen. E?n bedenking. De central station is zeer gebruiksvriendelijk (eigenlijk Windows op zijn M?rklins), maar de mogelijkheden zijn zo uitgebreid dat het zaak zal zijn het hoofd bij de zaak, ofte de central station, te houden. Kostprijs, de goedkoopste winkel, ? 441,00. Advies, loop als je kan in een goede Duitse treinenwinkel binnen en ga eens kijken wat de toekomst brengt. Het ziet er echt mooi uit. En ik denk dat M?rklin echt toonaangevend werk verricht.


Frans HOOYBERGHS

Ik heb in Duitsland (of elders) nog geen enkel exemplaar gezien dat te koop was, pas dus op met het kopen van spullen die eigenlijk nog niet eens uitgeleverd zijn!

laurens66

Nou het moment lijkt te komen:

Central Station beschikbaar

Tijdstip: maandag 7 november, 17.13 uur

Met een vertraging van 11 maanden is het Marklin Central Station beschikbaar gekomen. Deze multifunctionele besturingseenheid maakt het mogelijk om in wisselstroombedrijf vrijwel ongelimiteerd locomotieven, wissels en seinen digitaal te bedienen. Onder code HMA60212 treft u alle specificaties aan.

Wij zullen per omgaande een start maken met het uitleveren van de bestelde units, dit in volgorde van ontvangst van de bestellingen. Deze week wordt bovendien een opstelling tot stand gebracht, waarmee alle functies van het Central Station kunnen worden gesimuleerd. Belangstellenden nodigen wij graag uit voor deelname aan de speciale workshops. De agenda daarvoor zal op www.totaltrain.nl worden vermeld.



Bron: www.totaltrain.nl

n/a

Wisselstroombedrijf??????????[:D][:D][:D][:D][:D]

laurens66

citaat:
Geplaatst door Wim

Wisselstroombedrijf??????????[:D][:D][:D][:D][:D]



Blijkbaar, totaltrain toch.

Voor decoders met Motorola formaat zullen ze bedoelen.
3/rail of 2/rail maakt niet theoretitsch niet uit.

n/a

Op www.marklin.nl staat nu ook info over het centraal station.

n/a

citaat:
Geplaatst door Davy

Op www.marklin.nl staat nu ook info over het centraal station.



Goh, Davy, daar zijn we echt blij om. Dat noem ik nog eens belangrijke informatie. Ik hoop voor je dat je mee kunt delen in de winst.

Wim

Steven86

Goh, Wim. Gun een collega modelspoorder eens zijn enthousiasme over de hobby. Je mag altijd een thread starten over de nieuwe, aangekondigde Zimo centrale, nietwaar.

n/a

Nou Wim is gewoon lid van dezelfde club als ik. Wim heeft een haat liefde verhouding met Marklin. Hij is ook zowat de enige die van digitaal rijden via een computer alles afweet. Op dit gebied weet hij bijna alles. Voor de rest we zullen zien of technische apparaten waar je heel veel mee kan doen, maar waarvan de meesten 90% nooit zullen gebruiken of echte plug en play apparaten het zullen gaan winnen.

n/a

Het gaat er helemaal niet om of je de baan nu via de computer of via de centrale bediend. Het gaat er gewoon om dat je met oogkleppen op en een plaat voor je hoofd een product aan het promoten bent, waar geen ervaring mee is. Het zal mij worst zijn wat iemand gebruikt als aansturing van zijn digitale baan. Het gaat mij meer om het bijna dwangmatige van dit soort berichten.

Wim

Steven86

Leuke club met veel animo zal dat wel zijn

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Steven86

Leuke club met veel animo zal dat wel zijn


Inderdaad, ondanks deze animositeit is het er altijd beregezellig.[8D]

Steven86

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Steven86

Leuke club met veel animo zal dat wel zijn


Inderdaad, ondanks deze animositeit is het er altijd beregezellig.[8D]


:-)

n/a

citaat:
Geplaatst door Steven86

Leuke club met veel animo zal dat wel zijn



Inderdaad het is een hele leuke club, wij zijn op dit moment aan het werken aan een geheel nieuwe modulebaan 3-rail, en het digitale systeem is een Intellibox via LocoNet. En verder nemen wij Mister MFX met een korreltje zout.

Wim.