Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MW41

Gestart door Peter, 07 mei 2007, 18:47:07 PM

Peter

Toen we daarstraks met een MW-41 motorwagen van hasselt terug naar Antwerpen kwamen, bemerkte ik dat op de zijkant ven een stel, een afsluitluik (ong. 70 X 30 cm.) ontbrak en dit tuusen de ramen ongeveer halverwege tussen de eerste en tweede klasse, onder de uitlaat op het dak.
Toen ik tijdens de rit even tot in dat deel ging, was bijna iedereen er gaan lopen van het lawaai dat deze opening maakte.
Blijkbaar is iemand vergeten dat terug te monteren.
Hopelijk vergeet bij Mehano niet iemand iets te monteren, met veel lawaai tot gevolg.:D:D:D
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Als we de folder op de website van Treinshop Olaerts mogen geloven is de reeks 41 opgeschoven naar augustus. Wel goed nieuws voor de portemonnee [:)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Wel goed nieuws voor de portemonnee [:)]



Hoezo, goed nieuws? Dit is gewoon uitstel, geen afstel. [:D]

Bestond er hier trouwens al geen draadje over de reeks 41?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Awel Jurgen, dan kunnen we wat langer wachten met geld uitgeven he! Er is inderdaad al een draadje over de 41.

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Peter

Toen we daarstraks met een MW-41 motorwagen van hasselt terug naar Antwerpen kwamen, bemerkte ik dat op de zijkant ven een stel, een afsluitluik (ong. 70 X 30 cm.) ontbrak en dit tuusen de ramen ongeveer halverwege tussen de eerste en tweede klasse, onder de uitlaat op het dak.
Toen ik tijdens de rit even tot in dat deel ging, was bijna iedereen er gaan lopen van het lawaai dat deze opening maakte.
Blijkbaar is iemand vergeten dat terug te monteren.
Hopelijk vergeet bij Mehano niet iemand iets te monteren, met veel lawaai tot gevolg.[:D][:D][:D]



Dat luik dient om het koelwater van de motor of het verwarmingswater bij te vullen (2 gescheiden circuits), vermoedelijk zijn ze bij ons of in Schijnpoort het vergeten te sluiten na bijvullen.
Er zit wel een haak achter, zodanig dat het luik niet opengerukt kan worden door een paserende trein of in de car-wash

Groeten

Rudy

eric

Er zouden ook problemen geweest zijn door de langen droogte.
Al het rondvliegende stuifmeel, stof, enz. zouden de luchtfilters in een versneld tempo verstopt hebben met het gevolg dat er een alarm is afgegaan zijn dat ze onmiddelijk moesten stoppen.
Dat waren meerdere stellen op ??n dag.
Na het afkuisen van de luchtfilters was het probleem opgelost en konden ze verder.
Zou wel effe geduurd hebben voor men dit probleem had gevonden.
Van daar misschien de openstaande luiken.

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door eric

Er zouden ook problemen geweest zijn door de langen droogte.
Al het rondvliegende stuifmeel, stof, enz. zouden de luchtfilters in een versneld tempo verstopt hebben met het gevolg dat er een alarm is afgegaan zijn dat ze onmiddelijk moesten stoppen.
Dat waren meerdere stellen op ??n dag.
Na het afkuisen van de luchtfilters was het probleem opgelost en konden ze verder.
Zou wel effe geduurd hebben voor men dit probleem had gevonden.
Van daar misschien de openstaande luiken.



