Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

marklin Central Station

Gestart door wisselstromer, 31 januari 2005, 12:45:05 PM

n/a

Nog wat nieuwe info over het central station.
Een drie minuten lang filmpje.
http://www.maerklin.de/specials/?redirect=filme.html

En een schematische tekening van systems.
http://www.marklin.nl/systems/systeemoverzicht.html

LokSound

Naar verluid, zo de Central Station er aankomen in september (uit goede bron...)

De prijzen (inkoopprijs!) zijn gekend sedert december 2003!
Dus als de dealer zijn inkoopprijs kent.. kan hij de verkoopprijs berekenen...? Of niet?

aan Wisselstromer: kan je mee ens informeren rond die kinderziektes bij de mfx-decoders aub. Dit is me onbekend..; tenzij je praat over de M?rklin 201-loc (NMBS59) alwaar een vreemde MFX-decoder inzat (lees: geen ESU)

dank,

Patrick

Johnnytrein

Patrick, Ik denk dat hij de decoders in de BR 50 uit startset 29820 bedoelt. Blijkbaar geven die na enkele uren of dagen de geest. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

De mijne doet het nog steeds. Ik laat de serie 50 stoomloc geregeld op de digitale clubbaan rijden en hij is niet kapot te krijgen.[:D]

En in de Marklin loc 37270 serie 201 van de NMBS zit helemaal geen mfx decoder. Daar zit waarschijnlijk gewoon een lokpilot in. Maar daar zijn er wel heel wat varianten van gemaakt.

Zie ook: http://www.marklin-users.net/applications/forum3/topic.asp?TOPIC_ID=1949&SearchTerms=esu



Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

Wat info over het central station.

CLICK TO SEE PICTURE OF REAR OF CENTRAL STATION (FROM DIGITAL NEWSLETTER)

http://www.msnusers.com/dddsss/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=20

LEFT TO RIGHT

1-POWER IN.
2-TWO WIRE TRACK CONNECTOR.
3-TWO WIRE TRACK CONNECTOR.
4-EIGHT PIN SOCKET FOR CONNECTING TO FEEDER TRACK.
5-SEVEN PIN SOCKET FOR MOBILE STATION OR DIGITAL CONNECTION.
6- SAME AS 5.
7- SAME AS 5/6.
8-NINE PIN SOCKET FOR LINEAR BUS TO TERMINALS.
9-ETHERNET SOCKET.
10-SAME AS 9.

dikken

hoi davy,

familie van steventrain op Marklin-users.net forum?

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

55erke

Ik ga mij in de toekomst ook zo een central station kopen. Maar ik ga eerst afwachten wat de reacties en comentaren zijn.

laurens66

Het is in ieder geval wel een mooi ding, hij is mooier dan de IB.
Zou je, je IB (heb ik niet hoor) er eigenlijk op aan kunnen sluiten.
Een control unit kan wel.
Nu ben ik nog teverenden over de mobile station, maar de central zal hier in de toekomst ook wel komen denk ik.

n/a

citaat:
Geplaatst door laurens66

Het is in ieder geval wel een mooi ding, hij is mooier dan de IB.
Zou je, je IB (heb ik niet hoor) er eigenlijk op aan kunnen sluiten.



En waarom zou je die dan aan willen sluiten??? Wordt het wel een heel erg duur stelletje om eem lokje te laten rijden vind jij ook niet?

Of je kiest voor een Intellibox, dus voor een flexibel universeel systeem, of je kiest voor een star Marklin (ESU) systeem.

dikken

De CS is een mooi speeltje maar m.i. is er een groot tekort. Ze hebben een poging gedaan om alles in een apparaat te combineren. Jammer dat daarbij de memory vergeten is. Met deze kan je bij het digitaal systeem volledige wisselstraten en seinen voorprogrameren zonder zich zorgen te moeten maken over welke wissel in welke positie moet staan. Heel handig voor het stationsbedrijf! Hopelijk vinden ze er iets op.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

n/a

Volgens de FAQ van de Nederlandse website.
Ik citeer:
"36. Is er een rijwegenbesturing (zoals de Memory) in het Central Station ingebouwd of komt daar een apart apparaat voor beschikbaar?
Rijwegen zullen direct vanuit de Central Station bestuurd kunnen worden. Of dit al direct in de Central Station is ingebouwd of dat dit later d.m.v. een update gerealiseerd wordt, is op dit moment nog niet bekend".

dikken

Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

n/a

Ik ga deze zomer men baan hermaken en ook volledig digitaal maken.
Eerst dacht ik aan central maar ik denk dat ik voor een intellibox ga kiezen want deze is nu verkrijgbaar, ja kan er koploper opzetten en hij begrijpt 8 mfx functies 128 rijstappen en zeer veel adressen.
Meer moet dat niet zijn [:)]

n/a

Ik heb van sommige mensen al gehoord dat ze met een centraal station al hebben mogen spelen bijvoorbeeld bij Biervliet en op de beurs in Leiden. Wat zijn de eerste indrukken?