Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ARNOLD

Gestart door n/a, 28 januari 2005, 19:39:14 PM

n/a

Wat is er geworden van ARNOLD?
Wie is uiteindelijk eigenaar geworden van het Arnold-handelsfonds (mallen,modellen,brevetten...)?
Waar kan ik me nog wisselstukken aanschaffen op een gestruktureerde manier?
Wie kent adressen van herstellers van Arnold rollend materiaal?

ANDY

Ik heb momenteel een locje (schaal N) in herstelling bij "Het Spoor" in Heverlee! Hij zei dat er geen onderdelen meer van te verkrijgen zijn maar ging wel zijn best doen om het te herstellen!!

ANDY

Gerolf

Ik dacht dat arnold-rivarossi-lima overgenomen waren door bachmann - of vergis ik mij?

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

Volgens wat ik gelezen heb, is de lima-groep overgenomen door het Engelse Hornby.
Die zijn nu alle mallen aan het bekijken om een selectie te maken uit de modellen die zij gaan voortzetten.
Always be modelling!

janjozef

het is inderdaad hornby die arnold, lima, rivarossi en jouef heeft overgenomen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

Klopt ja!
Maar ze (Hornby) hebben de stommiteit van hun leven begaan door een aantal "managers" in Italie te houden (zij die Lima en C? om zeep hielpen [;)]), of het moest maar zijn om even stroop aan hun baard te smeren en ze binnen enkele tijd dan toch te likwideren...

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Spijtig genoeg heb ik nog geen antwoord gekregen op de twee laatste vragen.Ze zijn voor mij wel de meest dwingende.Anders veel dank voor jullie bijdrage.[:)]

Gerolf

We hebben ons weer eens laten gaan, op het randje van off-topic ...
De twee laatste vragen gingen over wisselstukken en herstellingen:
Wat is er precies stuk? Misschien kan je hier hulp vinden zonder dat iemand een 'offici?le' hersteldienst voor je moet vinden!

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Inderdaad, we zaten er bijna totaaaaaal naast, ook ik!
Aangezien Lima zelf niet veel heeft uitgespookt met Arnold vrees ik dat er van al dat moois niet veel over blijft. Ze hadden interessante accessoires ook.
Lima is gedurende bijna 2 jaar onder curatele geweest en Hornby rept met geen woord over andere schalen dan Half Nul.....
Ik vrees het ergste voor Arnold. Maar wie weet, misschien is er wel een brave ziel op dit forum die wil helpen!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Mijn herstelling komt konkreet hier op neer: een nieuwe motor plaatsen in een BR55 2515 + waarschijnlijk de koolstaafjes  en veertjes vervangen.Meer is het niet.

tonycabus

Zo, nu weten we iets meer, "Toffe"!
Borsteltjes kunnen vaak op maat gevijld worden en veertjes zijn ook wel te vinden mits wat gezoek. Elke goed gesorteerde handelaar zou je hierbij moeten kunnen helpen, en de collector meteen schoonmaken. het lijkt me niet echt een ramp dus[;)]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Tony,
En wat met de nieuwe motor ligt die ook voor het grijpen mits enkele handelingkes?

n/a


Hornby heeft onlangs de Rivarossi-groep (Rivarossi/Jouef/Lima/Arnold)overgenomen en zal het komende jaar terug H0-modellen produceren naar Italiaans, Frans en Duits voorbeeld. De N-modellen van Arnold die nog in stock aanwezig zijn zullen weer verkrijgbaar zijn zolang de voorraad strekt; de herproductie van Arnold N-modellen is pas voorzien voor 2006!

Hapag Lloyd

Misschien naar Huenerbein te Aken gaan.  Wat die daar heeft aan wisselstukken voor herstellingen is niet meer menselijk.