grote mini-baantjes wedstrijd

Gestart door Rochevalien, 13 april 2007, 23:00:42 PM

Havoc

citaat:
Ik ga dat zeker doen-??n van dezer dagenik ga eerst nog wat afwerken


Plaats ook eens iets dat niet helemaal afgewerkt is. Dat is vaak interessanter dan mooie afgewerkte plaatjes. Die tekening mag echter wel duidelijk zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Dit is mijn ontwerp:



Een stukje van mijn rangeerheuvel [8D] Het houtwerk is al klaar.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

Knap gedaan Gerolf! maar waar staan die cijfers voor?

Gerrit

Tom

Het hoogteverschil veronderstel ik.
Tom

Gerolf

Die cijfers zijn inderdaad de hoogte boven de vloer.
De "gebouwen" hebben trouwens nog geen definitieve locatie. De sporen en het landschapsverloop wel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

Ik zou maar 1 dienstgebouw zetten naast de sporen ipv 2,dat lijkt mij realistischer en minder overladen.

Gerrit

jean-luc

Zeer mooi Gerolf. Vergeet de laadmal niet [;)]

Groeten, Jean-Luc

Rochevalien

Voila,dit gaat het dan worden:  



De fiddle -yard aan de rechterkant gaat nog bedekt worden door een 2tal Bretoense huizen.Wie daar goede foto's van heeft mag ze mij altijd doorsturen.
Ik ben ook een Photobuckett mapje begonnen met  oa nog wat foto's van wat VAREND materieel dat zou kunnen dienen.(nr 474 geniet mijn voorkeur):

http://s11.photobucket.com/albums/a179/Rochevalien/Port%20de%20Carnac/


Er zijn-jammer genoeg- nog geen foto's van de stand van zaken omdat
ik wat problemen heb met mijn kaartlezer[:(] computers h?.

Gerrit

Ps: de tekening is niet van hetzelfde niveau als die van Gerolf maar het kan ermee door niet?

Havoc

Kan er zeker mee door Roche. Maar goed dat je erbij gezet hebt "wit: niet gebruikt"! Anders zou je buiten de limieten komen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

Hoi Gerolf,

Ziet er goed uit[^]! Zeker als je diorama te implementeren is in "Marche-en-Bi?res": Daarom [:)]
Weet je zeker dat de rangeerheuvel zal werken? Ik bedoel het lijkt mij dat de dalende bocht in aanvang toch flinke extra rolweerstand zal oproepen, ten opzichte van de rijlengte. Of: zit je "rangeerheuvel" op het rechte deel van het spoor (zo te zien bij het gebouwtje)? Tis maar een gedachtenvlucht..........

Groet van Frank.
Groet van Frank

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN

Weet je zeker dat de rangeerheuvel zal werken?
Dalen is geen probleem (5cm verschil op een halve meter - de daling begint op een recht stuk, vanaf het gebouwtje), afremmen is voorlopig nog wel een opdracht, maar ik heb al wat ideetjes ... [;)]

@Roche: dit kan mooi worden, man! ik ben benieuwd [^]

@Jean-Luc: een laadmal past niet op een rangeerheuvel, maar ik ben wel zinnens er elders op mijn baan eentje te maken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frank_N

Ga je de wagentjes nog verzwaren, Gerolf? De bocht levert vast wat frictie op.......Iets met massa traagheid? Lijkt me goed idee. Wow man!!

Groet van Frank.

ps: de 15e sept. staat in mijn agenda, see you??
Groet van Frank

erik de noorman

Voil? ik ben eraan begonnen mijn bijdrage voor de wedstrijd. Ik denk dat het wel duidelijk is wat dit moet worden. Het is maar een onderdeel van wat het moet gaan worden.


Erik

Gerolf

citaat:
Geplaatst door erik de noorman
Ik denk dat het wel duidelijk is wat dit moet worden...
... een kermisattractie? [:D] [:D]
Nee, serieus: het lijkt me een knap begin!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

renstimpie

ziet er allemaal goed uit!  Je zou bijna schrik hebben om zelf nog mee te doen.  Ik heb enkel mijn thema aangepast (ook om later verder in te bouwen in een vaste baan.

Industrie anno '50

Tot de volgende

Tim