Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 60

Gestart door trainfreak, 16 mei 2007, 13:14:08 PM

trainfreak

Lag vandaag in de bus!
Perfect op tijd: 4 dagen vakantie...


Op het eerste zicht een pracht van een nummer!
Spoorse groeten
Dimitri

belair

Vandaag in de bus, ziet er weer zeer prachtig uit, zoals gewoonlijk. Spijtig nu moet ik werken.
Luc

Tom

Ik heb hem nog niet, mischien heeft het iets met de staking in Gent te maken?

Wat staat er al zo in?
Tom

Jurgen

Godver, en morgen is't dan nog ne feestdag ook. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

trainfreak

Nr60:
Baan: Waterwerken in Z "schipper naaZt god"

Reportages: de NMBS ex-grill-express
intermodellbau Dortmund
spoorwegen voor toeristen

Praktijk: een RAWIE-stooblok maken
zelf bovenleidingsmasten maken
zelf een SD stortwagen bouwen, deel 2
bomen en struiken maken met zeeschuim

Serie: bouw- en verweringstechnieken, deel 1

Elektronica: zelf rijtuigverlichting maken

Beginners: oude wagens van Piko kortkoppelen
Spoorse groeten
Dimitri

loebaske

Weer een sterk nummer, weet weer wat gedaan met het lang WE lezen[:)]lezen[:)]en nog eens lezen[:)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Godver, en morgen is't dan nog ne feestdag ook. [}:)]

Niet vloeken Jurgen !
Troost je, deze keer ben ik ook niet bij de gelukkigen. [:(]
Godv... [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Tja, je zou van minder beginnen vloeken. Nu kondigen ze ook nog eens een staking aan voor morgen (vrijdag). Er zal deze week dus weer niks gelezen moeten worden. [:(!]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

13erke

Och, troost u, wij hebben al een hele week geen post gezien, ergens een staking in gent zeggen ze[}:)]

glamo

vandaag ontvangen,t'zal stil zijn in huis met dat nieuw leesvoer[:D]
 

Peter

Ook ontvangen, (h?, h?, eindelijk)
Wat me opvalt is dat er sinds nr. 59 veel minder adverteerders zijn. MTE is er bij gekomen maar een aantal oudere adverteerders zijn blijkbaar weg. Olaerts, Mehano, LSM, Tufken en zo nog een paar.
Voorts ziet het er weeral een sterk nummer uit, en verd. als het niet waar is....Gerolf heeft toch weer juist op tijd een oplossing voor mijn bovenleidingsmasten in te bouwen in de perrons.
Met vriendelijke groeten
Peter

MARKLINRIJDER

De mijne zat ook in de bus[:)]
Jammer dat me de tijd ontbreekt om me er in te verdiepen.
Ziet er zoals meestal boeiend en mooi uit.

Groetjes,

David

belair

Mooi artikel van Jean-Luc en Gerolf, die mannen zoeken altijd naar goedkopere manieren om onze baan op te bouwen.
Weer een zeer sterk nummer, dikke proficiat aan de redaktie.
Doe zo verder gasten.[:D][;)]
mvg
Luc

Jurgen

Ik heb mijn nummer dan toch gekregen deze morgen.
Eerste indruk is goed. Maar de Franse bijschriften bij sommige foto's zouden toch niet mogen.

Bij de treinsamenstelling in model zouden eigenlijk wel de artikelnummers van de benodigde wagens bijgeplaatst mogen worden. Ik weet niet welke wagens men bedoeld met het type Bpm en Apm. A en B staat natuurlijk voor 1ste en 2de klasse, maar daar stopt mijn kennis van zaken. Misschien een tip voor de volgende keer?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rochevalien

Ik heb nr 60 vandaag ontvangen en uiteraard al helemaal doorgenomen[:p] en paar bedenkingen: artikel van Gerolf over bovenleidingsmasten bouwen: wordt dit nog vervolgd? het artikel gaat tenslotte alleen maar over de sokkel van een perronmast[?]
bouw en verweringstechnieken: ziet er z??r veelbelovend uit en komt, wat mij betreft als geroepen[}:)]ik zit toch nog met een paar vragen: dit is duidelijk niet op schaal HO gemaakt maar wat is het dan w?l? O,If?IIm
en is dit een diorama of komt het van een baan? en wie is de bouwer eigenlijk? misschien kan men de "newbees" in het vervolg eens kort voorstellen? : streek waar de mens woont(g??n adres natuurlijk)beroep,voorkeur voor schaal,merk,onderwerp van de baan enz,vorige wapenfeiten(=realisaties op het gebied van modelbouw)enz

Gerrit