Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Roco 5939 en lokmaus2 instellen

Gestart door belair, 08 mei 2007, 18:05:22 PM

INFO

#15
Dan is het geen probleem met de instellingen, maar gewoon een contact probleem, kun je niet oplossen met andere instellingen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

belair

#16
Dan zal ik de loks nog eens controleren op zuiverheid. Maar ik snap niet dat een nieuwe lok zo vlug vuil kan zijn. Mijn baan is zeker geen stofbak. Of is het iets typisch voor deze type of merk van lok?
mvg
Luc

Klaas Zondervan

#17
Zoals je zelf schrijft in je startbericht:
citaat:
Geplaatst door belair

Wanneer dat ding een week of meer stil staat heeft het contact problemen.

Als het geen vervuiling is zou het corrosie kunnen zijn van de stroomafnameveertjes.
Zet dat ding op een ovaaltje, geef een rijopdracht en laat hem een poosje doormodderen. Zou best kunnen dat alles dan vanzelf weer schoon schuurt.

belair

#18
Is ook een gedacht, ik probeer het deze avond eens uit.
mvg
Luc

belair

#19
Ik heb eens de loks laten rijden op een rond spoor, gemakkelijker om eens de instellingen te testen ook. Wat zijn mijn bevindingen?
De instelling op F4 (snelheid) stond standaard op 15, dit is veel te weinig naar het blijkt. Ik heb ze op 35 gezet en de lok is precies een gans andere. De truk is het snelheidswiel op de lokmaus2 volledig open zetten terwijl de lok rijdt en dan P (program) duwen en F4 tesamen. Nu kom je in de instellingsmode van F4. Verplaatsen van standaard 15 naar 35. Nu alleen nog op P duwen om te programmeren en klaar is kees. Daar gaat de lok.
Ik heb er weer wat bij geleerd. De F3 op 4 zetten, bij mij stond hij op 1 standaard.
Hopelijk hebben de andere forumleden er ook wat aan die met een lokmaus 2 rijden.
Bedankt INFO en Klaas voor jullie tussenkomst, het inrijden zal er ook wel voor een stuk tussen zitten alsook het reinigen van de contacten.[;)]
mvg
Luc

belair

#20
De dag erop was het probleem er terug.
Ik heb nu maar eens de wielen er uit gehaald, alles gereinigd en de loks zijn zoals nieuw, een echte plezier om er terug te kunnen mee rijden.
Probleem:
Waarschijnlijk contact probleem die ik heb proberen zo te verwijderen met WD40 en contact cleaner. Niet doen, het mengt zichzelf met het smeervet op de tandwielen en daar gaan we met de problemen.
Dus wat INFO zei een grondige onderhoudsbeurt was de oplossing tesamen met een nieuwe instelling.
LEERGELD betaald iedereen.
Bedankt jongens[;)]
mvg
Luc