Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

schaduwstation met kop-en doorgangsstation

Gestart door dancer, 21 mei 2007, 11:14:38 AM

dancer

Hello,

Om het treinbedrijf realistisch te maken heb ik gedacht betreffende de trek en duwtreinen en treinstellen, dat ze in een speciaal schaduwstation in de vorm van een kopstation zouden moeten komen...
De andere treinen (met enkel 1 loc/goederentreinen..die zouden door het "normale "schaduwstation moeten rijden...

Op die manier is het meer realistisch (zeker voor de trek-duwtreinen met loc en stuurstandrijtuig....)

Wie doet het op deze manier???

Ik had gedacht om in mijn toekomstige baan dit te doen door middel van pc


pahasoft

Hallo Dancer,

Ik doe het inderdaad op een deel van de mijn baan op deze manier. Werkt prima en geeft een realistisch beeld.

dancer

Dank voor snelle respons Paul!
Heb je misschien foto's of schetsen?

Uit hoeveel sporen bestaat het schaduwstation in de vorm van een kopstation?
Ik ben benieuwd....

Ik rij 3 rail, en zou later besturing willen doen met pc...detectie zou door middel van stroomdetectie gebeuren....

groeten

Joan

pahasoft

Hallo Joan,

Schetsen of foto's heb ik niet. Op 1 laag aan 1 kant van de kamer is een schaduwstation in opbouw. De normale doorgangsstation heeft 6 sporen (met in totaal 10 blokken) en het schaduwdeel als kopstation heeft 7 sporen.
Ik rij wel in schaal N.

dancer

Ok, bedankt voor info...
We leren weeral bij... dus weeral een interessante dag gehad!!

Groetjes!

SuSke

Hoi Dancer,
Ook ik heb het zo ingepland in de toekomstige "grote baan". Je vindt het in dit forum onder deze link http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4047
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Dat is bij mij ook een van de zaken die op het verlanglijstje staan. Maar ik wil wel dat de trek/duw stellen er automatisch naar toe gaan en dat probleem heb ik nog niet opgelost.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Ik vermoed wel dat Paul Haagsma hier een antwoord voor heeft met z'n programma Koploper.
Eigenlijk vermoed ik dat niet, maar ben er vrijwel zeker van.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Ik zit wel in Z... digitaal is geen optie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

pahasoft

Johan,

Ik hoorde van iemand dat hij in Messe Dortmund wel een digitale Z-baan heeft gezien en die echt prachtig reed. Welk digitaal systeem moet je mij niet vragen, ik zou het niet weten.

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Havoc

Ik zit wel in Z... digitaal is geen optie.



Dinamo is misschien iets voor jou???

dancer

Suske:  een grave baan... soort van baan dat ik ook zou willen maken: breed en met een luik erin voor het geval er technische problemen zijn...  Bedankt voor de info!

SuSke

citaat:
Geplaatst door dancer

Suske:  een grave baan... soort van baan dat ik ook zou willen maken: breed en met een luik erin voor het geval er technische problemen zijn...  Bedankt voor de info!



Bedankt Dancer, maar ik ben momenteel aan het proberen het geheel toch iets lichter te krijgen op aanraden van Gerolf [:D]. Het wordt in ieder geval vervolgd inhetzelfde draadje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Om terug te komen op het schaduwstation, volgend is het ontwerp dat ik aan het bouwen ben. De simulatie met Koploper verliep prima: gewone treinen verlaten het station "rechtdoor", treinstellen keren met een kans van 50% (in te stellen natuurlijk). Ter verduidelijking, alle treinen komen het schaduwstation binnen via blok 1. Enkel treinstellen keren via blok 2. (sorry voor het wazig plaatje)

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)