Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuw N baanplan van gregory

Gestart door gregory, 03 mei 2007, 13:28:53 PM

gregory

nog een keer veranderd, 2 binnenste sporen zoijn hst , de stoppen niet maar rijden gewoon door.
2 buitenste sporen zijn lokaal.
Ik denk dat er nog problemen zijn aan het station , maar zie ze niet voor het ogenblik.

Havoc

citaat:
Ik denk dat er nog problemen zijn aan het station , maar zie ze niet voor het ogenblik.


Hoe lang zijn de rechte stukken? Maw: wat is de langste trein die tussen de wissels kan?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

gregory

Die zijn 222mm per stuk in schaal n.
Op de 2 middelste rails stoppen er geen treinen .

loebaske

Dat is al een stuk beter,zekers als je in de toekomst wil uitbreiden je kan alle kanten uit met die doodlopende sporen[;)]

stefanic

Hallo,

Het probleem met je laatste plan is dat je op je lokaalspoor geen rondjes meer kan rijden, zoals je wilde, tenzij dat je je linkse en rechtse module ineens bijmaakt.
Eigenlijk moet je terug vertrekken van je plan van 12/5, met volgende aanpassingen:
1) Je sluit je doodlopende sporen aan zoals je dat doet in je plan van 14/5
2) je zorgt dat je (via 2 wissels) terug je dubbelsporige uitrij hebt naar je 2 andere modules

Gevolg: Met enkel je centrale module kan je al rondjes rijden
en als je 2 extra modules erbij komen (met als basis een keerlus), kan je rondrijden over je 'hst-sporen' en heb je een ovaal op je centrale module voor je lokale treinen, die dan wel altijd moeten wachten tot de hoofdbaan vrij is om het station te dwarsen om hun rondje verder te zetten. Maar je kan ook altijd de treinen van je hoofdbaan eens een lokaal toertje laten doen vooraleer verder te rijden. Dit lijkt me heel wat speelmogelijkheden te geven.

Stefan
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

gregory

Sorry stefan , ik snap het niet helemaal, misschien een tekening??

stefanic

Voila,


M'n uitleg was misschien wat ingewikkeld... Een beeld zegt zoveel meer. Ik heb hier eigenlijk op je laatste plan je boogwissels linksboven en rechtsonder terug toegevoegd. Er komen dan ook natuurlijk 2 rechte wissels bij.
Ik heb ook je wisselparen in het station van plaats gewisseld.
Je komt van rechtsboven met je lokaaltrein. Via boogwissel ga je naar tegenspoor van je hoofdbaan en je kan direct doorsteken naar normaalspoor. Stoppen aan perron. En dan kan je kiezen of je de hoofdbaan blijft volgen of terug naar je lokaalspoor gaat. Perrons leg je tussen spoor 1 en 2 en tussen spoor 3 en 4

Stefan
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

gregory

Bedankt dit ziet er inderdaad goed uit .
Terug een schaduwstation erbij en kan rondjes rijden tot de andere modules er zijn.

gregory

Ik heb geprobeerd er een rangeerterrein bij te maken.
Wat denken jullie ervan , ik denk erover om aan de linkerkant er een module met haven of transportfirma te maken.

gregory

Nog een keer gespeeld.
De vier middelste sporen nu als kopstation , in een later stadion verbinden met een tweede module.
Daarvoor zal ik dus die halve boog verwijderen die ervoor ligt.
Boven en onder rangeerspoortjes of schaduwstation.
Dus dit zou een module zijn , met voorlopig de mogelijkheid tot rondjes draaien.

gregory

Kan niemand mij helpen , aub.
Kzal voor het gemak alles nog een keeer opsommen.
Tijdperk 5.
groote is 1meter30 op 75 cm.
Schaal N, fleischmann piccolo.
Statio.
Landschap min of meer vlak.
Mogelijkheid tot rondjes draaien, voor mijn zoontje van 6.
Mogelijkheid tot aanbouwen van andere modules in een later stadion.
Eventueel een rangeer mogelijkheid op deze of misschien een andere module.
Dat is het ongeveer.

stefanic

Mijn voorstel heb je al, hoger in dit draadje.
Daarmee kan alles wat je hier opsomt.
En de 'eventueel' uit je laatste post kan er nog bij door je rangeerspoortjes toe te voegen van je plan van de 17e, weliswaar zonder je lokaal rondjesrijspoor te veranderen (rangeersporen aansluiten in het bochtje van je lokaalspoor in het laagste punt rechtsonder).
Misschien zijn er nog andere factoren die we niet kennen, en die je deden beslissen het toch over en andere boeg te gooien?

Stefan
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

gregory

Nog een ander probeersel , iets heel anders dan .

De verrassing zit in de berg, waaar zzal de trein uitkomen , en de welke?

gregory

Waauw, niemand geen kommentaar[:D]

loebaske

Neen,het wordt op den duur een boekes planneke[:(] en vergeet niet als je een haven of bedrijf wil maken daar je daar toch wel behoorlijk wat plaats voor nodig hen,ander zal het lijken op een frituur[V]
Persoonlijk zit ik al met een station van 4m, wissels inbegrepen en in HO en moet al ferm wringen om de rest rond het station er bij te krijgen, dus met andere woorden, je kan nog duizend tekenings maken maar je moet weten welke kant je wil uitgaan[:)]