grote mini-baantjes wedstrijd

Gestart door Rochevalien, 13 april 2007, 23:00:42 PM

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door janjozef

Mij dunkt dat 1 categorie voor de 10 baantjes die mischien uiteindelijk aanwezig zullen zijn meer dan voldoende. Bovendien, indien een beginner nu een heel jaar begint te bouwen en te verweren, dan is hij na dat jaar geen beginner meer maar al een gevorderde, als we al niet van een expert kunnen spreken, in welke catogorie steken we hem dan;

Jan



>>> Van beginner naar expert in ??n jaar? dat zal dan wel met behulp van epo of bloeddoping zijn zeker?[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Gerrit

Havoc

Gij hebt er zeker geen gedacht van hoe vaak je moet herbeginnen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

Ik heb - voor de lol- eens wat reglementjes opgezocht van wedstrijden voor militaire modelbouwers.Ik ben daar overigens maar een 10 tal minuten mee bezig geweest.het is ook niet onbelangrijk te weten dat deze wedstrijden door "gewone" clubs worden georganiseerd .

http://www.hobbytimebrugge.be/Categorie%EBn.htm

Lees de 3 laatste paragrafen eens.

http://www.hobbytimebrugge.be/Wedstrijdreglement.htm

Lees punt 9 eens.

http://www.moveleo.be/modelforce/mf_wedst.html

Na de succesvolle vorige editie, wordt onze wedstrijd ook dit jaar weer ingedeeld in 'Beginners', 'Gevorderen' en 'Masters'. Dit om een eerlijke jurering mogelijk te maken en ook de beginnende modelbouwer te motiveren om een model in de wedstrijd te laten deelnemen. einde citaat.

Ps:Let eens op de professionele web-site van deze club uit Leopolsburg.....

Ik heb hier verder niets aan toe te voegen en kom er dan ook niet meer op terug.

Gerrit


Havoc

Roche, door je in te schrijven ben je akkoord gegaan met het regelment. Daar houd ik het bij.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

martintje

Hmmmm, als we nou eens met dar regelement naar de Ioc gaan, dan kan ik me misschien nog kwalificeren voor de Olympische spelen.
Doe ik mee aan de 400 meter voor de ongetrainde, of polstokspringen voor mensen met hoogtevrees.

Een wedstrijd is een wedstrijd, een competitie om uit te maken wie de beste is.
Als ik een wedstrijd ga bekijken, of het nu sport is of ik rij naar mechelen om het resultaat te zien, wil ik het beste zien.
Als ik wil zien dat mesnen zo leuk hun best doen, en dat meedoen belangrijker is dan winnen, dan ga ik wel naar de plaatselijke punnikvereniging van het bejaarden tehuis.
Daar doen ze ook allemaal hun best.
Iets moet gewoon goed genoeg zijn om de concurentie aan te gaan, ongeacht hoelang iemand bezig is.
Ik ken mensen die al 40 jaar de hobby doen, en nog in extase kunnen raken als iemand een grasmat netjes kan opplakken.
Die zouden gezien hun "ervaring" in de expert klasse mee moeten doen????
Enige nadeel van een modelbouwwedstrijd, het is net als elke ander jury sport afhankelijk van de bui van de betreffende jury.
Met alleen de Olypische gedachte, hoe mooi die ook is, kan je vandaag de dag niet meer alleen mee aankomen.
Ik weet dat er veel mensne over me heen gaan vallen nu, maar het mag toch ook wel eens gezegd worden.
Ik heb de op laatste 7 grote beurzen zelf gestaan, en ik ben daardoor er zeker van dat ik niet de enige ben met die gedachte.
Alleen je best doen is heel leuk, en moet je ook zeker blijven doen.
maar een wedstrijd als dit mag je toch beschouwen als een soort open Belgische kampioenschappen, en dan is alleen je best doen in mijn trouwe puppy ogen niet genoeg.

Ik weet wel dat ik geen recht heb tot spreken aangezien ik niet meedoe na lang beraadslagen met mezelf.
Maar ik heb de drang kunnen weerstaan, 90 urige werkweken, 3 lopende tentoonstellingsprojecten en elke maand een workshop organisren kwam ik erachter dat er voor een wedstrijd iets te weinig uren in een dag zitten, en dat vond mijn gezinnetje ook wel.
Maar toch wou ik het ff kwijt [:D]
Mvg Marty

janjozef

Wel ik denk ook hetzelfde, alleen de beste kan winnen, dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen jeugd en volwassenen vind ik nog goed maar niet tussen volwassenen onderling. Natuurlijk is meedoen belangrijker dan winnen (anders moet enkel de beste deelnemen) maar de 6de beste laten winnen omdat je vanaf daar een nieuwe categorie begint vindt ik larrie

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Intens

Nou volgens mij is het na een paar dag rust weer tijd om het gewoon over de wedstrijd te hebben. Laten we alvast een tipje van de sluier lichten.

http://www.mijnalbum.nl/Album=IF4TR3J3

Als jullie voor mij nog tips hebben hoe ik dingen kan verbeteren hoor ik het heel graag. Misschien kom ik dan nog bij de beste 6 van de wedstrijd

Groeten,

Ilja
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

janjozef

Ik heb beslist jou niet te helpen,kwestie van mijn eigen kansen niet te hypothekeren [:D][:D][;)], ziet er goed uit, nu zeker nog leven brengen = mannetjes auto's e.d.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Intens

He Jan dat jij me geen tips geeft zie ik als een compliment[:D][;)] DANK JE WEL.

En inderdaad de preiserfamilie en hun voertuigen worden als laatste details geplaatst.

iedereen succes met zijn eigen (wedstrijd) modelbaan.

Ilja
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

Havoc

Wel, ik zou het hekje helemaal schilderen. En dat ene huis ozu ik recht zetten. Maar dat kan ook aan de foto liggen [;)]

Zien er echt leuk uit hoor. Maar ga je die helling opgeraken? Die ziet er op de foto heel steil uit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Intens

Ja de helling is net een klein percentage stijler dan eigenlijk zou mogen, heel goed gezien.

Wat je ook goed gezien heb is dat het huis scheef staat, komt omdat hij nog niet vast staat. De aansluiting voor het lichtje is net gemaakt dus vandaar.

Maar huisje hoeft ook niet helemaal recht dan wordt het zo statisch beetje schuin, insamen hang met de omgeving, mag wel. Moet het huisje nog wel vervuilen. Maar dat moet ik nog leren, veel oefenen dus.

Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Intens

[:I] oeps ga hem even recht zetten. Maar toch had je gelijk over het ietwat schuine huisje[:D][:D]
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

Frank_N

citaat:
...Ik had het over deze foto: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ON6CWHMX.jpg ...

Euh........... kan de link niet openen [?] [?] [?] [?]

Groet van Frank.
Groet van Frank

Gerolf

Niet slecht, Ilja. Ik zou ondergronds een spoor bijleggen, zodat je verdekt van trein kan wisselen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw