Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Einde van Os.Kar ????

Gestart door tufken, 01 mei 2007, 19:43:04 PM

tufken

Vandaag hebben we vernomen dat de firma Os.Kar op de rand van het fa?llisement staat.

Weet er iemand al iets over heeft dit reeds vernomen??
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


doomslu

Patrick, jij bent meestal goed ingelicht in die kringen. Toch moet je voorzichtig zijn met speculaties en 'horen zeggen'.

Als het waar is zou dat natuurlijk weeral slecht nieuws zijn. Ik hoop dat het een roddel is.

Laat ons gewoon wachten op nieuws en niet gaan speculeren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Brunel

Van de site van Modeltreinexpress Vlaardingen.

"De containerwagens van Os.kar komen helaas niet uit, Os.kar is gestopt met de gehele productie van modeltreinen."

Tom

Dat zou zeer jammer zijn, want Oskar brengt regelmatig mooie goederenwagens uit voor de Belgische markt.
Tom

rixke rail

Hoe kan zoiets nu ?!?
Slechte verkoopscijfers ?
Wanbeheer ?
In ieder geval beaam ik wat Tom al zei :
citaat:
Dat zou zeer jammer zijn, want Oskar brengt regelmatig mooie goederenwagens uit voor de Belgische markt.

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

locomotion

De afgang van OsKar was reeds jaren geleden aangekondigd. Zij hebben na hun eerste successen geozcht naar mogelijkheden om uit te breiden. Met Europese steun hebben ze in het zuiden van Itali? (arme en bevoordeelde regio) een nieuw bedrijf opgestart. De rest was voorspelbaar. Dat het nog zo lang heeft geduurd is al een wonder. Waar al het geld nu naar toe is?
Locomotion

zoeffie

Paul van der Steen kan dit gerucht toch niet bevestigingen.
Als importeur had hij het toch ook moeten weten.

locomotion

Mijn info heb ik van de persoon die voor RR de vertegenwoordiging deed van OsKar in Belgi?. Hij is toen niet uit misnoegdheid gestopt, maar omdat de opbrengst niet in verhouding was met de inspanningen en omdat het ook zijn enige product was. Hij is toen lang op zoek moeten gaan naar een overnemer. Uiteindelijk is het RR geworden, en eerlijk gezegd, die heeft het niet slecht gedaan tot nog toe. Dus Paul zou inderdaaad meer moeten weten over deze geruchten. Hopelijk voor ons blijft OsKar doorwerken of doorstarten in geval van problemen.
Locomotion

loebaske

Het is altijd spijtig als men zoiets verneemt, maaaaar ....
als men eens de prijzen vergelijkt, en dan in evenredig kwa kwaliteit, dan is men keuze snel gemaakt, er waren enkele dinges die in  vergelijking met andere producenten aantrekkelijk waren, zoals het koprijtuig.
En je kan misschien denken dat ik altijd over de prijs ga zagen, maar als je bedenkt dat een produkt af fabriek ongeveer 10 euro kost en tegen dat het in ons bezit is al dik 30 euro en meer kost, wanneer gaat men eens inzien dat we geen citroenen zijn, en als men wil overleven zal de ??n of andere winstmaker zijn prijzen moeten dooen dalen, anders gaan er nog op de fles gaan [V]

Havoc

citaat:
En je kan misschien denken dat ik altijd over de prijs ga zagen, maar als je bedenkt dat een produkt af fabriek ongeveer 10 euro kost en tegen dat het in ons bezit is al dik 30 euro en meer kost, wanneer gaat men eens inzien dat we geen citroenen zijn, en als men wil overleven zal de ??n of andere winstmaker zijn prijzen moeten dooen dalen, anders gaan er nog op de fles gaan


Met het risico van dit te doen ontsporen wil ik er toch even op ingaan. Als de prijs van 10 af fabriek naar 30 bij de klant gaat dan is alles in orde. Geloof me, je omzet moet ongeveer 300% zijn van wat je inkoopt aan product. Dat is niet hetzelfde als 300% winst, vergeet dat. Als je dat kan, dan heb je als alles goed gaat genoeg om je kosten te dekken, een boterham aan te verdienen en genoeg over te houden om opnieuw te investeren.

Het probleem ontstaat als er een lange ketting van verdelers, groothandels, invoerders en vertegenwoordigers tussenzit. Die doen dat dan allemaal en dat komen de idiote prijzen. Al die die ertussen zitten en niets anders doen dan dozen schuiven moeten er vantussen. Daar worden zowel de fabrikanten als klanten beter van.
Met vakantie voor onbepaalde duur.