Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Een diesel depot maken.

Gestart door belair, 19 april 2007, 23:51:40 PM

belair

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik denk dat het muurtje voor je opvangbak te laag is. Die bak hoort immers de volledige inhoud van je tanks binnen te kunnen houden.
Even uitrekenen? [;)]



Gerolf,
In schaal 1/87 is mijn muur 15cm x 13cm en een hoogte van 0.5cm.
In verhouding met de werkelijkheid maakt dit 13 meter x 11.3 meter en 0.43 meter geeft dit een "tankinhoud" van 63901,5 liter.
Gezien mijn twee tanks maar elk 20.000 liter zijn zal dit ruim voldoende zijn. (Alhoewel volgens de groote zijn ze waarschijnlijk maar elk 10.000 liter.)
Kun je nog volgen?
mvg
Luc [;)]

Gerolf

Even je tankinhoud uitgerekend: PI x R x R x L
In H0-meters: 3,14 x 1,74 x 1,74 x 9,57 = 91 Kubieke meter, oftewel 91000 liter.
Je put moet ruimer zijn, of 1,5 cm diep.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Oeps, die gaan efkes over het muurtje lopen!!! [:D][;)]
Zoals ik zei, schoonheidsfoutje. Zou 't nie lukken?
mvg
Luc

Gerolf

citaat:
Geplaatst door belair
Zou 't nie lukken?
Dat hangt af van je publiek, h?. Als dat niet zo'n muggenzifters zijn zoals ik ... [;)] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

@ Gerolf
Achter het publiek kijk ik niet zo veel, maar ik heb nu het gevoel:
"Al? je doet er al dat werk aan en je begaat zo'n kadee van een fout". Ik heb graag dat het goed is.
Ik denk er aan eventueel een muurtje van 1 cm op te trekken. Dan kom ik er toch dichter bij, maar eigenlijk nog niet echt genoeg voor de twee tanks. Trek ik de muur te hoog dan zie je niet veel van de steunmuren van de tanks. Tweestrijd!
Help[:I]
Luc

Gerolf

Mogelijkheden:
- De tanks in een put steken (geen muurtje van 1,5cm boven de vloer nodig) Test eens met een stripje styreen van 15mm hoog. Ik denk dat het beperkte zicht op de tanks nog meevalt.
- Een groter grondvlak voor je put
- Kleinere tanks (dan klopt dat ook met die sticker van "20.000 liter")
... of een combinatie van de drie, natuurlijk [;)]

Anderzijds: als de verhoudingen wat meer in de buurt komen, valt het bij lange niet zo op. Stipt juist hoeft niet.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Kleinere tanks vind ik geen optie, ik ben blij met de reeds gemaakte modellen. Het gaat ofwel een hogere muur worden of de oppervlakte van de opvangbak groter maken. Dat wordt een job voor deze avond.
Bedankt Gerolf.
mvg
Luc[;)]

tufken

En uw milieuvergunning aanvragen bij Ovam voor zo een gote opslagplaats.

Anders wordt de ganse boel gesloten [:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


jean-luc

Waw Luc,

Goe bezig zou ik zeggen.
Het kotje oogt perfect !
De inhoud van de opvangbak was ook mijn eerste opmerking. Onthou wel dat als je de muur hoger maakt zijn je mooie steunmuurtjes onzichtbaar. De hoeken zijn zeer goed gemaakt. Zonde van al die moeite of anders laars lappen aan de milieu-normen.
De schildering is in orde Luc.

Bij de foto's van het kotje ligt een voorwerp met schuurpapier rond. Misschien eens voorstellen wat dit is en hoe je het hanteert ?

Groeten, Jean-Luc

belair

Zal het namiddag bij de gemeente eens gaan vragen, die gaan in hun haar krabben zeker? [:D][:D]
mvg
Luc[;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door jean-luc
Bij de foto's van het kotje ligt een voorwerp met schuurpapier rond. Misschien eens voorstellen wat dit is en hoe je het hanteert ?
Indien we het over hetzelfde hebben, het is een schuurblokje.
Ik heb het hier ook liggen, bij mij komt het uit een hobby-kistje van bij Brico met daarin mesjes, een verstekbakje met zaag, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

@ Jean-Luc,
Bedankt voor de opmerkingen, ik denk de opvangbak iets groter te maken en zo een trap er in te verwerken. Dat is voor vanavond.
Het blokje is zoals Gerolf zei uit een setje met allerlei modelbouw materiaal. Ik heb de mijne gekocht in een modelbouw winkel. Het was niet goedkoop maar zeker zijn geld waard. Zeker de zaag en verstekbak komen goed van pas. Aanrader.
mvg
Luc

renstimpie

Ik kan maar ??n ding zeggen:  heeeeeel schooooooon!  

Ben benieuwd naar het eindresultaat.  De binneninrichting vond ik prachtig.

Groetjes

Tim Somers

14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

belair


belair

Een stuk van de loopstelling op de tanks is reeds af als ook de trap. De opvangbak is wat groter geworden (op aanraden van Gerolf, terechte opmerking). De zwart gele schildering zal opnieuw moeten gedaan worden, het is alles behalve naar mijn zin. Het plaatje 20.000 liter werd veranderd naar 90.000 liter.
Het netwerk op de loopstelling is gemaakt van muggengaas, en de olietonnen werden eerder op de draaibank gemaakt en had ik nog aan de kant gelegd.



mvg
Luc