Hallo Eric,

Het probleem ligt niet bij de luchtfilters, maar wel bij de intercooler van de dieselmotor, deze hangt onder het voertuig en geraakt dicht door pollen en andere prul die in de lucht hangt.
Maar het is voornamelijk in het pollenseizoen dat we er last van hebben.
Achter de intercooler staat een ventilator die de intercooler afkoelt, deze heeft als vervelende eigenschap dat hij de pollen aantrekt.  Het verschijnsel met de pollen kan je best vergelijken met een vilten doek die op deze intercooler (=radiatior lucht/lucht) hangt.  Dit heeft tot gevolg dat de inlaatlucht van de motor te warm wordt, de bestuurder krijgt eerst een verwittiging en daarna een melding storing en de motor valt stil.
Elke dag worden er in Hasselt en Schijnpoort meerdere intercooler gereinigd meet perslucht, maar vandaag zijn ze proper en morgen hangen ze terug vol.

Het grote voordeel van een 41 is dat hij 2 motoren heeft, er kan al gerust eentje uitvallen, het stel blijft rijden.  Zo vertrok er eens 2 gekoppelde MW41 vanuit Mol naar Hasselt met elk 1 motor in dienst, onderweg viel nog een motor uit, maar de trein heeft Hasselt bereikt.  Welliswaar niet op een snelle manier[:D]

Groeten

Rudy

eric

Bedankt Rudy voor de verduideleking.
Ik had het verhaal van een collega van u gehoord en ik dacht natuurlijk aan een luchtfilter toen hij het over filters had.

Peter

Rudi,
Nog even ter verduidelijking: Het luik was nergens te bespeuren, het stond niet open, het was gewoon weg.(gedemonteerd?? gepikt???)
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Kan natuurlijk wel altijd gebeuen dat zo'n luik afgerukt wordt, die haak gaat ook niet alles tegen houden hoor.
Ben vorige week 3 dagen in verlof geweest maar maandag zag ik in de werkplaats een luik liggen, dus vermoedelijk zal het ??n van de dagen vervangen zijn[:)]

Peter

Daarstraks nog gebeld met Patrick (Tufken) om af te spreken dat ik er morgen naartoe ga, en die bevestigde "helaas" dat de 41 mischien, waarschijnlijk, als het niet veranderd, pas in augustus "zou" komen.
Zowel Patrick als Guido kunnen er niets aan doen, maar ik vind wel dat zowel Mehano als LSM zich een wat beter aan hun afspraken moeten gaan houden, en niet telkens hun leverings data veranderen. Het kan is een keer veranderen maar niet regelmatig. Zo doe je geen zaken.
Wel is het natuurlijk zo dat we meer tijd krijgen om die modellen te kopen en zo een betere spreiding van onze uitgaven hebben.
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

hoe meer vertragingen, hoe beter. Nu kan ik nog een beetje sparen. Met al die gelimiteerde versies dat je onmiddellijk moet kopen kan ik gewoon niet volgen [:(][:(][:(]

Dus vertragen, vertragen en nog vertragen [:D][:D][:D]

argilla

die 41'ers . Weet wel dat je geduld moet hebben, maar bij het "Spoor" heb ik al een hele tijd  geleden een voorintekingprijs van ? 25 betaalt, ik begin mij vragen te stellen hoor ( alhoewel het Spoor er niks kan aan doen) over Mehano.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Jurgen

Mja, die uitlevering laat wel op zich wachten.
Vorig jaar was het nog eind 2006. Dan is het verschoven naar september 2007. Om vervolgens eens hoop te geven was de leveringsdatum naar maart/april 2007 verschoven om daarna weer naar mei/juni 2007 te verschuiven.
Wat is de volgende stap? Terug september? [:(!]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

Sorry hoor maar ik zou maar stoppen met zeuren dat het model rapper uit moet worden gebracht,
Ik zou niet graag willen dat hij op de ICE3 of de Lint 41 gaat lijken (half afgewerkt)
Ik heb liever dat ze wat meer tijd nemen dan rap rap.

Net zoals de 13 van LSM,
Ook iedereen aan het klagen dat hij wat rapper moet komen & als hij er dan is
Dan staat het model scheef, doorschijnen van de verlichting, pantograaf gaat scheef?

Dus Mehano neem uw tijd maar voor de 41.