Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Hi, even voorstellen

Gestart door brigaboe, 13 mei 2007, 13:19:19 PM

brigaboe

Ik ben Pierre en woon in Mortsel. Sinds kort ben ik lid van MTD (Modelbouw en Treinenclub - ook in Mortsel gevestigd, maar wanhopig op zoek naar een nieuw lokaal daar het pand wordt afgebroken).
Toen mijn kinderen op leeftijd kwamen, bouwde ik een baan in HO Marklin Digitaal en Marklin had een reden, want toen ik klein was, heb ik die nooit gekregen. Verder verzamel ik Dinky Toys om dezelfde reden en heb 84 mini-Panhards. Toen de gasten het huis uit waren, verwaterde mijn interesse in de trein. Ik had alles afgebroken om een mooie nieuwe baan te maken in de oude speelkamer (8x4m), maar ondanks alle goeie intenties bleef het bij pogingen. (Een gepensioneerde heeft nooit tijd)
Wat het thema van mijn baan betreft, ik durf zeggen dat het uniek is en somminge leden watertanden er van. Ik zal er later wel op terugkomen. Groetjes (of zoals het nu hoort): Yo, Pierre

ysbeer

Welkom pierre.

Dat unieke thema zou ik toch graag eens willen weten
Dus wat let je,vertel[;)]

wim ysbeer

brigaboe

Hallo Wim, bedankt voor je reactie. Ik ben nog volop aan het browsen in het Forum en me dunkt dat de beste plaats voor mijn thema bij denkpistes te plaatsen is. Binnen het uur is het daar dan ook te vinden. Ciao, Pierre

doomslu

Pierre, een vraagje : waar is die D in je naam heen ??? [:D][:D]

Luc DOOMS
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

brigaboe

Wel Luc, ik ga daar op antwoorden: Ik stam rechtstreeks af van Jan 'Oem' Van Arkel. Volgens het 'openbaar gerucht' werd zijn moeder bezwangerd door zijn oom die de bisschop van Utrecht (later Prins-Bisschop van Luik en sponsor van de eerste kruistocht) was en daarom dat'Oem' er bij kwam. De 's' betekent zoon van. Nu mijn wedervraag: waarom en wat betekent die 'd' ?[}:)]

doomslu

Hier moet ik het antwoord schuldig blijven... [:(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Welkom, Pierre, en tot op de club [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw