Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Een diesel depot maken.

Gestart door belair, 19 april 2007, 23:51:40 PM

Bundesbahnfreak


belair

Rudy, ik heb je wat mails verstuurd op het email adres van tijdens de dag, je zult ze waarschijnlijk morgen wel zien.
mvg
Luc

Bundesbahnfreak

zal er op letten, antwoord verzekerd

Groeten

Rudy

jean-luc

Bedankt voor die foto's gasten. Zeer mooi en leerrijk.

Jean-Luc

Gerolf

Inderdaad een ferme fotoreportage [:0] Ik heb ook weer een hoop bijgeleerd.
Ik weet niet of het Luc (Belair) opgevallen is, maar die grote tanks staan ook in een te kleine opvangbak [:D]. Je hebt dus carte blanche [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

kasteel

Geweldige reeks foto's - dit zijn het soort beelden die we zelf meestal niet kunnen maken maar nu aanzetten tot nog meer, betere en exactere detaillering naar Belgisch voorbeeld
bedankt
spoorse groeten
Jan

belair

Daar gaat het forum nu over, mensen helpen verder geraken in de hobby.
Aan de hand van deze foto's zal ik het dieseldepot verder aanpassen en van kleur veranderen want het is precies een kleurboek[:D].
De tank slangen zijn ook een onderwerp die er zullen op voor komen.
@ Gerolf
Blijkbaar heb ik wat meer carte blanche dan ik dacht, als het bij benadering klopt ben ik al heel blij.[;)]
mvg
Luc

belair

Het begin van de aanpassingen, alle leidingen zijn er terug af genomen. De kleuren zijn wat aangepast zoals op de foto's van Rudy in TW Hasselt. Een zwaailicht is aangebracht tussen de twee tanks. Dit is een gele LED die zal aangesloten worden ??nmaal op de baan geplaatst.



mvg
Luc

Gerolf

Wat een aanpassing!
Kleine tip: ik zou die LED (da's toch een 3mm, h?) wat opschuren. Dan zie je minder dat het een led is, en zal hij beter (meer diffuus) licht geven.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Is gebeurd Gerolf, neen eerlijk gezegd het is een 5mm led. Ik had er geen van 3mm. Ik zal er eens wat moeten in doen.



Bedankt voor de tip, het ziet er meer als een zwaailicht uit. Misschien niet zo goed te zien op de foto maar in het echt perfect.
mvg
Luc


Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Inderdaad een ferme fotoreportage [:0] Ik heb ook weer een hoop bijgeleerd.
Ik weet niet of het Luc (Belair) opgevallen is, maar die grote tanks staan ook in een te kleine opvangbak [:D]. Je hebt dus carte blanche [;)]


Hoi Gerolf

Ik weet ook niet juist of de opvangbak te klein is, maar het bedriegt op de foto.
De vloer van de opvangbak ligt lager dan de grond, maw de tank is ingegraven

Bundesbahnfreak

Luc,

Ik was mis, het knipperlicht op de grote tank werkt als de tankinstallatie in storing ligt.
Aan het tankperron staat een zwaailicht dat werkt als er getankt wordt.  Dit is ook een waarschuwing naar de machinist dat zijn trein aan de installatie hangt.

Ik zal je nog een fotoke opsturen

Groeten

Rudy

belair

Geen probleem Rudy, passen we gewoon wat aan, hier een update van de werken.





mvg
Luc

SuSke

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Inderdaad een ferme fotoreportage [:0] Ik heb ook weer een hoop bijgeleerd.
Ik weet niet of het Luc (Belair) opgevallen is, maar die grote tanks staan ook in een te kleine opvangbak [:D]. Je hebt dus carte blanche [;)]



En hij is bovendien gewoon volgelegd met betonstenen - dus zelfs niet weterdicht (oliedicht [:D])
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

@ rudy : bedankt voor de hoogst interessante foto's.

@ belair (sorry, het stikt hier van de Luc'en [:D]) : jij bent ook niet meer te stoppen zie ik. Knap werk.
E?n kleine opmerking : ik heb de indruk dat de slang te dik is. Vermenigvuldig eens de diameter van de gebruikte slang met 87 ...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *