Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

trein niet bestuurbaar

Gestart door EricVW, 05 mei 2007, 19:13:49 PM

INFO

#45
citaat:
Getest met intellibox alleen , en ook met esu mobil control.
Stond in DCC , reed niet.
Eric



Wat heb je getest met de Intellibox alleen. En wat heb je getest met de ESU Mobil Control?

Wat stond er in DCC? De decoder, of het decoderadres op de Intellibox?

citaat:

Veranderd in motorola nieuw, nu rijdt hij goed.



Waarom heb je hem verandert in Motorola Nieuw, wat voor decoder zit er dan in de lok?

citaat:

Wim je hebt gelijk boven 64 niet programmeerbaar, of moeilijk.



Nu heb je het ineens weer over programmeren, in plaats van over besturen, wat bedoel je nu?

citaat:
Moet nog verder testen uitvoeren, met andere loks.
Nog te testen met de control unit van Marklin of dat lukt ?



Wat ga je dan testen met die andere loks, en waarom ga je dat doen?
Wat en wie ga je dan testen met de Control Unit van Marklin?

Onduidelijkheden genoeg dus.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

#46
Eric, moet jij opgenomen worden in een ziekenhuis of iets vandien aard??
Alleen de waarheid ligt in het midden.

EricVW

#47
Wat is de bedoeling van deze webside?
Mensen kleineren of helpen
Eric

Klaas Zondervan

#48
Eric, Wim is er niet op uit om je te kleineren. Maar hij wordt op het verkeerde been gezet door jouw zinnen in telegramstijl en dan ook nog eens met een Vlaamse ondertoon. Daardoor zijn je mededelingen voor een Hollander absoluut niet te volgen.
En als je dan ook nog eens geen antwoord geeft, maar je vroegere bericht eerst wijzigt en vervolgens helemaal verwijdert, dan is er voor niemand meer een touw aan vast te knopen.

doomslu

#49
Ik moet eerlijk zeggen, mijn eerste reaktie was ook dat Eric op humoristische wijze wou zeggen dat hij naar het ziekenhuis moest. Had toch gekund ?
Gelukkig is het enkel zijn IntelliBox die moet gerepareerd worden. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

INFO

#50
citaat:
Geplaatst door Eric VW

Wat is de bedoeling van deze webside?
Mensen kleineren of helpen
Eric



Eric, wij zijn er om je te helpen, alleen wordt dat ons bijna onmogelijk gemaakt, door je eigen manier van schrijven en de manier waarop je de vragen formuleert. Het zijn gewoon een aantal losse flodders, waar wij als forumleden, een vraag uit moeten halen. Een cryptogram is soms gemakkelijker op te lossen.

Dus nogmaals het advies gebruik volzinnen, of anders gezegd gebruik meer woorden, om je vragen te stellen, en geef voldoende achtergrond informatie. Je moest eens weten hoeveel geduld ik al met je gehad heb. Maar iedere keer opnieuw krijg je het voor elkaar, een nieuwe puzzel neer te zetten, en dan wij maar gissen wat je er mee bedoeld, en wat het probleem nu uiteindelijk is. Het spijt me verschikkelijk, maar de manier waarop jij de vragen neerzet, werkt deze reacties in de hand.

PS.: even de vraag als citaat erbij gezet, kan hij ook niet meer veranderen of verdwijnen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jurgen

#51
Eric, het is zeker niet de bedoeling om de mensen te kleineren op dit forum.

Maar de vraag die je nu stelt is een voorbeeld van hoe je je vragen in de toekomst moet stellen. Op die manier heeft iedereen leren spreken en schrijven op school en dat is dan ook de makkelijkste manier om te communiceren. Dat is wat ik met mijn vorige bericht in dit onderwerp wou duidelijk maken. Blijkbaar had je dat toen niet begrepen.
Je hebt nu zelf een voorbeeldvraag gesteld. Hopelijk ga je dat vanaf nu ook toepassen op je andere berichten. Je gaat er alleen maar sneller op geholpen worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

EricVW

#52
Sommige loks liggen nog in het hospitaal, zoals gevraagd.
Andere lokomotiven heb ik het decodernummer veranderd, en die rijden zowel met de intellibox of met de esu  mobil station.
Nota: NUMMER MINDER DAN 64
Hoe kan ik alle decoders erkennen.
Bij Marklin zijn er decoders waar enkel wat cijfers op de chips of transistors staan.
groeten,
Eric

INFO

#53
Ik denk dat je vraag is hoe herken ik Marklin decoders. Het antwoord daarop is kijk hier eens

http://decoder.x-train.de/index.php?page=delta/

http://www.bogobit.de/decoder/index.html
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

#54
En wat staat er dan bij sommige decoders op. Je bent wel heel erg hardleers Eric.


Het heeft twee lettergrepen, en het klinkt als ....
Alleen de waarheid ligt in het midden.

EricVW

#55
Bij sommige decoders staat het type erop
6090
Bij andere niets
Hoe kun dan weten welke decoder het is?
Eric

INFO

#56
Kijken op de sites welke ik je gegeven heb, draadjes tellen en plaatjes kijken.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

EricVW

#57
Sommige afgeprint.
Hartelijk dank, voor deze informatie
Eric

EricVW

#58
oorzaak
De intellibox , recherzijde slaat tilt
moet binnen voor herstelling
Eric

INFO

#59
citaat:
Geplaatst door Eric VW

oorzaak
De intellibox , recherzijde slaat tilt
moet binnen voor herstelling
Eric



Geweldig, we hebben er weer een los puzzel stukje bijgekregen. Alleen nog even zoeken waar het precies past. Kan wel even duren, want ik ben niet echt goed in het oplossen van een cryptogram.
Eric, het spijt me, maar ik geef het op. Je lost je eigen problemen maar op, ik zal geen poging meer doen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.