Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nieuw N baanplan van gregory

Gestart door gregory, 03 mei 2007, 13:28:53 PM

gregory

Tijdens het bouwen van mijn vorig plan , ben ik tot de conclusie gekomen dat dit niets was voor mij.
Dus hierbij een nieuw plan gemaakt .
Gelieve commentaar te geven en eventuele veranderingen.
Schaal is dus N , oppervakte 1.30 meter op 75 cm.
Eventueel nog meer sporen bij kopstation, of een rangeer gedeelte??
Links onder, weet nog niet wat mee gedaan , maar wil onzichtbaar van dubbel naar enkel gaan.
Alle commentaren welkom , positief of negatief welkom, meer dan welkom.
Groeten , gregory.
imghttp://83.83.69.50/bnls/nieuw.jpg/img

jean-luc

Dit is wel heel eenvoudig, maar afhankelijk van wat je zelf wilt kunnen we je misschien beter begrijpen. Wil je enkel rangeren of is het meer bedoeld als testbaan voor je loc's ? Ben je meer een landschapsbouwer ?
Onzichtbaar van dubbel naar enkel gaan kun je ook door de trein te laten verdwijnen achter een rij bomen.
Waarom in je verdekt gedeelte geen paar opstelsporen ?
Bestaan er gebogen wissels in N voor je kopstation ?
De idee vind ik in ieder geval goed; klein, toch rijden en een kopstation.

Groeten, Jean-Luc

gregory

Ik wil gewoon kunnen rijden en later gebruiken als een soort module .
Waarnaa ik een module bijzet met meer landschap enzo langs onderen .
Zal daarvoor misschien zoals je zegt een paar opstel sporen doen om gemakkelijk aan te sluiten later aan een tweede module .
Ik heb nog een plannetje gemaakt .


gregory


Gerolf

ik heb even moete nzoeken naar je vorige plan, maar dit was het toch, h??
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4036
Waarom ben je "tot de conclusie gekomen dat het niets voor jou is"?

Over je huidige plan:
- het lijkt nogal "uit de boekskes" te komen
- een draaischijf is een onderdeel van een locdepot. Om een wat realistisch sporenplan te hebben, is het misschien nuttig om wat opzoekwerk te doen over hoe een locdepot er in echt echt uitziet, en vooral hoe het functioneert.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gregory

Wel gerolf , ik wilde iets meer mogelijkheid om  later uit te breiden.
En wat die opzoekingen betreft , ik ben er aan bezig.
En tja uit de boekskes , je moet natuurlijk ergens inspiratie opdoen , en ik heb nu eenmaal niet veel fantasie.[:I]

gregory

Ik heb me nu al suf gedacht, maar kom niet echt eruit.
Zou boven rechts het station maken waar het bovenste spoor in het station verdwijnt, dus het wordt een modern zelfbouw station.
Nu enkel nog het probleem va de mogelijkheid om in 2 richtinge te rijden, weet nog geen oplossing daarvoor.
Iemand wel een oplossing??


gregory

Niemand , ik ben wel benieuwd.

Wadloper

Nadat de trein het station heeft verlaten kan ie nooit meer op het station terug komen op deze manier. Als je nou van dat spoor dat het station verlaat in plaats van een cirkel een lus maakt die weer terug komt op hetzelfde spoor...

gregory

Nog een versie.

Het is een combo van kopstation en doorgaandspoor voor sneltrein.
De 2 sporen die eindigen zijn lokaalspoor.
Dit zou de middelste module van 3 zijn.
De stippelsporen zijn voorlopig om rondjes te kunnen draaien, dat vind mijn zoontje van 7 namelijk geweldig.
Wat denken jullie, die veranderd van ontwerp gelijk van onderbroek??
Mijn hoofd staat de laatste tijd niet meer stil , altijd denken aan verbetering enzo.

Wadloper

Op zich een aardig idee. Ben minder te spreken over die lange rechte stukken langs de zijkanten, maar als je het voor je zoontje van 7 maakt, hou het dan ietwat simpel.

gregory

Wat zou je dan doen in plaats van die rechte stukken , een beetje afronden ofzo?Meer bochtig??

Havoc

Is 1 doodlopend spoor dat bedoeld is als kopspoor niet genoeg?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

gregory

Havoc , ja en nee, deze module zou de middelste van 3 zijn .
Dus nog een "wereld" links en rechts.

Wadloper

citaat:
Geplaatst door gregory

Wat zou je dan doen in plaats van die rechte stukken , een beetje afronden ofzo?Meer bochtig??

Ietwat afronden ja, zodat je niet zo'n vierkant geheel krijgt.