Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

grote mini-baantjes wedstrijd

Gestart door Rochevalien, 13 april 2007, 23:00:42 PM

Roderik

Ook al had ik het in het begin ook wat moeilijk met het 'magere' reglement, uiteindelijk bevatte het genoeg info om alles tot een goed einde te brengen.

Nieuwe idee?n en ingevingen moet je eerst in twijfel trekken om ze hun relevantie te geven want eerst gedaan en dan gedacht heeft menig vrouw een kind gebracht...
Per slot van rekening kunnen de organisatoren er zelf maar iets uit opsteken. MSM zal wel leren uit wat voorbij is om de toekomstige initiatieven te verbeteren.

Het opdelen in categorie?n kan ik begrijpen als het op leeftijd aan komt maar al de rest draait uiteindelijk uit op stof tot meer discussies.

Wat is alleen maken? Mijn baan heb ik zelf gemaakt met uitzondering van de bedieningspaneel want ik ben een electronica-leek.

Wat is een beginner? Ninove Terminus is mijn eerste werkende baan maar ik heb van meet af aan de lat voor mezelf hoog gelegd.
Always be modelling!

marctje

ik had dinsdag in Mechelen al eens gesproken gehad met rgp over de wedstrijd en ik moet hem volgen in zijn idee (eigenlijk ons idee, maar ik was te laat om het te posten; dus bedankt voor het posten)om niet per schaal maar per spoorbreedte een oppervlakte op te leggen, dit zou veel eerlijker overkomen. nu moest je voor HO 0,75 m? gebruiken en bij HOe ook 0,75 m? terwijl die eigenlijk met 9 mm spoor (N-spoor) hierbij een redelijk voordeel halen. ik wil wel toegeven dat de ingezonden baantjes in HOe goed waren, maar ik denk dat de uitdaging groter had geweest op een kleiner oppervlak. er gaat commentaar komen zoals : dan had je maar moeten meedoen in HOe maar dit wil ik nu met deze al inperken, want anders beginnen we weer opnieuw met elle lange discusie's.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Rochevalien

Aan de intervenanten: hoe ga je de leeftijd controleren ? Een item kan gebouwd woorden door ervaren modelbouwers en ingeschreven worden door een 12 jarige.

[?] Denk jij nu ?cht dat je een 12jarige kan "opsturen" met een baan die door semi-proffesionele modelbouwers gemaakt werdt?

nu moest je voor HO 0,75 m? gebruiken en bij HOe ook 0,75 m? terwijl die eigenlijk met 9 mm spoor (N-spoor) hierbij een redelijk voordeel halen
Niemand zegt dat je in Ho een ovaal moet maken,kijk eens in de(buitenlandse)vakbladen,daar staan  legio voorbeelden in van mini-baantjes .

want anders beginnen we weer opnieuw met elle lange discusie's.
[?][?] Mag dat dan niet op een forum????

Wat is een beginner?
Iemand die zelf zijn rollend materieel ?n zijn huizen maakt
zou ik geen beginner noemen.



tenslotte nog dit ,neem eens een (alweer buitenlands)militari-modelbouw tijdschrift ter hand en stel vast met welke ERNST en TOEWIJDING men modellen bouwt,verweerd,superd en ook aan wedstrijden
deelneemt.Ik denk dat wij daar nog iets van kunnen leren.

Gerrit


edit : dit had ik nog over het hoofd gezien : "leg een oppervlakte op per spoorbreedte en niet per schaal"

dan zou ik met mijn schaal 1/35 op 16.5mm spoor maar dezelfde opp hebben als iemand die in Ho werkt? lijkt mij ook al niet zo fair[V]

erik de noorman

Voor mij is (was) het reglement duidelijk genoeg en bood meer dan ruimte genoeg om een interessant minibaantje te bouwen.

Misschien wel wat meer verduidelijken wat men bedoelt met een mini- baantje. Is dat een diorama waar een spoorse beweging is  of een baantje waar een treinbeweging  kan  (moet) gebeuren zoals in het grote voorbeeld.

Eventueel een lijstje opstellen waar de stemmer rekening mee moet (kan) houden en deze opdelen in punten om zo tot een totaalscore te komen. Een handicap inbouwen kan ook,  waar de vakjury dan rekening kan mee houden.

