Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

grote mini-baantjes wedstrijd

Gestart door Rochevalien, 13 april 2007, 23:00:42 PM

conducteur

rijden de treinen niet meer en werkt de verlichting niet meer?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rochevalien

Marc,
-mijn reaktie is zeker g??n aanval en helemaal geen persoonlijke aanval.
-Zoals het jouw goed recht is om nu te stoppen met de wedstrijd en om jouw bijdrage op jouw manier af te werken is het mijn goed recht om hier "en plein public" mijn eigen mening kenbaar te maken.Iemand die dit niet graag heeft zit met een probleem,jammer.Een forum zoals dit dient daarvoor.
-Ik lees en herlees wel degelijk een bericht voor ik reageer.
-Van mij mag iedereen met een baan komen in 2010 waar bv dit jaar of 6 jaar geleden al aan eens gewerkt is maar NIET voor een wedstrijd.
Laat het gesjoemel aub aan de politiekers en de ceo's van de banken over,dit kunnen we missen in onze hobby.

Gerrit  

marctje

inderdaad je hebt mijn sarcasme begrepen, als ik kom dan is het met iets nieuws voor de wedstrijd, en als ze me willen, met dit project als gewone baan (ze zal dan uitgebreider zijn).
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

stoomloc

Aan alle deelnemers van de minibaantjeswedstrijd : heel veel succes en dat de beste moge winnen.

Groeten,

Wim

dirkkerckhofs

Jaja,

vanaf morgen (binnen exact 11 uur) zien we het resultaat van het bloed, zweet en tranen dat hier nu al een tijdje wordt beschreven.

Ik ben ook nieuwsgierig [:p] [:p] [:p]

Dirk

citaat:
Geplaatst door stoomloc

Aan alle deelnemers van de minibaantjeswedstrijd : heel veel succes en dat de beste moge winnen.

Groeten,

Wim


Roderik

Ik ben mijn baantje gaan opzetten en de sfeer is heel relax.
Er zitten echt zeer mooie zaken tussen.

Veel succes iedereen!
Always be modelling!

doomslu

Er werd zelfs vanavond in de zaal nog flink doorgewerkt !
Of was het omdat het thuis niet naar verf mag ruiken ??? [:D]

Bij het sluiten van de zaal waren 27 baantjes aanwezig. Morgen zullen er wel wat bijkomen. Flink gewerkt, jongens ! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
Er werd zelfs vanavond in de zaal nog flink doorgewerkt !
Of was het omdat het thuis niet naar verf mag ruiken ??? [:D]
Bij mij was het om transportschade te verhelpen, en dat is maar deels gelukt [xx(]
Ik ga zo dadelijk terug, en hoop nog iets meer in orde te krijgen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dirkkerckhofs

En wie is nu de winnaar ???????????????????????

Die van Gerolf was leuk door al zijn technische snufjes
Die van Eric De Noorman door zijn Juliette, maar ook de hele enscenering van dat mini-baantje. En hij had ons natuurlijk nieuwsgierig gemaakt door er hier uitvoerig over uit te wijden.
Himmeltalbahn ws goed uitgewerkt en leuk voor mij, omdat het aansluit bij het thema van mijn baan.
Natuurlijk die met die brand, omdat het heel realistisch was met dat echt water en er ook veel mini-scenes in zaten.
E?n van de subliemste was dat kader met de Nederlandse dorpskom, prachtig wat je met perspectief kan doen en heel fijn afgewerkt.
En dan nog een paar waar een heel fijn afgewerkte locomotiefloods op stond.

All?, dat de beste mogen winnen! Ik ben benieuwd[:p]

knibbelknabbel

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Van mij mag het licht uitvallen in de Nekkerhal ...



Dwergseinen gezien? Synchroon met de wisselstand [;)]



Heb je baantje gezien op de expo. Staan je seinen niet verkeerd? Ze staan rechts ipv links[V]

Gerolf

Die dwergseinen staan inderdaad verkeerd [:I]
De winnaar? Die fotokader (De naam van de baan ben ik kwijt)
Tweede: ypsilon (het brandende gebouw)
Derde: Ninove (van Roderik)
Vierde: Gringo (van Evan)
Vijfde: Verduvelle (yep, ikzelf)
Zesde: Remise-en-scene (Erik de Noorman)
... [?]
Verder weet ik het niet meer. Doomslu zal me wel corrigeren en aanvoeren, die heeft de eer gehad de winnaars bekend te maken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

Hier staat het baan al even binnen en heb ik een beetje last van het figuurlijke zwarte gat...

Dit is echt een heel fijn weekend geweest. Heel wat nieuwe en bekende gezichten ontmoet.

En een dikke merci aan de mannen van MOBOV en SAROULMAPOUL. Ze hebben me dit weekend laten kennis maken met een geheel nieuw gamma Nm-schaal materiaal. Schitterend materiaal!

twee minpuntjes eigenlijk.
1. Ik heb veel te weinig van de expo gezien (maar dat ligt aan mezelf.)
2. Op het laatste moment (tijdens de uitreiking) is er iemand met een boek, dat bij mijn baantje lag, gaan lopen. Vandaar mijn oproep bij "GEZOCHT".
Always be modelling!

Rochevalien

De modelspoorexpo editie 2008 is afgesloten,de wedstrijd ook (deze draad vooralsnog niet[:D]).
Het waren 2 drukke ?n welgevulde dagen en ik moet eerlijk zeggen :ik ben blij dat het achter de rug is .Het was voor mij (en ik denk ook voor iedereen )de eerste echte test voor hun werkstuk.
Sommige deelnemers hebben iets gebouwd-enkel en alleen voor de expo-maar veel mensen hebben met hun werkstuk nog verdere plannen[:p][:)]: ofwel het inbouwen in hun baan,ofwel nog een stuk aanbouwen.
Het zou fijn zijn mochten we via dit forum het verdere verloop van die 'vervolgbaantjes' konden volgen.
Er waren bv ook 2 baantjes bij die volgens  ' Saroul'normen gebouwd werden,wellicht komen we die later nog eens tegen. Ikzelf ben (nu al)aan het plannen voor een uitbreiding van het baantje .Tijdens de expo zijn er ook een aantal technische mankementen boven water gekomen die nog moeten aangepakt worden .
De uitslag van de wedstijd is bekend,maar ik zou het leuk vinden om het VOLLEDIGE klassement met naam en baan nog eens te kunnen nalezen.
Wellicht iets voor in het volgende nummer?
Ik denk dat MSM en de aanwezige handelaars niet mogen klagen over het bezoekersaantal (op zaterdag ?n zondag) met een hoge piek zo tussen 11 en 13 uur.Het jonge volkje kwam ook goed aan zijn trekken :springkasteel,treintje met clowns,ijskreemkar.Enfin een geslaagde expo met voor elk wat wils en zoals altijd hadden de afwezigen ongelijk.Op naar de editie 2010!!!!!!


Gerrit

dieseltje

Prachtige dag gehad, hoge kwaliteit van de mini-baantjes gezien...

"Terechte winnaar", hoewel ??n bedenking, waardoor dit baantje door mij niet op nr. 1 werd gezet, maar toch wel top 3 haalde : het blijkt gebouwd door 3 personen...  Misschien naar de toekomst toe een aparte reeks voor individuele werkjes en groepswerk (maar hoe controleer je dat ??)

erik de noorman

Zesde: Remise-en-scene (Erik de Noorman)

Gerolf, is nr. 6 niet voor het z baantje met dat kapelletje (mooi werk trouwens)en re.mise en sc?ne (mijn baan) nr. 7. [;)]

Erik