Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Pola

Gestart door railbusje, 29 januari 2005, 13:10:48 PM

railbusje

Heeft iemand een bouwdoos van Pola? Waarom is dat zo duur?

Gerolf

Ik dacht niet dat Pola zoveel duurder was dan Kibri, Faller, ...
Welke bouwdoos? Maar misschien vooral, welke winkel?
Nu ja, ik vind dat sommige bouwdozen, zelfs van de grotere merken, soms inderdaad erg duur zijn. Dat is ook een reden om zoveel mogelijk zelf te bouwen. Maar ja, tijd is geld ...

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

ik dacht niet dat pola zo duur was, duurder dan kibri, maar goedkoper dan faller dacht ik, en zoals gerolf zegt welke winkel, want daar zit ook groot verschil in
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

marimon

Probeer eens uit te rekenen hoeveel het zou kosten indien je die bouwkit van pola eigenhandig zou namaken? Wat is er dan duurder?
Maar, belangrijker is de vraag : waar heb ik het meeste plezier aan?
Aan jou de keus.

Marc
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

railbusje

Ik heb de prijzen op hun website gezien. Ik had echter niet door dat het schaal G is.[:I]. maken die iets in HO?

D_Loc

Pola maakt ook bouwdozen voor H0. Ik heb er zelf ook enkele. Zo heb ik bijvoorbeeld: H0 568, dit is een esso benzinepomp. Dit bouwdoosje vond ik niet zo duur. Ik dacht dat ik er rond de 11 euro voor betaald had.

Pola is sinds 1996 een onderdeel van Faller. Als je naar www.faller.de gaat zie je daar ook een link naar Pola G. Het zou dus best kunnen dat Pola H0 bouwdozen niet meer onder de merknaam Pola verkocht worden.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

railbusje

Op die website kosten de gewone huisjes tussen de 100 en de 300?, vandaar de vraag.

quf

Pola is inderdaad Faller geworden.
Ik heb enkele jaren geleden van (toen nog onafhankelijke)Pola een 5standige lokloods gekocht voor draaischijf van Fleischmann ( 7.5? verdeling)
Nu in de laatste katalogus van Faller zie ik dezelfde loods staan als Faller nieuwigheid.
Ik zal nog eens de prijs opzoeken die ik toen betaald heb, dan kunnen we eens vergelijken met nu, want Faller heeft voor deze loods totaal geen ontwikkelingskosten moeten maken, aangezien ze de mallen van Pola hebben overgenomen.

Groeten

Frank

sdbhg

Ik schafte mij in december de catalogus van pola aan (bij van biervliet gekocht) en vergeleek deze met de fallercatalogus.
Er zijn idd artikelen van pola die ook terug te vinden zijn in de fallerboek, maar toch zijn er heel mooie modelletjes die alleen in die pola catalogus staan. Het betreft hier een catalogus van 2002/03 HO en N.
Persoonlijk vind ik dat pola wel heel mooi materiaal heeft... Opvallend is het minder "plastiekerig" karakter in vergelijking met kibri bijvoorbeeld.