Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

sound met delta

Gestart door 5183, 21 mei 2007, 19:21:15 PM

5183

is het normaal at lcsound niet werkt met Delta? Met mijn transfo van 32va werkt de sound functe wel. Kan iemand mij meer duidelijkheid geven waarom dit niet werkt bij delta?

(het gaat over loc 5183 van mehano)

groetjes 5183

Break302

citaat:
Geplaatst door 5183

is het normaal at lcsound niet werkt met Delta? Met mijn transfo van 32va werkt de sound functe wel. Kan iemand mij meer duidelijkheid geven waarom dit niet werkt bij delta?

(het gaat over loc 5183 van mehano)

groetjes 5183

Als je met het Delta systeem rijdt verstaat de decoder dit als Digitaal, maar omdat het geluid niet wordt geactiveerd door een functie toets blijft alles stil.
Nu is de decoder wel te programmeren dat deze op delta reageert, maar dan kan je het geluid wel niet uit zetten tenzij je beschikt over de nieuwste Delta control versie de 66045.
Dit wel te samen met het in en uit schakelen van de lichten, of wel laat je de lichten constant branden of constant het geluid draaien als de stroom wordt ingeschakeld.
Hier zijn mogelijkheden te over, maar deze kan je wel niet instellen met je Delta control.

Jos

5183

dankje voor je bericht jos[;)]
weet er soms iemand hoe je die decoder moet programmeren?

groeten 5183

Break302

citaat:
Geplaatst door 5183

dankje voor je bericht jos[;)]
weet er soms iemand hoe je die decoder moet programmeren?

groeten 5183



Dat gaat het gemakkelijkste met de lokprogrammer van ESU via een computer, of met een Intellibox - ECOS of Control Station.
Met de Lokprogrammer gaat dit het vlotste, maar die heeft niet iedereen [:(]

5183

bedankt voor de info break302!

Ludwig

Hoi,
Nog en sound vraagstukje.
Ik beschik over de dubbeltractie 202/203 van Marklin.
Deze is uitgerust met het decoder systeem type delta van Marklin.
De aansturing van mijn baan gebeurt met Control unit 6021.
Met als gevolg dat het geluid niet kan afgezet worden.
Is er misschien buiten het vervangen van de decoder nog een andere manier om het geluid te kunnen onderbreken?

Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Break302

De simpelste oplossing is er een functie decoder bij in plaatsen, dan kan je gelijk de lichten schakelbaar maken.

Jos

trainfreak

Ik ga deze loc volgende week misschien van een vriend overkopen, maar iemand zei me dat de sound niet helemaal de echte is. Klopt dit?
Spoorse groeten
Dimitri

Anarchy

Trainfreak,

"55erke" van dit forum zal je dat wel bevestigen.