Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Verbouwingen

Gestart door Bundesbahnfreak, 06 mei 2007, 22:02:13 PM

Bundesbahnfreak

Mijn eerste stap naar een baan is na 17 jaar gezet.  een nieuw dak op het huis8D.  Voor sommigen een detail, voor mij een z??r belangrijke stap,  nu nog in de toekomst de zolder afwerken en dan kan ik ook EINDELIJK terug beginnen^

Gerolf

#1
en .. al plannen aan 't maken?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bundesbahnfreak

#2
Hoi Gerolf, ja al lang[:D]
Ik wil een centraal station dat een knoopunt is met een hoofdlijn en 1 of meer zijlijnen (al dan niet met bovenleiding) vrij klassiek.
Het zal een fictief Duits tafereel zijn in de 4? periode (zoals mijn nickname laat vermoeden).  Dus zowel stoom, electro en diesel door heen.
Verder zal de ganse boel gestuurd worden door de combinatie Dinamo en Koploper.

Groetjes

Rudy

Tom

#3
Proficiat met de nieuwe zolder, er is vast een hele last van je schouwders want verbouwingen...
Hoe groot is de beschikbare ruimte?
Tom

Bundesbahnfreak

#4
+/- 6 op 6, ik moet het allemaal eenns deftig uitkienen en tekenen. Maar idee?n heb ik genoeg

belair

#5
Geeft er een lap op Rudy. Veel succes. [;)]
mvg
Luc

Bundesbahnfreak

#6
Zal nog wel ff duren, maar we leven op hoop[;)]

Bundesbahnfreak

#7
citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Hoi Gerolf, ja al lang[:D]
Ik wil een centraal station dat een knoopunt is met een hoofdlijn en 1 of meer zijlijnen (al dan niet met bovenleiding) vrij klassiek.
Het zal een fictief Duits tafereel zijn in de 4? periode (zoals mijn nickname laat vermoeden).  Dus zowel stoom, electro en diesel door heen.
Verder zal de ganse boel gestuurd worden door de combinatie Dinamo en Koploper.

Groetjes

Rudy



verder had ik gedacht aan een apart S-Bahn-net met aansluiting in het station, en zou ik een Lufthansa Airport Express door het station willen laten denderen die dan een tunnel ingaat naar een fictief ondergronds station (luchthaven).  Dit heb ik gezien te Frankfurt en vond dit interessant om na te bouwen.
Als ik ooit het geluk heb om de Bemo smalspoorloks BR 251-252 te kopen zou ik dit ook willen integreren in de baan met een stuk 3-rail spoor.  Kortom idee?n genoeg die al jaren in mijn hoofd aan 't pruttelen zijn