auto reversing unit

Gestart door argilla, 26 april 2007, 15:54:31 PM

argilla

omdat wij met de club een diorama-vitrine gaan bouwen met verschillende schalen ( versterking perspectief) komt de schaal 1/29 helemaal vooraan. Omdat de draaicirkel hiervan nogal groot uitvalt, willen wij gewoon een heen en weer beweging maken ( back and forwards)
Deze unit willen wij zelf bouwen (de reversing unit van LGB is wel prijzig). Weet iemand van U een schema of een webstek waarop we zoiets zouden kunnen vinden met schema om na te bouwen ??
Het gaat hier om een eenvoudig heen en weer met een wachttijd van bv 10 of 15 sec , in elk geval instelbaar.Het moet wel wat uren kunnen draaien zeg maar 8 uren aan een stuk Dus zeer betrouwbaar zijn.
Of als iemand zulk een schema heeft ?

Dank u;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

hobbyist

Je bedoeld zo'n pendelmodule voor spoor 1. Conrad heeft er zo ??ntje in hub gamma met art. nr. 216524-51. De wachttijd is instelbaar van 8s' tot 90 s'. De printplaat is kant en klaar, getest, gaande van bouwgrootte Z tot spoor1

Klaas Zondervan

ik heb ooit eens een schema met bouwbeschrijving gepubliceerd in Rail Magazine. Daar kan ik je een fotokopie van sturen als je wilt. Neem dan even contact op via e-mail (adres is te vinden op mijn website)
Het is wel voor H0, dus waarschijnlijk geeft mijn schakeling te weinig power voor jouw doel, maar dat is aan te passen.


tonycabus

En de pendelautomaat uit MSM 48 dan? Die kan tot 4 Amp?re aan hoor!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

verdikke Tony niet aan gedacht ! Merci ! Dat bewijst nog eens dat Tony ne crack is [:D][;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15