Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Conrad elec..............

Gestart door argilla, 21 mei 2007, 09:38:07 AM

argilla

Amaaiii, miserie troef . Waarover gaat het. Bestel bij conrad wat modeltrein stukken. Via DHL ( en nu begint de miserie) Wij allebei werken, de eerste keer een briefje met ...we zijn bij U langs geweestenz... Kom morgen terug . s'Anderendaags weer van het zelfde. Kontakt opgenomen met DHL." Oh maar het pakket is terug gestuurd naar Conrad. Vaste standaard procedure. Conrad zal wel met U contakt nemen." Ebfin wachten dus en wachten dus.
Na 14 dagen van wachten bel ik zelf Conrad op.Telefoon wachten nu. Al onze medewerkers zijn ...enz... Eindelijk na 8 minuten duur wachten een stem. Helaas een Nederlandse stem ondanks dat ik het nummer 070 66 05 77 van ( volgens internet conrad.be) bel. Leg de situatie voor en vertel deze man ( die je slecht verstaat) dat DHL niet zo geschikt is voor partikulieren en dat we allebei werken. Ik vraag of hij dit met de post wil versturen , dan kan ik dit afhalen in mijn postkantoor.
NEEN, doen wij niet. Wij werken met DHL. Ook goed.
Enfin wat doen we nu ? Kan je dit niet bij de buren laten afleveren??
Mijnheer ik heb geen buren. Wij hebben een vrijstaande oude boerderij verbouwd.
En trouwens ik vind niet dat, als ik iets bestel en wij beide werken , de buren moeten lastig gevallen worden omwille van een bestelling.
Dan kan ik U niet helpen zei de stem!
Kan ik dan mijn geld terug aub ?
Dat moet ik effe overleggen met mijn dienstoverste !
Enfin na nog minuten duur wachten aan de foon. Het geld zal terug gestort worden. Wanneer ? kunnen wij U niet zeggen, en dus weer.....wachten.
Conrad " was" een goed bedrijf. Nu helaas .......wachten !:(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

#1
Als je geen afleveringsadres hebt "tijdens werkuren" heb je inderdaad een probleem bij Conrad.
- vrienden in de buurt van je woning of in de buurt van je werk?
- op je werk zelf?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

#2
Kent Belgie niet wat in nederland is.
In vrijwel elk dorp en stad is op dit moment een afhaal punt.
Hier kun je gedurende de openings uren van de winkel je spullen zelf afhalen.
Ik krijg de indruk dat conrad in belgie wat achter loopt.
Deze afhaalpunten en geen verzendkosten (wat nederland heeft)kent men in belgie nog nauwelijks lijkt mij.

wim ysbeer

Gerolf

#3
Werken met een afhaalpunt deden ze vroeger in Belgi?, nu niet meer.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

#4
inderdaad Gerolf Kiala... "was" goed.
Verder een bestelling laten afleveren op een groot chemisch bedrijf ze zullen...... lachen bij ons, al die extra adminstratie Dat extraatje vergeet het!

Sorry hoor , maaar als je pretendeerd van "Benelux postorderbedrijf" te zijn , pas je dan aan de normen die hier gelden aan.  ( en dat heeft heus niks maar dan ook niks met enige vorm van racisme te maken!!!!!!) Dat is gewoon klantvriendelijkheid ! De klant is toch koning niet? Op maat van de klant ??
(Of werken de mannen alleen in Nederland en blijven de vrouwen der thuis om de pakjes te ontvangen?( en neen niet onheus bedoeld)

Als je een bedrijf hebt dat leverd aan en partikulieren en bedrijven is het minste dat je kan doen, te zorgen dat je enerzijds DHL hebt voor bedrijven en anderzijds heel eenvoudig de POST gebruiken . Die hebben er een speciale service voor opgericht.Taxipost. Al mijn paketten komen uit de USA aan in Lummen. Goed en degelijk en zeker niet duurder dan een DHL of andere verzendingsdienst.

Dat is mijn meining, so be it !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

#5
citaat:
Geplaatst door argilla

De klant is toch koning niet?

Ja, maar van een koning wordt wel verwacht dat hij zich koninklijk gedraagt.
Als jij een bezorgadres opgeeft waarvan je weet dat er overdag niemand thuis is, en de optie "bij de buren" is ook niet mogelijk, dan cre?er je toch zelf een probleem? En je wilt dat Conrad dat voor je oplost? Dan eis je meer van ze dan redelijk is.
Ik zou dan een manier verzinnen om het te laten bezorgen bij kennissen, desnoods in een nabijgelegen bejaardenhuis of zoiets.

Brunel

#6
[?]De omgekeerde wereld.[?]

Rochevalien

#7
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door argilla

De klant is toch koning niet?