Trouwens proficiat aan alle deelnemers en petje af voor de winnaars.

Erik

modeltreinbart

Ik zou graag in een van de volgende minibaantjes wedstrijden willen mee doe is er nu al een concreet voorstel van de reglementering er rond op gebied van afmetingen ?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

doomslu

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

Ik zou graag in een van de volgende minibaantjes wedstrijden willen mee doe is er nu al een concreet voorstel van de reglementering er rond op gebied van afmetingen ?


Daar zal je nog even moeten op wachten. We hebben dit onderwerp vandaag op de redaktie besproken en wees gerust, we lezen hier mee en houden wel degelijk rekening met jullie mening. Om de nieuwe wedstrijd te lanceren is het evenwel nog een beetje vroeg.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modeltreinbart

Maar als ik al iets weet van de afmetingen kan ik al eens nadenken welk ik kan uitbeelden. Als het de 0,75 vierkante meter is kan ik me daar op baseren.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

mahtoska1

Wat me ook opviel was dat er veel mensen niet wisten dat ze konden stemmen voor een minibaantje.

Volgende keer misschien aan de ingang en aan de stand van de mini baantjes duidelijk maken dat er kan gestemd worden. Dit kan dmv grote informatie borden.

Beste groeten,

Pieter

Rochevalien

Pieter,voor veel toeschouwers zal dat stembiljet invullen n?t iets teveel moeite zijn geweest. Je moest ook al een balpen bijhebben en het dat nog in de bus steken op de stand van MSM .Na de prijsuitrijking werd er uit de stemmers ??n kaartje getrokken uit een emmer.Hoeveel kaartjes zouden daar ingezeten hebben? 200? 300? terwijl er toch gemakkelijk een paar duizend bezoekers geweest zijn.

Luc,men zou toch echt wat meer moeite moeten doen om de jongeren te overtuigen om deel te nemen aan de volgende wedstrijd.Hier word altijd zo geroepen dat de toekomst aan de jeugd is en dat er geen jongere modelbouwers meer zijn maar als er dan een gelegenheid is om die gasten te stimuleren laat men die kans liggen.
Waarom toch geen aparte kategorie[}:)][:D] voorzien voor die gasten? al de rest zal wel in grote mate hetzelfde blijven denk ik.

Gerrit

doomslu

@Pieter : daar zullen we volgende keer meer aandacht aan besteden. Bedankt voor de opmerking.

@Gerrit : het houden het in gedachten. Er zaten bijna 500 stembiljetten in de zak hoor ! Dat is behoorlijk, maar inderdaad, in vergelijking met de duizenden bezoekers aan de lage kant.
Voor de tellers was het echter voldoende. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

martintje

Klopt wel wat Pieter zegt.
Ik wil best moeite doen om een penn te pakken en in te vullen, kleine moeite, en voor de organisatie een grote deugt.
alleen ik was net mijn buro aan het opruimen en daar lag ook mijn entree kaartje nog die ik uit mijn zak had gehaald. en zag nu pas dat op de achterzijde je de uitslag moest neerzetten, kan ik nog stemmen ?? [:D]
Kaartje krijg je, en duw je in je zak, kijk je verder niet naar, tenminste, ikke, en ik denk met mij veel meer.
Maar gelukkig, als ik het wel had gezien, zal het de uitkomst niet veel veranderd hebben, kon zeer leven met de uitslag [:)]
Mvg Marty

Roderik

citaat:
Geplaatst door martintje

Klopt wel wat Pieter zegt.
Ik wil best moeite doen om een penn te pakken en in te vullen, kleine moeite, en voor de organisatie een grote deugt.



Aangezien een 5e expo in 2010 toch een klein jubileumke is: STILO's VAN MSM?
Always be modelling!

martintje

Laat ik nou net leverancier zijn van bedrukte pennen [:D][:D]
Mvg Marty

Rochevalien

elektronisch stemmen misschien???[:D][:D][:D] hopelijk crasht het systeem dan niet[:0][:0]

Gerrit

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Rochevalien
elektronisch stemmen misschien???[:D][:D][:D]
Zal ik de software schrijven [?] [}:)] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw