Digitaal, loc op hol, max speed,

Gestart door n/a, 16 april 2007, 01:22:09 AM

n/a

Ik heb het starterset fleischmann digitaal twincenter.2 railsyteem
Probleem; mehano loc 7764 digitaal/sound, twee jaar oud en nu pas beginnen bouwen na aankoop tweede loc Mehano 5166 digitaal.

Ik gebruik beide digitaal.
Alles werkt zoals het hoort tot...als ik de 77 manueel van de rails hef en omdraai;gaat hij direct op max snelheid rijden. Luistert niet meer naar het twincenter.
Draai ik  de 51 manueel om op de rails, dan blijft bij deze alles digitaal functioner.
PS; ik wacht steeds tot beide treinen volledig stil staan en beide uitgeschakeld zijn. (lichten en andere toeters af.)
CV reeds ingesteld voor enkel digitaal te rijden, zonder gevolg.Rijstappen op 128 . Heb nu deze terug gereset naar kooptoestand cv 8 ...8
Ik heb begrepen dat de polariteit van geen invloed was bij digitaal rijden?
Kent er iemand dat probleem?

MARKLINRIJDER

Ik heb ook dat probleem gehad bij mijn 77 van Mehano.  Ik heb hem terug naar rocky-rail gestuurd en daar hebben ze hem geruild voor een nieuwe.  De decoder bleek niet in orde.  Doe de test maar eens.  
Plaats eens een andere decoder.

Groetjes,

David

n/a

Dank voor je antwoord. Vandaag nog eens alle cv' s en registers nagezien, zonder resultaat.
Ga hem laten herstellen. Dan heb ik toch een beetje garantie als er iets niet werkt.

tufken

Hallo Robert,

Was dat met die 5166 ook, of alleen met de  7764
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


MARKLINRIJDER

@tufken: Het gedrag van zijn lok lijkt toch verdacht veel op dat van mijn lok.[;)]  Misschien kan hij hem beter ook terugzenden?  
Of steek er eens een nieuwe ESU decoder in.
Maar vraag eerst aan je handelaar of het kan.

Groetjes,

David

n/a

De 5166 doet het voortreffelijk. Het is door de aanschaf van de 5166 dat ik het euvel pas opgemerkte bij het opstellen van de treinen op het spoor.

n/a

De 5166 doet het voortreffelijk. Het is door de aanschaf van de 5166 dat ik het euvel pas opgemerkte bij het opstellen van de treinen op het spoor.

krispy

Hoi robert ,

Heb je een lokprogrammer box van ESU tot uwer beschikking ?
Zoja , probeer firmware upgrade voor decoder eens ?
Ik had vorige week ook een decoder die ineens raar deed.
Toen de vraag aan TSD gesteld via support en wat bleek , na een firmware upgrade van de decoder was alles weer OK [:)]
( mijn decoder deed tijdens zijn programmatie ineens raar en werd niet meer herkent als een ESU decoder [V] , na de upgrade kon ik weer zonder probleem programmeren en rijden [:)]( is een loksound v3.5 decoder ), De soundfile zijn op esu.de/download te vinden , heb mijn 77 onlangs ook van sound voorzien [:p] ( was er nog een zonder[V] )


MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

n/a

Dank voor antwoord. Het lijkt me wel iets, hetgeen krispy voorsteld. Heb daar eens over gelezen, maar weet niet meer hoe of wat het was.
Ik ga opzoeken hoe ik de verbinding met de pc en ?... moet tot stand brengen en dan nog laden naar die decoder.
Ik heb enkel het twin center van fleisschmann, 3 digitale loc's en enkele wagons en sporen  met twee wissels en twee ontkoppel rails en nog een magneetartikel decoder viessmann 5212.
Als beginner met het digitale trein gebeuren ben ik nu bezig met de loc's te beheersen. (lees begrijpen cv's en andere technische termen.)
Dan dacht ik van op de proefbaan de wissels digitaal te gaan aansturen met het twin centrale en de pc leren aan te sluiten op heel dat gebeuren met een digitaal treinbesturings programma.
Nu ben ik wel wat benieuwd naar eerst die locdecoder te kunnen updaten. Hoe syncroniseer ik de pc met de decoder van die loc?
Toch echt dank voor allen die me al terug schreven. Zag het zondag avond even niet meer zitten door die loc 77 Mehano op hol.

krispy

Hoi Robert ,

Je moet wel een lokprogrammeerbox van ESU hebben !!!!

Ik denk niet dat het firmware updaten van decoders ( ook geen soundfiles downloaden ) kan met een twincenter of IB , hiermee kan men enkel de cv's gaan aanpassen
( firmware is niet gelijk aan CV's van een decoder )

Zo'n programmeerbox sluit men aan ( via USB of serieel aan PC ) en een programmeerspoor , dan de bijgeleverde sw installeren en men kan beginnen experimenteren

Als je dat niet hebt , kan je mischien eens bij een handelaar in de buurt vragen of hij het voor U eens wil doen ( zodat U decoder upgedate kan worden en tevens een test om te zien dat alles terug naar behoren werkt )


citaat:
Geplaatst door robert

Dank voor antwoord. Het lijkt me wel iets, hetgeen krispy voorsteld. Heb daar eens over gelezen, maar weet niet meer hoe of wat het was.
Ik ga opzoeken hoe ik de verbinding met de pc en ?... moet tot stand brengen en dan nog laden naar die decoder.
Ik heb enkel het twin center van fleisschmann, 3 digitale loc's en enkele wagons en sporen  met twee wissels en twee ontkoppel rails en nog een magneetartikel decoder viessmann 5212.
Als beginner met het digitale trein gebeuren ben ik nu bezig met de loc's te beheersen. (lees begrijpen cv's en andere technische termen.)
Dan dacht ik van op de proefbaan de wissels digitaal te gaan aansturen met het twin centrale en de pc leren aan te sluiten op heel dat gebeuren met een digitaal treinbesturings programma.
Nu ben ik wel wat benieuwd naar eerst die locdecoder te kunnen updaten. Hoe syncroniseer ik de pc met de decoder van die loc?
Toch echt dank voor allen die me al terug schreven. Zag het zondag avond even niet meer zitten door die loc 77 Mehano op hol.

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

n/a

Ik dank je voor je antwoord, Krispy. Ik ga op zoek naar een handelaar.