Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Een diesel depot maken.

Gestart door belair, 19 april 2007, 23:51:40 PM

belair

Verlichting, dat is nog eens een uitdaging, Gerolf. Ik zal het dak maar nog niet vastmaken.
Het volgende na het spoorpersoneel zijn de twee tanks plaatsen.
mvg
Luc

Gerolf

citaat:
Geplaatst door belair

Een kleine TIP!!!!!!
...een prijslijst voor caf?'s van Jupiler. Die staan tegenwoordig gedrukt op PLASTICARD van ongeveer 40cm x 55cm en 1mm dikte. Ik had er al een stukje uitgesneden en overgeplooid om zeker te zijn dat het PLASTICARD was.
Heb je al geprobeerd hem te lijmen, Luc? De ene plasticard is immers de andere niet ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Lijmen is blijkbaar geen probleem Gerolf, ik heb juist een proef gedaan. Alleen attent zijn op de laag die er op zit, als er geen insnijding is gebeurd is het beter eventjes met een licht schuurpapiertje het bovenste laagje (al is het het blanco gedeelte van de prijslijst, zijnde de achterkant)een beetje mat te zetten.
Voor de rest prima spul, aan die prijs. [:D][;)]
mvg
Luc

belair

De mannekes zijn geverft en op hun plaats gezet.











Ze zijn iets hoger van resolutie om de figuurtjes beter in detail te kunnen zien .

De eerste tank is ook al gemaakt, wel zonder de aanvoer leidingen, die komen er nog op.





Eventuele opmerkingen, verbeteringen zijn terug meer dan welkom.
mvg
Luc

mark7758

Ziet er erg mooi uit.
Laat ons maar genieten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gerolf

Je preiserianen zijn mooi geschilderd (ik heb er hier ook nog heel wat liggen die zouden geschilderd moeten geraken [:o)])
Je zou echter niet zeggen dat ze in een dieseldepot werken. Vooral die gele overall is opvallend proper. Of zijn ze misschien van de NMBS? [}:)]

Je tank: dit wordt goed, denk ik. Vooral de steunmuurtjes ogen zeer natuurgetrouw.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

citaat:
Geplaatst door mark7758

Ziet er erg mooi uit.
Laat ons maar genieten.



Bedankt Mark, met veel plezier.
Luc

doomslu

Ik zie hier iemand die zich vandaag erg goed geamuseerd heeft en het resultaat is schitterend. [:D]

Modelspoor is fun !!! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tom

Waw man, echt mooi, met een oog voor detail. [^]
Maar ik zou inderdaad nog meer verweren, vooral die tanks, het wit slaat nog in mijn ogen, en voor een dieseldepot zou dat niet mogen, maar je bent op de goede weg. [;)]
Tom

belair

Bedankt Tom, maar het echte verweren zal pas gebeuren nadat de volledige bouw af is. Dit zal ook in dit draadje te zien zijn.
mvg
Luc

belair

Voorlopige stand van de bouw. De tanks zijn af en een "opvangbak is gemaakt om de tanks in te plaatsen.
De leidingen moeten nog gemaakt en geplaatst worden. Een trap en een wandelbrug zijn ook nog eventuele bouwstukken die gaan komen.





mvg
Luc

belair

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Je preiserianen zijn mooi geschilderd (ik heb er hier ook nog heel wat liggen die zouden geschilderd moeten geraken [:o)])
Je zou echter niet zeggen dat ze in een dieseldepot werken. Vooral die gele overall is opvallend proper. Of zijn ze misschien van de NMBS? [}:)]

Je tank: dit wordt goed, denk ik. Vooral de steunmuurtjes ogen zeer natuurgetrouw.



Het is maandag morgen [:D] daarom zijn ze nog zo proper.[:D][;)]

Gerolf

Ik denk dat het muurtje voor je opvangbak te laag is. Die bak hoort immers de volledige inhoud van je tanks binnen te kunnen houden.
Even uitrekenen? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair


Greg

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG