Nieuwe baan

Gestart door Anarchy, 26 april 2007, 21:24:31 PM

ERVIN

#165
Ja knap gedaan, en ook ik wil graag even weten hoe je dat hebt gedaan.[:I]

Anarchy

#166
Gewoon met verf en penseel.

*Edit* De brug lijkt op de vorige foto natuurlijk wel heel roest. Dat komt ook door de schuine hoek van de foto. Heb even een foto 'op kop' genomen. Zie hier:


SuSke

#167
citaat:
Geplaatst door Anarchy

Ja Erwin deze blijven liggen. Het is dan ook geen 'echte' brug eigenlijk h?. Meer een fantasietje om de twee delen te verbinden.
[...]



Als bouwkundige blijf ik hier toch met een knoop in m'n maag zitten, maar ja, onze hobby is er een vol compromissen.

Ik vindt je brugdelen wel mooi verweerd. Nu een hangstellingetje eraan met een paar schilders.[;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Anarchy

#168
citaat:
Geplaatst door SuSke

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Ja Erwin deze blijven liggen. Het is dan ook geen 'echte' brug eigenlijk h?. Meer een fantasietje om de twee delen te verbinden.
[...]



Als bouwkundige blijf ik hier toch met een knoop in m'n maag zitten, maar ja, onze hobby is er een vol compromissen.

Ik vindt je brugdelen wel mooi verweerd. Nu een hangstellingetje eraan met een paar schilders.[;)]



Hihi, ja. Oorspronkelijk was het niet de bedoeling van een brug te maken. Maar aangezien het zo'n smal verbindingsstuk was dacht ik ik kan er even goed een brug van maken. Dat het niet helemaal waarheidsgetrouw is stoort mij nu niet [:)]

jan77

#169
Knappe brug zeer mooi verweerd vind ik
Gr JAN

Anarchy

#170
Ik heb wat rails bijgekocht zodat ik weer even verder kan. Nu ben ik bezig met de rails te leggen en alles wat er komt bij kijken ... Hieronder enkele foto's:

Het 4-sporige station




De uitrit langs rechts






En de hoofdlijn op ...


Vanaf hier komen flexrails tot aan de brug die je al eerder zag. Heeft er iemand tips om dit in ??n vloeiende boog te doen?

doomslu

#171
Een vloeiende boog maak je normaal met flexibel spoor en een beetje op het gevoel... Zo doe ik het toch.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jacques timmermans

#172
Anarchy,

Wat zou je ervan denken om uit dun multiplex een passende sjabloon te zagen, waarmee je dan de hartlijn van de gewenste boog op de ondergrond kunt uittekenen. Eenmaal de hartlijn van het spoor getekend kun je je hierop baseren om je spoor in een mooie vloeiende boog te leggen. Daarbij kun je dan ook nog op je "heilig oog" te werk gaan om kleine correcties uit te voeren.

Jacques Timmermans

Anarchy

#173
Deze namiddag heb ik mij bezig gehouden met al een deel van de flexrails te leggen. Ik vind het goed gelukt. Wat vinden jullie ervan?



doomslu

#174
citaat:
Geplaatst door Anarchy

Deze namiddag heb ik mij bezig gehouden met al een deel van de flexrails te leggen. Ik vind het goed gelukt. Wat vinden jullie ervan?

Ik ben het met je eens, Jeroen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

#175
Ja, ik deel de mening van Doomslu, mooie ruime bocht.[;)]

Gerolf

#176
Yep, lijkt zeker niet slecht!
Sta me toe dat ik dit vraag: al die dingen die mee gefotografeerd zijn, hoort dat bij een verhaal? Vertel eens [;)] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

wisselstromer

#177
rommel en werktuigen moeten altijd mee op de foto

toont aan dat er gewerkt wordt!![;)]
kvraag me wel af waar de winterhandschoen voor dient?
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Anarchy

#178
Wat betreft die rommel. Tja je weet hoe dat gaat h? [:)] Ik ga vandaag verder werken aan het tweede spoor en zal (indien het klaar is) een 'propere' foto maken! [:p]

doomslu

#179
citaat:
Geplaatst door wisselstromer


kvraag me wel af waar de winterhandschoen voor dient?

Timmeren is zijne sterkste kant niet. [:D][:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *