Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco 5939 en lokmaus2 instellen

Gestart door belair, 08 mei 2007, 18:05:22 PM

belair

Heeft er nog iemand problemen met een Roco 5939 uit zo'n beginners set digitaal?
Wanneer dat ding een week of meer stil staat heeft het contact problemen. Het rijdt in stoten vooruit en soms zelfs niet, de verlichting gaat dan ook uit in de stuurcabine. De rails zijn gekuist dus daar kan het niet aan liggen. Mijn 51 van Mehano heeft daar blijkbaar geen last mee.
Iemand een oplossing?
mvg
Luc
(Ik heb het draadje verplaatst van "praktijk" naar "digitaal". Het staat hier waarschijnlijk beter op zijn plaats)

Gerolf

#1
citaat:
Geplaatst door belair
(Ik heb het draadje verplaatst van "praktijk" naar "digitaal". Het staat hier waarschijnlijk beter op zijn plaats)
Misschien. Het kan immers een probleem zijn met het digitale gedeelte of met de stroomafname of de moter.
Mijn "playtime" analoge Roco 59'ers hebben geen problemen zoals je beschrijft.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

#2
Ik heb deze avond nu ondervonden dat het te maken heeft met de instelling van de lok. Ik heb ze heringesteld en ze loopt blijkbaar beter.
mvg
Luc

belair

#3
Weet er iemand de beste instelling voor deze lok?
mvg
Luc

MARKLINRIJDER

#4
Ik zal trachten uit te lezen.

Groetjes,

David

belair

#5
Bedankt David.

belair

#6
Ik heb de hoofdtitel van mijn draadje aangepast, weet er ook iemand de beste instelling voor de lokmaus 2 met de roco 5939 lok uit de playtime set digitaal? Ik denk dat daar mijn probleem zit.
mvg
Luc

eric

#7
Ik ben vorige jaar gestart met een Roco Ice digitale startset en heb geen problemen gehad (enkel door een super domme fout van mijn eigen)
Op hoeveel rijstappen staat je locmuis?
Als je ze op twee streepjes zet(28 rijstappen)dan zou de loc toch normaal moeten reageren.
Welke merk decoder zit er in de loc?
Bij mij was het een Lenz zonder lastregeling maar deed en doet het nog altijd goed.
Of als het even kan moet je de decoder van uw 51 eens in de 59 pluggen en zien hoe hij dan reageerd.

belair

#8
De decoder is nog altijd hetzelfde als bij aankoop. Maar eigenlijk zijn het 2 loks die dit probleem hebben (2 uit zo'n beginners set digitaal playtime) dus denk ik dat het een regeling-instelling moet zijn. Ik denk dat ik de rij eigenschappen van de 1 naar de andere heb overgezet, per ongeluk.
De F3 instelling staat op 1 en ik kan ze blijkbaar niet veranderen. Sinds korte tijd rijden ze niet zo vlug meer ook niet.
De lampjes flikkeren wat wijst op een fout en de loks gaan in schokken vooruit en dan stoppen ze weer alsof ze moeten heropladen en dan terug starten.
mvg
Luc

INFO

#9
Zo te lezen is een simpel onderhouds beurtje misschien wel de oplossing.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

belair

#10
Toch niet voor 2 splinter nieuwe loks, ze hebben waarschijnlijk nog geen 20 minuten gereden. En dat is al veel gezegd.
Wat noem jij een onderhoudsbeurt Wim?
mvg
Luc

INFO

#11
Zoals je het probleem omschrijft wijst alles er op dat er een stroomafname probleem is met de lok. Dus even kijken of alles op zijn plaats zit en dat alles schoon is.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

belair

#12
@Wim (INFO)
Op het eerste zicht is alles zuiver, de beschrijving van de verlichting die aan en uit gaat is volgens de handleiding een teken dat er een instelling fout zit. Maar welke?
mvg
Luc

INFO

#13
CV29. De snelheids stappen opgegeven in de decoder komen niet overeen met de stappen welke jij zend met de Maus.

Dus decoder op 14 stappen en de Maus op 28 stappen bijvoorbeeld. Dan gaat het licht aan bij rijstap 1 en uit bij rijstap 2 bijvoorbeeld.
Als het licht knippert tijdens het rijden zonder dat je snelheden verandert, dan is er sprake van een contact probleem.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

belair

#14
Hoe weet ik dan wat er in de decoder zit? Op de lokmaus kan ik zien in welke stap hij staat, dat is geen probleem. Als ik hem op 14 zet gaat mijn verlichting van de lok niet, op 28 wel. Dus zet ik hem op 28 in de lokmaus. Maar als ik wil aanzetten met de lok gaat heij enkele centimeter vooruit, stopt en flikkert met de verlichting gaat dan weer wat verder...
Zoals ik eerder al zei het is precies dat hij moet opladen voor hij weer verder kan.
Beide lokken hebben het zelfde probleem.(het zijn ook dezelfde met een andere body)
mvg
Luc