digitaal

Gestart door argilla, 09 november 2004, 12:18:08 PM

n/a

Ik zal dan toch altijd kiezen voor de kleinere multiprotocol decoder wat Wim zegt zeker als dat je vijlen en slijpen kan voorkomen. Een multiprotocol decoder van esu kost in principe maar 30 a 35 euro.

En er zijn wel kleine motorola decoders maar die worden niet los verkocht. De decoders voor de M* kofjes zijn echt heel klein. Dit jaar moet er zelf een mfx variant kof komen.

n/a

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Rosoft,

En inderdaad een permante magneet inbouwen is ook een mogelijkheid.
Ik bouw de uhlenbrock 75200 in mijn oudere  marklinloc's uit het hobby gamma vooral in om de kostprijs te drukken.
Bouw ik bv. een lokpilot in dan moet ik de magneet vervangen liefst ook een vijf polig anker, de lampjes voorzien van nieuwe fittingen en de lampjes vervangen, en heb ik nog niet alle mogelijkheden die de uhlenbrock bied. En wat kost dit.
Erik



Erik,

Om de lok om te bouwen met een Lokpilot Multiprotocol, hoef je geen andere lampjes te monteren, je hoeft ze ook niet te isoleren. Er zijn twee mogelijkheden om de lampen en functies aante sluiten, 1: Via de CommonGround, dus zoals het nu zit bij de oudere lokjes en 1: via de decoder ground Oranje draad als ik het goed heb.
Het ombouwen van de motor is en blijft noodzakelijk, maar een magneet kost 6,53. dan heb je een hoogvermogensmotor, want een hoogvermogens motor is niets ander dan een gelijkstroom motor.
Of dat nu met een drie of vijfpolig anker is maakt niets uit. De Lokpilot kun je instellen op de motor eigenschappen.
De lokpilot kost 25,90 + 6,53 voor een HamoMagneet is 32,43.
Prijs zie www.lokshop.de
Goedkoper dan de Uhlenbrock decoder, en dan heb je een nagenoeg geruisloze motor.
Er zijn nog meer opties kijk op www.tran.at

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk


n/a

Erik,

Noge even tenovervloede het aansluiten van de lampjes en functies op beide manieren in een plaatje.
Deze manier van aansluiten geldt voor alle decoders, behalve de oudere decoder van M?rklin.
http://us.f1.yahoofs.com/groups/g_14045343/LPDec.jpg?bc6Ol8BBbJawrvf9
Het is overigens de Blauwe draad ipv de Oranje, de oranje is voor de 6090x decoders van M?rklin, blauw is de kleur welke gebruikt wordt bij alle DCC en MultiProtocol decoders.

Mvg

Wim Ros



www.rosoft.tk


n/a

Prijs van Uhlenbrocks is echt zo hoog niet: de 76200 hoeft z?ker geen 40 Euro te kosten.

Ik bouw, vooral in oudere loks, liever een 76200 in dan een LokPilot met HAMO magneet (kost idd ook maar rond 30 Euro, beide tesamen) omdat de LokPilot veel gevoeliger is aan stroomonderbrekingen - men zegt wel dat het verbeterd is, maar ik ondervind het toch met hele recente LokPilots.

Peter

erik de noorman

Hallo,

Wat kost zo'n lokpilot in Belgie?

Erik

n/a

Geen idee Erik maar ik zou zeggen: houd de prijzen in het oog, want de LokPilot mfx (voor het nieuwe M?rklin Systems, Motorola/mfx multiprotocol) decoders zijn goed ge?ntroduceerd op de markt in Duitsland en worden stilaan serieus goedkoper dan in het begin aangeboden - voor een DCC/Motorola LokPilot zullen de prijzen vermoed ik daardoor ook wel nog wat zakken.

Hetzelfde zal voor de prijzen in Belgi? ook wel gelden - ik heb een paar Belgische winkels met sites zitten bekijken, maar online prijsinformatie (als ze al ESU LokPilots 'doen' - blijkbaar vaak alleen de LokSounds) lijkt schaars.

Peter

n/a

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Hallo,Wat kost zo'n lokpilot in Belgie? Erik



www.google.com
www.google.nl

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk


Break302

Rond de 25 ?[8D]
citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Hallo,

Wat kost zo'n lokpilot in Belgie?

Erik