Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

zittende figuren

Gestart door EricVW, 14 april 2007, 18:01:56 PM

EricVW

graag zou ik zittende figuren( niet geschilderd), willen aanschaffen
Voor HO
Waar kan ik dat vinden, of van staande zittende maken
ric

Peter

Hallo Eric,

Preiser heeft twee sets met ongeschilderde zittende figuren.
Set 16328 bevat 120 ongeschilderde figuren (zittende)
Set 16349 bevat 36 zittende reizigers voor Trein/tram/bus d.w.z. ongeveer de helft van die figuren heeft al geamputeerde benen opdat ze in wagens e.d. zouden passen.
Ook in de ander sets met ongeschilderde figuren zitten altijd een paar zittende (slechts een paar h
Met vriendelijke groeten
Peter

EricVW


EricVW

Is het ook mogelijk van staande figuren , zittende  te maken?
Alles gest .
maar het lukt mij niet
Eric

Gerolf

Dat lijkt me lastig, Eric. Plooien onder invloed van warmte is niet voldoende voor dit soort ingrepen, tenzij je de slachtoffers van een natuurramp wil uitbeelden [:I]
Zonder zware chirurgie van figuurtjes (benen van een zittende aan de romp van een staande) is het naar mijn mening onmogelijk.

Anderzijds: er bestaan toch ongeschilderde zittende figuren?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

T03

Ik ga is de [}:)]stoute jongen uithangen...

Kan je van die zittende figuurtjes ook staande maken ?
Of gaat dat ook niet.
(Grapje [:D][;)])

Groetjes
Marc
"I have a train riding in my brain"

Peter

Met een grote fles Valium bij de hand zou het kunnen lukken, alhoewel.....!!!
Op schaal 1/35 is dat de normaalste gang van zaken van staande figuren zittende maken en vice versa maar op H0???
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

heeft er iemand gevens over een  site waar je de produkten van Preiser en andere kunt bekijken, zowat een cataloog, alvast bedankt

Rochevalien

ongeverfde , zittende figuren zijn er bij Conrad te koop voor een prikje(tov geschilderde figuren)# 24 17 55-91 kijk het maar eens na.
Op schaal  1/35 is het doodsimpel om uit de onderdelen van verschillende figuren een andere te maken. Het torso,het hoofd,en de benen moeten immers meestal nog samengelijmd worden en kunnen meestal ook onder een iets andere hoek in elkaar gelijmd worden.
Er zijn ook bv extra hoofden te koop via de zgn "after market" merken(klinkt gruwelijker dan het is hoor!)
Iets gelijkaardig kan je ook in Ho doen als je meerdere exemplaren van ??nzelfde figuur hebt: gewoon 2 figuren doorsnijden en anders aan elkaar lijmen,leuk hoor!



Gerrit

GeM

citaat:
Geplaatst door loebaske

heeft er iemand gevens over een  site waar je de produkten van Preiser en andere kunt bekijken, zowat een cataloog, alvast bedankt


Op http://www.lokshop.de/Prd/pre.htm vind je misschien wat je zoekt?
De nieuwighedenfolder kan je downloaden via http://catalog.lokshop.de/PRE/HR/2007_News.pdf
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

EricVW

Neen
gaat niet , teveel invaliden
eric

EricVW

Set met 120 zittende figuren aangeschaft
Ziet er goed uit
Dank voor de hulp
Eric