Auteur Topic: Goederentreinen  (gelezen 1022 keer)

Offline Andy_P

  • Forumlid
  • Berichten: 27
  • Voornaam: AndrĂ©
Goederentreinen
« Gepost op: 10 mei 2007, 13:02:55 pm »
Stoppen goederentreinen wel eens in een station? Als volgend blok niet vrij is uiteraard, maar anders ook?
Mvg,
Andy

Offline erik de noorman

  • Forumlid
  • Berichten: 1.810
  • Voornaam: erik
Goederentreinen
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2007, 13:24:36 pm »
Natuurlijk, voor een rood sein uiteraard. Om er een rangeerbeweging
uit te voeren (ophalen of afzetten van een wagon). Bij dubbelspoor kan je de goederentrein even laten wachten om een veel snellere passagierstrein te laten paseren. Niet op hetzelfde spoor natuurlijk.

Erik

Offline Jurgen

  • Forumlid
  • Berichten: 6.625
    • Fietssporen
  • Voornaam: Jurgen
Goederentreinen
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2007, 13:27:30 pm »
Ik veronderstel van wel. Reizigerstreinen hebben altijd voorrang, dus kan het al eens gebeuren dat een goederentrein een reizigerstrein moet laten voorbij steken. Dit kan alleen in een station.
Ook op hun eindbestemming stoppen ze natuurlijk. [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Offline Klaas Zondervan

  • Forumlid
  • Berichten: 5.387
    • http://people.zeelandnet.nl/zondervan
  • Voornaam: Klaas
Goederentreinen
« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2007, 14:05:34 pm »
Op grotere stations in Nederland heb ik dit vaak zien gebeuren. De goederentrein stopt op een vrij spoor. Daarna worden er 1 of 2 reizigerstreinen afgehandeld waarna de goederentrein er weer achteraan mag.

Offline Peter

  • Forumlid
  • Berichten: 11.220
  • Voornaam: Peter
Goederentreinen
« Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2007, 11:07:29 am »
Hier (Hoboken-polder) stopt er regelmatig een goederen trein of een 77/78 in het station, om een of twee personeelsleden te laten uitstappen. Maar ja, ze hebben hier dan ook veel tijd tussen twee reizigerstreinen. Richting Boom om 25 min. na het uur, richting Antwerpen 33 min. na het uur.
Hou van het "Schwarzwald en de Schwarzwaldbahn"

Met vriendelijke groeten
Peter

Offline trainfreak

  • Forumlid
  • Berichten: 1.610
    • AMSAC
  • Voornaam: Dimitri
Goederentreinen
« Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2007, 12:11:05 pm »
Jep klopt.
In bepaalde stations zijn er stops voorzien voor het op-en afladen van personeel.

Sommige treinen zijn verplicht om te stoppen, anderen stoppen dan maar als er volk staat.
Spoorse groeten
Dimitri

Offline Bundesbahnfreak

  • Forumlid
  • Berichten: 695
  • Voornaam: Rudy
Goederentreinen
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2007, 22:53:00 pm »
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik veronderstel van wel. Reizigerstreinen hebben altijd voorrang, dus kan het al eens gebeuren dat een goederentrein een reizigerstrein moet laten voorbij steken. Dit kan alleen in een station.
Ook op hun eindbestemming stoppen ze natuurlijk. [:o)]



Reizigerstreinen hebben niet altijd voorrang hoor, te Hasselt laat men dikwijls een goederentrein richting Montzen voor op de reizigerstreinen naar Tongeren of Luik.  
Is ook wel normaal want deze reizigerstreinen (Breaks en MS96) stoppen overal en voor een goederentrein is het niet plezant om steeds achter zo'n boemelgeval te hangen, en zeker niet op zo'n zware lijn.  Achter Hasselt gaat het steeds bergop richting Montzen.

Groeten
 

Offline loebaske

  • Forumlid
  • Berichten: 8.395
  • www.miaa.be
  • Voornaam: eric
Goederentreinen
« Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2007, 22:59:42 pm »
Dat is idd. zo, een goederentrein heeft soms voorrang op een boemeltreintje want die hoeft niet te stoppen /of uit te wijken voor reizegerstreinen aan elk station...

Offline zolder

  • Forumlid
  • Berichten: 28
  • Voornaam: Jan
Goederentreinen
« Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2007, 22:18:45 pm »
In Amsterdam centraal staat geregeld een container trein richting Rotterdam te wachten op veilig.
Jan van den Berg.
jan van den Berg