Een diesel depot maken.

Gestart door belair, 19 april 2007, 23:51:40 PM

belair

@Jean-Luc,
Bedankt voor de wijze woorden. Ik zal deze avond eens proberen eerst met de airbrush er over te gaan. Ik moet eerlijk zeggen dat het behaalde resultaat ook niet naar mijn wens is, maar ik twijfel er niet aan dat ik het resultaat wel zal behalen met de hints en tips die ik hier zal krijgen.
De foto's van het behaalde resultaat zal ik terug in het draadje plaatsen.
NB: Jean-Luc ik heb het Kibri huisje die jij gemaakt hebt gezien op ??n van de banen bij MTE, knap werk, als ik ooit dit niveau kan berijken ben ik een gelukkig man. (ben nu ook gelukkig hoor)
De Tony was weer in zijn nopjes.[:D][:D][;)]
@Erwin,
Tof dat je ook eens foto's van Mol geplaatst hebt. Die depot is nog niet gebruikt zeker? Amai die is proper. Maar daar schrik ik niet van op gezien de nieuwe normen die moeten gevolgt worden is zuiverheid eerder een normaal zicht geworden.
Erwin de bewondering is wederzijdig. Bedankt.
mvg
Luc

belair

Ik heb ondertussen, op aanraden van Jean-Luc, wat mijn mijn airbrush ge?xperimenteerd, dit zijn de resultaten.















En al wat beter?
mvg
Luc


erik de noorman

Naar mijn smaak iets teveel en te egaal. Maar toch een verbetering.

Erik

belair

Heb je een voorstel, Erik?
mvg
Luc

belair

Kleine update, al wat beter?









mvg
Luc

Kedeng Kedeng

Wel Luc ik heb hier op dit onderwerp nog niks gezegd, dat zal ik nu dan maar doen h? [;)],
Dat ziet er toch al sjiek uit hoor & je hebt oog voor detail.
Het groen zal ik wel weg laten.

belair

Vindt je het niet realistisch met het groen?
mvg
Luc

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door belair

Vindt je het niet realistisch met het groen?

De bodem is toch van beton & daar kan toch geen groen door komen, niet [;)].

Gerolf

Roy (Kedeng) heeft gelijk. Halve struiken op een golfplaten dak is wat teveel van het goede, vooral omdat je tankplaats - getuige het personeel en het gebrek aan rommel op ander plaatsen - nog volop in gebruik is.
Airbrush om te verweren: op zich prima om een stoflaag te cre?ren, maar je krijgt steeds een slagschaduw.
Persoonlijk vind ik (meerdere) washings een betere verweringstechniek voor ons natte landje - deze droge maand april beschouw ik voorlopig uitzonderlijk [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

@Gerolf,
Ik zag het gras en de begroeiing meer als opgehoopte vuil - aarde - zand met daarin natuurlijke begroeiing. Met dit bedoel ik door wind ter plaatse gekomen.
Washing is misschien een oplossing, met roestkleur veronderstel ik?Of toch grijs zoals de onderlaag?
mvg
Luc

Gerolf

PollyScale heeft een aantal leuke verftinten, die ik regelmatig in een washing gebruik. De namen ervan: "earth", "dirt en "mud" spreken voor zich ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

INFO

Tot hier vind ik het perfect. Alles daarna vind ik alleen maar minder mooi. Je kunt het ook overdrijven, maar dat is een zeer persoonlijke mening.



Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

belair

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

PollyScale heeft een aantal leuke verftinten, die ik regelmatig in een washing gebruik. De namen ervan: "earth", "dirt en "mud" spreken voor zich ...



Ik zal morgen terug een poging doen met de washing en het groen verwijderen.[;)]
@INFO,
Wim ook bedankt voor uw opmerking. We gaan morgen zien wat het resultaat is, ik zal enkele handelingen moeten terugkeren. Blijkbaar ben ik iets te ver gegaan. Ik was er wel voor gewaarschuwd.[:I][;)]
mvg
Luc

belair

Kleine poging in het washing,





Misschien moet het allemaal nog wat indrogen.
Wat vinden jullie er nu van?
mvg
Luc

Gerolf

De bedoeling van een washing is dat je sterk verdunde verf in allerlei kiertjes loopt.
Je kan met die techniek ook voegen in een bakstenen muur "schilderen", maar bij het verweren komt het erop aan dat je het effect na een regenbui nabootst: het water spoelt vuiligheid weg, waar het na het verdampen van het regenwater blijft zitten in dakgoten, tussen voegen, ...
Bij een (verwerende) washing ga je dus zowat je volledig model van bovenuit (waar de regen vandaan komt) behoorlijk nat inpenselen, en dit met sterk verdunde verf (1/10 tot 1/20 - zelfs het vieze water in het spoelpotje van je kwasten kan zeer bruikbaar zijn) Meerdere lagen na elkaar zijn perfect mogelijk.
Polyscale heeft drie mooie aardekleuren (beige/zandtinten) Earth lijkt het meest op strandzand, Mud is ietsje donkerder/grijzer en Dirt is nog wat donkerder/bruiner. Ook middelgrijze of bijna-zwarte tinten zijn perfect bruikbaar. Het hangt er maar vanaf wat voor vuil het is dat je wil weergeven.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw