Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Een diesel depot maken.

Gestart door belair, 19 april 2007, 23:51:40 PM

SuSke

citaat:
Geplaatst door ERVIN

...
Maar het hoeft niet altijd vuil en smerig te zijn, zelfs een opvangbak is , blijkbaar, niet altijd nodig, ik ben vandaag eens even op pad geweest naar het station in Mol, 5 min. van mijn deur, en daar heb ik deze foto's gemaakt, het is nu natuurlijk niet de bedoeling dat je alles terug moet gaan afbreken, maar als er andere modelbouwers zijn, waaronder ikzelf, die ook een dieseldepot willen gaan nabouwen, het kan en mag dus ook op deze manier...[;)]...


Ook dat klopt als een bus Erwin, het opvangsysteem zit hier ondergronds met een "brede" geul aan de rand van de opslagplaats (vergelijkbaar met een benzinestation waar je anders met je wagen ook niet aan zou kunnen). Die "brede" geul kan zich heden ook manifesteren als een "verholen" goot waarbij je enkel de inloopspleet ziet, maar geen echte goot meer (zoals op de ring rond Antwerpen is gebruikt). Je mag dan wel niet vergeten een aantal toezichtputten te voorzien [:I].
Je kan de tankplaats voor de loc's zelf ook mee in het geheel integreren (10-punten-woord [:D]) dus met roosters tussen de sporen en zo meer.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

belair

Bedankt Gerolf, ik ga deze avond nog eens een poging ondergaan en het eens doen zoals jij beschrijft.
Op aanraden van Gerolf heb ik een kleine uit??nzetting te doen i.v.m. mijn kleurenkennis.
Als kind zat ik in de kleuterschool bij de nonnekes. Toen is gebleken dat ik kleurblindheid had en was de gemakkelijkste manier voor de nonnekes gewoon geen kleuren meer aanleren en het probleem was voor hen opgelost. Voor mij natuurlijk niet en dat heeft hem tot op de dag van vandaag blijven wreken. Daarom dat er in mijn draadjes i.v.m. kleuren soms rare vragen gesteld worden van mijn kant uit.
Maar ik ben blij dat Gerolf me al een heel eind verder heeft geholpen, hij wist van mijn probleem af.
Deze avond nog eens een foto van het behaalde resultaat.
Bedankt Gerolf.[;)]
mvg
Luc

tonycabus

Ik word weer nieuwsgierig! Jullie ook?
Luc is eigenlijk een 'beginner' op modelspoorvlak, en het doet deugd te zien dat zoveel nieuwkomers ook met iets behoorlijks willen komen, met realistische dingen.
En dan heb je 'gevestigde waarden' die met goeie tips over de brug komen. Daar hebben we allemaal nog wat aan[:)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

belair

Laatste update, hopelijk zijn de kleuren en washing wat beter.







mvg
Luc

jean-luc

Hey vrienden,

Ik durf bijna niet meer reageren, na die foto's uit Mol (lol). Maar ze zijn dan ook realistisch en spreken de theorie van de vuile smerige depot helemaal tegen. Afhankelijk van het tijdperk waarin je rijdt heb je soms meer en soms minder gelijk. Wat vervuilen betreft heeft iedereen altijd gelijk ... tout le monde a gagn?.
Luc, de tips die Gerolf je geeft zijn goud waard en die pas je dan ook goed toe! Ik zou zeggen dat het resultaat zeer goed is en dan hou ik me nog een beetje in ... ik ben nog altijd verzot op dat open tonnetje.

Aan de andere kant kan ik me niet inbeelden dat Luc - Belair - momenteel de enige modelbouwende bezoeker is op dit forum. Dus, vooruit jongens steek jullie bouwsels in een draadje en laat ons samen leren en de hobby delen.

Groeten, Jean-Luc

belair

Ik heb nog wat met verweerpoeders gewerkt en dit is het resultaat.









mvg
Luc

belair

citaat:
Geplaatst door jean-luc

Ik zou zeggen dat het resultaat zeer goed is en dan hou ik me nog een beetje in ... ik ben nog altijd verzot op dat open tonnetje.

Groeten, Jean-Luc



Ik zal er eens enkele bezorgen.
mvg
Luc

jean-luc

Luc,

Joepie, merci [:D] , maar 't blijft een mooi depot ! [^]

Jean-Luc

belair

Graag gedaan Jean-Luc, ik denk ook met deze het draadje "Een diesel depot maken" te eindigen en iedereen te bedanken die me bij dit project heeft bijgestaan met goede raad.
Ik heb al enkele nieuwe gedachten voor een nieuwe bouw, uit scratch, die ik ook in een ander draadje zal delen met iedereen.
mvg
Luc

Gerolf

citaat:
Geplaatst door tonycabus
Luc is eigenlijk een 'beginner' op modelspoorvlak...
... maar eentje die op korte tijd al v??l heeft bijgeleerd [:0]
Ik ben benieuwd naar je volgende project, Luc!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Bedankt Gerolf,
Eerst eventjes mijn berglandschap en tunnelingangen op mijn baan verder afwerken en dan komt het nieuwe project.[;)]
mvg
Luc

Tom

Ziet er zeel fraai uit Luc! [:0]
Ik weet niet of je de MSM hebt met het artikel over het dieseldepot van Brugge, maar mischien kan je daar nog wat extra's in terug vinden over verweren.
Anders wil ik het  wel doorsturen.[;)]
Tom

belair

Neen Tom die heb ik niet, maar zou het fijn vinden moest je ze kunnen doorsturen.[;)]
mvg
Luc

Tom

citaat:
Geplaatst door belair

Neen Tom die heb ik niet, maar zou het fijn vinden moest je ze kunnen doorsturen.[;)]
mvg
Luc

is ondertussen opgestuurd. [;)]
Tom

belair

Bedankt Tom, maar het is reeds 18u en ik heb nog niks ontvangen. Het is toch per email verzonden, anders denk ik dat de postduif afgeschoten is ergens voor hij Gistel kon bereiken.[:D]