Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Badge, speldje...

Gestart door brigaboe, 17 mei 2007, 05:23:52 AM

brigaboe

Hoi, we staan naast elkaar aan een stand en de 1 weet niet van de ander wie er naast hem staat terwijl we over deze site al moe met elkaar gediscussieerd hebben.
Voorstel: waarom geen herkenningsteken? Kan Paul Bellon (of iemand anders) in messing een speldje maken zodat we weten dat we van dezelfde club zijn? Zoals scouts zeggen we dan "H?, van het Modelspoor?" en ineens wordt dat onpersoonlijke forumgesprek anders.
Alleman heeft wel een printer en kan etiketten afdrukken. Om te beginnen: Klik met de rechtermuisknop op de afbeelding Modelspoor Forum en bewerk het via photoshop en druk het af op een etiket dat je op de kol van je hemd kleeft (of T-shirt) voor de volgende bijeenkomst (voor mij in Vilvoorde)
Zie je iemand met zo'n etiket, dan vraag je simpelweg "Ah, modelspoormagazine?" En ineens wordt een onpersoonlijke PC reply helemaal anders.
Ik kom naar Vilvoorde en zal een klever van Modelspoor op de revers van mijn hemd dragen.
Later kunnen we dan een speldje maken of echte stickers, maar voor een eerste stap...? Uw gedacht?
Pierre

loebaske

Dat is idd. wel het geval, men staat soms naast een forum lid en men weet het niet eens, ik heb wel al eens het MSM forum logo afgeprint en opgespeld, maar zoals Pierre aanhaalde zou men iets conform kunnen laten maken,dat mits een kleine bijdrage te verkrijgen is bij MSM en eventueel twee soorten een exposanten badge en bezoekers badge.
Wat denkt u er van[?] laat het hier eens weten en wie weet als er voldoende reactie is dat men bij de MSM redaktie iets dergelijks laat maken.
Groetjes
Eric

Gerolf

Zo'n kaartje bestaat al! Het logo van het modelspoorforum kan je van deze webpagina's plukken, je gebruikersnaam eronder (lettertype groot genoeg) en opspelden of ...



Ik heb zo'n ding al een tijdje, het verlaagt inderdaad de aanspreek-drempel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

trainfreak

citaat:
Geplaatst door loebaske

Dat is idd. wel het geval, men staat soms naast een forum lid en men weet het niet eens, ik heb wel al eens het MSM forum logo afgeprint en opgespeld, maar zoals Pierre aanhaalde zou men iets conform kunnen laten maken,dat mits een kleine bijdrage te verkrijgen is bij MSM en eventueel twee soorten een exposanten badge en bezoekers badge.
Wat denkt u er van[?] laat het hier eens weten en wie weet als er voldoende reactie is dat men bij de MSM redaktie iets dergelijks laat maken.
Groetjes
Eric



Goed idee dat MSM zoiets moet doen, liefst van goeie kwaliteit, zodat het meerdere malen kan gebruikt worden.
Spoorse groeten
Dimitri

loebaske

Het is dat wat ik bedoelde Gerolf, iedereen heeft zo zijn eigen badge bij de ??n is het groot en bij de andere zie je het bijna niet, moest men dat nu eens conform maken de grote zoals je het hier afbeelde en daar eens een deftige badge van maken die je meerdere malen kunt gebruiken zou toch simpel zijn, want niet iedereen is in de mogelijkheid om het te printen, of niet iedereen heeft een houder om dan die print er in te steken[;)] en dan heb je zo een wierwar van allerhande badges[:(]
Eric

Gerolf

't Is dat ik geen plastificeerapparaat heb, anders zou ik er - mits een kleine bijdrage - maken voor diegene die dit wenst.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Als je bij AVA papierwaren binnengaat kun je daar verschillende houdertjes kopen om zo'n badge in te steken en aan uw jas of hemd of eender wat te hangen.
mvg
Luc

trainfreak

citaat:
Geplaatst door belair

Als je bij AVA papierwaren binnengaat kun je daar verschillende houdertjes kopen om zo'n badge in te steken en aan uw jas of hemd of eender wat te hangen.
mvg
Luc



Bedankt voor de tip!

Ik ben daarnet even gaan kijken en heb er meteen gekocht.
Ze zijn verpakt per pakje van 10.
Ik heb er 6 over (heb er 2 nodig + 2 reserve).
Ze zijn 9,0cm op 5,4cm
Wie interesse heeft in een 'instekertje' zegt het maar[:)]
Spoorse groeten
Dimitri

loebaske

Plastiferen is nu geen probleem voor me, heb zo een apparaat en nog enkele folies, maar dan moeten we goed afspreken dat we een konform model hebben, kwa prijs en personality van de badge is het voor mij geld om geld ik moet er geen winst op hebben, enkel de kosten en die zullen miniem zijn......sta wel niet in voor de verzendingskosten[;)] en onze trainfreak heeft al op verkenning  geweest voor een degelijke badge [:)][:)][:)]

trainfreak

citaat:
Geplaatst door loebaske

Plastiferen is nu geen probleem voor me, heb zo een apparaat en nog enkele folies, maar dan moeten we goed afspreken dat we een konform model hebben, kwa prijs en personality van de badge is het voor mij geld om geld ik moet er geen winst op hebben, enkel de kosten en die zullen miniem zijn......sta wel niet in voor de verzendingskosten[;)] en onze trainfreak heeft al op verkenning  geweest voor een degelijke badge [:)][:)][:)]



Ik ben enkel gaan zien voor de houdertjes die je op je hemd/trui moet vasthangen[;)]
Het zijn houders met een naald en 'wasspeld'
Spoorse groeten
Dimitri

Gerolf

Dit is de mijne:



90mm breed, hangt aan een "houwtouw" dat ik van Koen kreeg op de jongste beurs in Mechelen.

Indien dit de norm zou worden, voor de namakers:
Blauw = RGB 72-103-123 en Lettertype = Comic Sans.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

trainfreak

Ik heb de mijne van op de Yahoo groep gehaald.

Resultaat:

9 cm lang en 5,3 cm breed
Spoorse groeten
Dimitri

loebaske

Dat van Dimitri vind ik eerste klasse daar staat beide namen op [;)]

tufken

@ Gerolf

Dat is wel een erg grote badge niet ?? [:D][:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Gerolf

citaat:
Geplaatst door tufken
@ Gerolf
Dat is wel een erg grote badge niet ?? [:D][:D]

Even breed als het andere voorbeeld, hoor (9cm).
Alleen de naam is nogal groot geplaatst, maar dat is een kwestie van leesbaarheid "op afstand" [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw