Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

trein niet bestuurbaar

Gestart door EricVW, 05 mei 2007, 19:13:49 PM

erik de noorman

#15
Eric,

Welke software versie gebruikt je  IB. Mogelijk moet je de nieuwe versie downloaden als je gebruik wil maken van mobil control.
Op de beurs in Mechelen zoiets gelijkaardig meegemaakt.
De baan werkte perfekt. Op een gegeven ogenblik een mobil control van esu aangesloten. Het gevolg de treinen reden plotseling ook onregelmatig (met schokken, knipperende lichten). De mobil control terug afgekoppeld en alles reed terug normaal. Dit lag niet aan de mobil control maar de IB die nog met de eerste versie van software was en is uitgerust.


Erik

INFO

#16
Erik, geen idee te weinig informatie, om er ook maar een begin van een antwoord op te kunnen geven.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

erik de noorman

#17
Wim,

Welke software versie moet er geinstalleerd zijn in de IB om met de mobil control van ESU samen te werken?
Ik weet wanneer je bv. de iris afstandbedienig van Uhl. wil gebruiken moet de sofware versie 0.5 geinstalleerd zijn op de IB.
In mijn IB zit nog steeds de 0.3 versie en daar werkt de mobil control
van esu niet mee samen.  We hebben dit geprobeerd op de beurs in Mechelen resultaat schokkend rijdende treinen met knipperende lichten.

Erik

erik de noorman

#18
Eric,

Welke sofware versie zit er in de IB. Kijk daar eerst een naar.
Is de mobil control van esu  aangesloten op de IB als je trein zulke rare kuren heeft.
Wat is de basisinstelling van het format waar de IB is mee ingesteld?
Welke decoder zit er in je lok, motorola, MFX?
Probeer eens wat meer duidelijke informatie door te geven.[:I]
Er zijn hier echt wel genoeg mensen die je kunnen voort helpen wanneer je de juiste info door geeft.

Erik

EricVW

#19
Getest op mijn testbaan met control unit , alles ok

nu getest op de baan met de intellibox en alles  ok
Nu weet ik het niet meer

ga nu testen met de mobil control
En rijdt iets vlugger , dan iets trager met knipperende lichten

Terug test met de intellibox , hetzelfde
De intellibox 15 seconden uitgeschakeld , ingeschakeld en rijdt
terug goed??
Ik heb nog andere loks en die hebben dat niet?,
Zojuist de testen gedaan
Ik hoop dat ik daarmee iets duidelijker ben
Eric


EricVW

#20
Ik heb getst met de 55 dezelfde decoder en die rijdt normaal??
Eric( esu mobil control)
Moet ik dan een andere versie downladen?
eric

INFO

#21
Eric,

Nu weten we nog niet genoeg.

Vraag 1: Bij de test met de ESU zit deze dan aangesloten op de Intellibox aan de I2C aansluiting op de zijkant van de Intellibox??

Vraag 2: Op welk Motorola Format staat het adres van de Lok met 6090 decoder ingesteld??

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jurgen

#22
Eric, jou manier van berichten schrijven doet mij een beetje denken aan Jerommeke uit Suske & Wiske. Die spreekt ook nooit met volledige zinnen. [:D] Maar dat terzijde.

Op een kwartier tijd heb jij hier 6 verschillende berichten neergezet. Je kan makkelijk je eigen berichten wijzigen hoor. Dan hoef je niet telkens een nieuw bericht te plaatsen en voor ons zal het een stuk makkelijker zijn om alles te lezen en te begrijpen. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

EricVW

#23
De esu blijft steeds aangesloten
2 vraag nog nakijken
Eric

EricVW

#24
Als ik de stekker uittrek, en 25 seconden wachten terug opstart met intellibox
Dan RIJDT HIJ WEL NORMAAL
Eric

INFO

#25
Heb je dan op de Intellibox en op de ESU dezelfde lok onder controle? Dus het adres onder een knop en in het display op de Intellibox, en ook onder controle op de ESU? Dat zal natuurlijk niet gaan. Ik denk dat je zoiets aan het doen bent.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

EricVW

#26
Neen
de esu leg ik eerst uit
Twee  gelijke nummers gaat niet
Eric

René

#27
citaat:
Geplaatst door Eric VW

Berichten plaatsen
Kun je mij eens uitleggen hoe ik best mijn berichten plaats
Erst schrijven in word dan alles selecteren
en dan ....
Eric




Neem eens iets meer de tijd voor het opstellen van je teksten.
Begin een zin altijd met een hoofdletter en sluit de zin af met een punt. Dat leest voor iedereen een stuk prettiger. Een enkele schrijffout is dan geen probleem.
Lees voor het definitief plaatsen je tekst nog een door en heb geduld na het klikken op "nieuwe reactie plaatsen".
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

INFO

#28
citaat:
Geplaatst door Eric VW

Neen
de esu leg ik eerst uit
Twee  gelijke nummers gaat niet
Eric



Goed het zal wel aan mij liggen als domme ollander, maar ik kan je niet volgen, en derhalve kan ik je ook niet verder helpen. Gebruik volzinnen in plaats van steno of spijker schrift. Dit is je nu al door meerdere personen verzocht, dus wordt het misschien eens tijd dat je daar iets mee gaat doen. Tot die tijd zal niemand echt in staat zijn om je te helpen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

EricVW

#29
1 Hij staat opzij aangesloten aan de intellibox
2 Hij =lok=lokomotief
motorola-nieuw=met richtingspijl, gewijzigd naar motorola oud (m)
geen verandering
 
eric
hij =lok= lokomotief  merk Marklin  HO
esu = esu mobil control, dient voor draadloze treinbesturing,van op afstand