Ja, maar van een koning wordt wel verwacht dat hij zich koninklijk gedraagt.
Als jij een bezorgadres opgeeft waarvan je weet dat er overdag niemand thuis is, en de optie "bij de buren" is ook niet mogelijk, dan cre?er je toch zelf een probleem? En je wilt dat Conrad dat voor je oplost? Dan eis je meer van ze dan redelijk is.
Ik zou dan een manier verzinnen om het te laten bezorgen bij kennissen, desnoods in een nabijgelegen bejaardenhuis of zoiets.
[:D][:D][:D][:D][:D]


Wel oppassen dat ze daar niet z?lf met die treintjes beginnen spelen!!!!Voor de rest kan ik Klaas alleen maar gelijk geven:een adres opgeven waar overdag niemand thuis is ,is om problemen vragen.

Gerrit

loebaske

#8
Bejaardenhuis of niet, of bij de buren of niet....
het is altijd hetzelfde men denkt dat iedereen stempeld en dat men ganse dagen thuis zit te niksen, de meeste bedrijven waren ook vroeger van dat idee 9 to 5 en de rest kan de pot op, gelukkig zijn er al bedrijven die weten dat we ook werken als zij open zijn en hun openingsuren veranderen.....de vakbond moet eens een staaltje gaan nemen in Slovakije,daar is men open van 6u smorgens tot 24u ook de supermarkten en op ieder verdiep bancontact[:)] maar men hou daar wel rekening met de familie omstandigheden en werken ze daar meestal in de zelfde schift en niet altijd wisselen van ploeg, niet goed voor de gezondheid[:(][:p]

Peter

#9
Een goede express dienst levert ook buiten de werkuren en zelfs tijdens het weekend. VB. Federal-express, UPS enz.
Zelfs een Nederlands couriers bedrijf bracht op een zondag voormiddag het pakje dat Ijsbeer naar me verstuurd had.
Dus het bestaat zeker wel? Alleen...DHL doet zoiets niet, en dat zal niet beteren als ze hier in Belgie weg gaan.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

#10
Zo zie je dat er ook mensen de dienst verlenen op zondag, maar dat moet van mij niet op een zondag......

argilla

#11
citaat:
Geplaatst door Peter

Een goede express dienst levert ook buiten de werkuren en zelfs tijdens het weekend. VB. Federal-express, UPS enz.
Zelfs een Nederlands couriers bedrijf bracht op een zondag voormiddag het pakje dat Ijsbeer naar me verstuurd had.
Dus het bestaat zeker wel? Alleen...DHL doet zoiets niet, en dat zal niet beteren als ze hier in Belgie weg gaan.


---------------------------------------------------------------------

Dat Conrad daar dan eens gaat kijken hoe het moet.
Misschien leren ze der nog iets uit wie weet ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

#12
Argilla, het zal allemaal een kwestie van geld zijn.
De "gewone" post van TNT bezorgt pakjes ook 's avonds als ze overdag niemand thuis treffen. Maar daar hangt een prijskaartje aan. En aangezien we allemaal willen dat het zo goedkoop mogelijk gaat heeft Conrad voor een goedkope bezorgdienst gekozen. Maar die levert kennelijk minder service dan de andere koeriers.

Brunel

#13
Van mij hoeven ze niet 's avonds of in het weekend te komen. Afhaalpunten is genoeg. Als dat in Nederland kan, dan zou ik niet weten waarom dat in Belgi? niet kan. Als het anders zou zijn, dan zou het Conrad zeker mijn klandizie kosten, aangezien ik dan maar slecht iets zou kunnen ontvangen. Betaal liever een paar euro meer.

Ik herinner me trouwens dat we die situatie een jaar of wat geleden in Nederland wel hebben gehad, maar daar is Conrad van teruggekomen.

argilla

#14
OFF  TOPIC effe  kijk.... een leveringsadres is een leveringsadres punt uit.
Hoe komt het dat de USA ( zoals jullie misschien wel weten van het forum 1/29, bestel ik met de lage dollarkoers zeker nu , veel in de US) er wel in slagen om pakjes bij mij thuis geleverd te krijgen?
Heel eenvoudig "klantvriendelijkheid" ofte costumer service staat hoog in hun vaandel.
Maar je kan dan ook kiezen uit " air, shipping and ground" afhandeling. Ik heb de keuze tussen US Postal service duurt iets langer 3 ? 4 dagen langer, UPS , airmail enz... bij elke handelaar.Daarbij komt dat er altijd een vermelding bijstaat " allow us 4 to 6 weeks for delivery"
Ik kies voor Postal service. Pakketjes komen aan in Lummen  ( afrit 26 tevens een goed restaurant voor de smullers onder ons)bij Taxipost kostprijs ? 9,40 . Dat betaal ik graag. En is zeker goedkoper dan UPS die tot $40 vragen. US Postalservice geen problemen.Ook stipt en volledig in orde kwa leveringsadres.

Misschien kan Conrad eens daar in de leer bijgaan. Niet de centen maar de kwaliteit laten primeren.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15