Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

digitaal

Gestart door argilla, 09 november 2004, 12:18:08 PM

argilla

kreeg een e-mail van modelparadise uit Beveren. Nieuwste digitale muisloc, nieuwste versterker, transfo , pragrammatrack en uitleg voor 280,10 eurokes. misschien iets voor de starters onder ons ??:D
marc

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Marc,
Roco Belgie (Firma De Prest dus) komt binnenkort met een beginset (lok met dekoder, wagentjes, rails, trafo, booster en "lokmaus") voor ongeveer 160 Euro.
Alle details zijn nog niet bekend, maar de lok zou best eens een 59 kunnen zijn.
Om digitaal "in te stappen" is dit wel een stuk voordeliger, niet?

Tony
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Hallo mannekes
Wie zoekt er nog een intellibox van Uhlenbrock.
Weet er een staan van iemand die gaat scheiden en geld nodig heeft.
De prijs is 370euro wie interresse heeft geeft maar een seintje.

Johnnytrein

Voor die prijs kunt ge die op de meeste plaatsen kopen komen dan wel verzendkosten bij maar dan wel met 2 jaar waarborg
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

niet interressant dan !!!
heb mij laten wijsmaken 470 nieuw nu 370
goed dat ik mij laat informeren op dit forum
gelukkig geen kat in zak gekocht
zal maar wachten tot kiss van de pers rolt of ik lig er al op voorhand op.Heb mij verder laten informeren over digitaal en dat lijkt inderdaad gemakkelijk.Hij spreekt wel over 50 tot100 euro om oude locs om te bouwen.Klopt dat?
KEEP IT SIMPEL

Pol De Bard

Duracelleke,

Kiss komt op digitaal niveau totaal niet tussen: een trafo, booster en commandocentrale zal je moeten kopen als je digitaal wil "kissen"[;)]. Zie "Daisy" van Uhlenbrock of een Roco-pakket met de erg plezierige "Leuchtmaus" (LokmausII met verlichte toetsen) of iets anders van je keuze. Maar ik denk dat deze twee erg voordelig zijn en nog goed ook!
Kiss bestuurt je wissels en seinen, niet de treinen. Is gepland voor een later stadium maar de infrastruktuur is belangrijk!
Een bestaande baan kan ermee uitgerust worden maar het "projekt" leent zich uitermate voor instappers.
Wees dus niet t? ongeduldig: je leert wel met vallen en opstaan maar als je een helpende hand toegestoken krijgt val je minder vaak!

Haast en spoed is NOOOOOOIIIIIIIIT goed!

Kiss

Keep It Super Simple

n/a

Om te kissen moet je met 2 zijn[;)]
Ik heb hier weer bijgeleerd mijn eeuwige dank daarvoor!
Maar ik hoor hier allerlei merken vallen maar weinig marklin.
Is dit niet goed toch?Zeg het nu voor ik mij wat aanschaf aub anders loop ik voor altijd gefrusteerd.Vele groetjes van een minder groen groentje.

Pol De Bard

Jullie en ik, maken we er een partijtje van?[;)]
Of bedoel je "zender" en "ontvanger"?[:D]

M?rklin jij, Duracell? Dat had ik niet begrepen...

Heb je al digitale machientjes? Waarom steek je er niet meteen DCC-dekoders in? Dan kan je overal mee... Of bvb ESU's, die beide talen verstaan, DCC en Motorola (nieuwere ook mfx, drietalig dus!).
Bezin eer je begint, kijk naar mogelijkheden en prijzen! Er zij dekoders die met de M?rklin-veldspoelmotortjes (zonder motorombouw dus) werken, maar dan heb je geen belastingscompensatie (lees: stabilisatie van het motortoerental!)


Kiss

Keep It Super Simple

n/a

hallo Kiss
Ik had toch vertelt dat ik 6digi en nog wat ouwe had!Heb prijs gevraagd om ze om te bouwen en ik viel bijna flauw tussen 50 a100 euro stuk.Zit nu te kijken op ebay voor een trafo digitaal maar al die types jong raak er niet wijs uit.Tussen 50 en 200 euro maar ja welke.Help me eens even als je wil.Groetjes

Pol De Bard

Ik denk dat Davy nog veel beter geplaatst is dan ik om je te antwoorden...Je kan hem via dit forum een mailtje sturen!

Kiss

Keep It Super Simple

n/a

Waar vind ik Davy

tonycabus

Ga naar leden, klik op de kolom naam en ze verschijnen in alfabetische volgorde. Klik dan op de naam "Davy" en zijn profiel verschijnt. Daar vind je de mogelijkheid om hem een mail te sturen.
Hij lijkt me niet alleen goed op de hoogte van M?rklin-toestanden maar ook van DCC en C?.
Probeer het eens, zou ik zeggen!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Hallo Tony
Bedankt voor de snelle reactie
maar Davy heeft geen email adres opgegeven.Dus Davy als dit leest ik ben op zoek naar jou!Groetjes

tonycabus

Probeer eens whalemarklin@hotmail.com
Dat is het opgegeven adres in "outlook" (dat ik nooit gebruik...) als je klikt op "verstuur een email".
Ik denk dat hij je met plezier zal antwoorden. Had jij niet een hoop deltadinges?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Johnnytrein

De genoemde prijzen tussen 50 en 100 euro zullen inderdaad ongeveer kloppen vooral als je in M?rklin locs een originele M?rklin decoder wenst. Er zijn van andere maerken goedkopere oplossingen. kijk bv eens op www.conrad.nl bij modelbouw/modelspoor
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about