Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Een dagje langs lijn 24

Gestart door Anarchy, 05 mei 2007, 21:17:58 PM

diesels

#30
citaat:

En euh, ik kan er ook niet aan doen dat ik niet superman ben die mooiere foto's kan nemen zoals jij wel laat uitschijnen.



Ehm... pardon?
Even afgezien van dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt heb ik zoiets van... als je blijkbaar zelf vind dat je foto's mooier kunnen, waarom vlieg je dan zo enorm in de gordijnen als er wat over de foto's gezegd wordt?

diesels

#31
citaat:
Geplaatst door doomslu

Jeroen, ik geef toe dat de opmerking van Sicco niet erg taktvol geformuleerd was, maar aangezien je zelf bij het spoor werkt had je van de gelegenheid kunnen gebruik maken om andere forumleden te wijzen op het gevaar


Hij is zelf de fotograaf
citaat:

en misschien meteen ook uitleggen dat je wel degelijk op legale plaatsen stond.


Dat stond hij dus niet, hij stond in het schouwpad
citaat:

Sicco, als je kritiek hebt op de foto's (en dat mag wat mij betreft gerust), kan je dan misschien een paar tips geven ? Dan heeft Jeroen er wat aan ? En wij ook. Dank je wel.


Met alle plezier, maar hier begin ik er uit lijfsbehoud niet meer aan.

diesels

#32
citaat:
Geplaatst door marklinhobaan
En wat dat legaal betreft, iedereen is vrij om te gaan en te staan waar hij maar wil, zolang het mag.


E?n van de belangrijkste betekenissen van het wordt illegaal is dat het dus niet mag...
citaat:

De foto's zijn gemaakt vanop het brugje waar af en toe auto's en wandelaars over rijden /stappen. Het is een goed, veilig en vaak gebruikt fotopunt.


De foto's die zijn blijven staan zijn inderdaad legaal gemaakt vanaf het beroemde bruggetje ja...
citaat:

Het enige wat ik niet snap dat het plaatsen van enkele foto's moet uitmonden in weeral een oeverloze discussie waar er niemand baat bij heeft.


Waarom zou niemand er baat bij hebben?
Goed ik kap er hier mee, begrip zal wel ver te zoeken zijn en ik wordt er alleen maar cynisch van en zeg straks nog ?cht dingen die ik niet zo bedoel.

ysbeer

#33
diesels

Er is verschil tussen afbrekende kritiek en opbouwende.
Als je schrijft er zijn wel mooier plaatsen en dit zie je elke dag,schrijf er dan ook bij waar.
Vertel wat je er alzo gezien hebt.
Vertel b.v dat op donderdag of vrijdag dit of dat te zien is
M.a,w help de ander en laat het niet bij de opmerking, niks bijzonders

Wellicht heb je zelf ongevallen meegemaakt,maar vertel me nu niet dat elke treinbestuurder in elke persoon langs de baan een zelfmoordenaar ziet.
Zo iemand moet in therapie en is volgens mij niet geschikt treinen te rijden.
En zelfmoordenaars,die hou je toch niet tegen.

En als je modelspoor wil gaan doen vraag dan wat je wil weten.
99 % van de mensen hier zullen je graag helpen.

wim ysbeer

doomslu

#34
citaat:
Geplaatst door ysbeer

En als je modelspoor wil gaan doen vraag dan wat je wil weten.
99 % van de mensen hier zullen je graag helpen.

Dat is zeker !!!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tonycabus

#35
Sicco heeft een punt met het veiligheidsaspect!!
D?t is nu net wat hij in de schijnwerper wilde zetten.
Wanneer gaan de regels nu eens gelezen worden?
Wanneer gaat men stoppen tussen de regels (van anderen) te lezen?????
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

55erke

#36

Hoy
Ge moet zo een paar meter in den berm kruipen en u lens gebruiken , tog nog dichtbij maar je staat niet op het schoupad en ver genoeg[;)]
Zoals deze foto, Lijkt kortbij maar ik zit tog redelijk wat meterkes van het spoor[;)] :




Groeten
Johan


Anarchy

#37
Als het jullie daarom te doen is, ik stond ook niet op het schouwpad hoor, maar in de struiken, maar dan nog...

doomslu

#38
Voil?, iedereen tevreden. Jeroen stond niet op een gevaarlijke plaats en ondertussen zijn alle treinspotters nog eens herinnerd aan de gevaren.

Laat de volgende foto's maar komen !!! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

13erke

#39
Ik wil alleen maar zeggen, altijd een fluojasje dragen als je gaat spotten, das handiger voor de tb, dan verschiet hij niet zo als er plotseling iets uit het groen springt om een foto te maken.

Kedeng Kedeng

#40
Misschien een ideetje om een bord te maken met de tekst op: "Treinspotter"
& een 10tal meter voor je te zetten als je gaat spotten,
Dan weet de machinist ook wat je bedoeling is want het moet toch wel een vies gevoel
zijn voor die mensen als er plots iemand uit de struiken duikt.

55erke

#41

Hoy
je moet natuurlijk niet plots uit de struiken schieten , het is dan juist dat de treinbestuurders schrikken. gewoon een goei plekje in de berm een paar meters van de buitenste rail waar ze u zien staan. In Gemmenich zijn ze trouwnens heel wat treinspotters gewoon , je moest eens weten wat een volk er komt. de snelheid van de treinen is ook niet hoog , alhouwel een losse loc soms wel eens goed kan doorbollen en zonder al te veel geluid uit het niets kan opduiken!
Op andere lijnen neem ik ijgenlijk nog veel meer afstad van het spoor.
Zo nen 20 met ne goederentrein tegen 90 , daar moogt ge al wat plaats tussen laten hoor[:0][;)]

Groeten
Johan

13erke

#42
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Misschien een ideetje om een bord te maken met de tekst op: "Treinspotter"
& een 10tal meter voor je te zetten als je gaat spotten,
Dan weet de machinist ook wat je bedoeling is want het moet toch wel een vies gevoel
zijn voor die mensen als er plots iemand uit de struiken duikt.




Of een bordje 'lachen voor de foto!'[:D]