Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Projekt station Boom

Gestart door Peter, 19 mei 2007, 20:06:59 PM

thalysken

#45
[:D][:D][:D][:D][:D]

Gerolf

#46
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ne mede-hobbyist die ets-stukjes kan maken, rara, wie zou het zijn??[:o)]

Iedereen die de artikels in MSM heeft gelezen, zeker ... [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#47
We zijn weer vertrokken. Eerst terug alles organiseren (waar was ik gebleven) en dan gaan we er weer voor. Als eerste zullen het waarschijnlijk de muren en interieur van de fietsenstalling worden, gevolgd door de dals met al die roosters en keldergaten.
Zoek wel nog altijd voor de geschikte vloer en muren voor de toiletten en een paar lavabo's en een of twee wc's (met vaste jachtbak h
Met vriendelijke groeten
Peter

jean-luc

#48
We wachten vol spanning om de volgende werkzaamheden mee te maken Peter [:D][:D].

Groeten, Jean-Luc

Peter

#49
Zit met een probleem: de bodemplaat, 3 mm MDF, begint krom te trekken in de lengte.Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat deze langs een zijde voor het grootste gedeeelte bekleefd is met 1 mm plastic-sheet?
Denk dat ik voor alle veiligheid morgen maar een stuk Bruynzeel plaat haal om eronder te kleven.
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

#50
citaat:
Zit met een probleem: de bodemplaat, 3 mm MDF, begint krom te trekken in de lengte.Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat deze langs een zijde voor het grootste gedeeelte bekleefd is met 1 mm plastic-sheet?


Heel waarschijnlijk wel. Als je dat nog eens probeert beide zijden bekleden. Met multiplex moet je dat ook doen, steeds beide zijden schilderen of fineren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

thalysken

#51
Is er nog verdergewerkt?

Met vriendelijke groeten,
Thijs



Peter

#52
Ja, het werk gaat door, al zou ik graag wat vlugger kunnen werken, maar .....helaas. De bodem is terug vlak nadat ik er een Bruynzeel plaat onder gelijmd heb. Ook wacht ik nog op een aantal onderdeeltjes die me door kollega-modelspoorders beloofd waren/zijn.
Maar zoals ik al in het draadje "Buitelandse modellen" zei, komt het station niet op mijn baan maar in een glazen kast.
Voor degene die ook een zelfbouwproject willen starten, een goede raad.
Het is heel veel zoek, opzoek en rekenwerk.
Schrik niet van de afmetingen als je op schaal bouwt
Het gebouw Boom is alleen al 78 x 25 cm. (een klein station???)
Pauzeer af en toe en doe eens iets anders, want anders heb je de neiging om het op te geven.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

#53
Neem je tijd, Peter. Maar laat ons wel af en toe iets zien.
Vergeet niet veel foto's te nemen. Misschien zit er ooit een artikeltje voor MSM in ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

#54
citaat:
Geplaatst door Peter

Ja, het werk gaat door, al zou ik graag wat vlugger kunnen werken, maar .....helaas. De bodem is terug vlak nadat ik er een Bruynzeel plaat onder gelijmd heb. Ook wacht ik nog op een aantal onderdeeltjes die me door kollega-modelspoorders beloofd waren/zijn.
Maar zoals ik al in het draadje "Buitelandse modellen" zei, komt het station niet op mijn baan maar in een glazen kast.
Voor degene die ook een zelfbouwproject willen starten, een goede raad.
Het is heel veel zoek, opzoek en rekenwerk.
Schrik niet van de afmetingen als je op schaal bouwt
Het gebouw Boom is alleen al 78 x 25 cm. (een klein station???)
Pauzeer af en toe en doe eens iets anders, want anders heb je de neiging om het op te geven.


Bij mezelf is dat nu net andersom,als ik aan iets bezig ben en ik begin "tussendoor" aan iets anders,dan  blijft het eerste projekt meestal liggen en geraakt niet afgewerkt.

Gerrit

jean-luc

#55
Hoe ver sta je ermee Peter ?  [:)]

Groeten, Jean-Luc

Gerolf

#56
Dat vraag ik me ook af ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#57
Na een ongeluk(je) dat we hier gehad hebben, (kleinzoon had er een bal op gegooid, ONVRIJWILLIG) is het bijna terug allemaal gerestaureerd, zodat ik met het weekend er terug mee verder kan.
Inmiddels zijn al wel de banken en de verwarmings radiatoren in de wachtzaal geplaatst. Ook de toog en de ruiten van de loketten staan er al in.
Zogauw de buitenramen terug geplaatst zijn, kan ik die indelingen op het glas beginnen maken. daarna volgen de toiletten enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

thalysken

#58
Ik zie dat je je belgische modellen verkoopt. Daarom de volgende vraag: Doe je er eigenlijk nog aan verder of niet? Zoja, wat zijn de vorderingen (graag met foto's)?

Met vriedelijke groeten,
Thijs



Peter

#59
Ik verkoop inderdaad de laatste Belgische modellen die ik nog heb, maar dat heeft eigenlijk niets met het projekt Boom te maken, want dat komt niet op mijn baan, maar in een vitrinekast.
Momenteel heb ik belangrijker zaken rond mijn hoofd, en helaas helemaal geen tijd om aan dit projekt , of zelfs maar aan mijn baan te werken. Enkel af en toe even op dit forum is alles wat ik nog kan doen.
het zal wel terug beteren zeker. (Hoop ik althans)
Met vriendelijke groeten
Peter