Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

grote mini-baantjes wedstrijd

Gestart door Rochevalien, 13 april 2007, 23:00:42 PM

Rochevalien



Dit is de opstelling om eraan te kunnen werken en om er (later) op te kunnen rijden.




Hier moet je zijn indien je ooit in Carnac de trein zou willen nemen.

Meer foto's staan op de fotosite,volg de link.

Gerrit

Intens

Hallo beste collega bouwers

Wij (mijn vriendin en ik) hebben ons ook ingeschreven voor de wedstrijd. Wij maken zo'n baan voor het eerst en ik kan zeggen dat is niet makkelijk.Daarom is het fijn dat het op zo'n klein oppervlakte kan dat maakt het overzichtelijk.

Ten aanzien van de discussie over het werken van meerdere personen aan 1 baan. Willen we dan ook niet een categorie voor amateurs wat laten we nog verder gaan beginners, novice, en profesinals. Dan hebben we het zeker goed in gedeeld. Of gaan we gewoon gezellig met z'n allen aan de modelbaan werken en plezier hebben. Want daar draaid het om geloof ik.

Hier nog een link van een foto van een gedeelte van onze baan.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=57664968&key=T66WM8PM

Groetjes en plezier,

Ilja
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

Intens

Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

dancer

Tof tof... heel tof dat er vrouwen meedoen..
mijn vrouw zal me misschien ook helpen...
de hobby moet meer gepromoot worden voor de vrouwen..

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Intens

Hallo beste collega bouwers

Wij (mijn vriendin en ik) hebben ons ook ingeschreven voor de wedstrijd. Wij maken zo'n baan voor het eerst en ik kan zeggen dat is niet makkelijk.Daarom is het fijn dat het op zo'n klein oppervlakte kan dat maakt het overzichtelijk.

Ten aanzien van de discussie over het werken van meerdere personen aan 1 baan. Willen we dan ook niet een categorie voor amateurs wat laten we nog verder gaan beginners, novice, en profesinals. Dan hebben we het zeker goed in gedeeld. Of gaan we gewoon gezellig met z'n allen aan de modelbaan werken en plezier hebben. Want daar draaid het om geloof ik.

Hier nog een link van een foto van een gedeelte van onze baan.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=57664968&key=T66WM8PM

Groetjes en plezier,

Ilja



>>> Hier begrijp ik dus niets van[?][?]heb het nochthans 3 keer gelezen....
Mijn standpunt hierover is wel bekend denk ik , en nog steeds onveranderd.[V]
[V]

Gerrit

Intens

Laat ik hand in eigen boezem steken en ervan uit gaan dat het inderdaad moeilijk geschreven is. Hier volgt een verduidelijking.

We kunnen de wedstrijd in zes groepen indelen om het echt eerlijk te maken.

beginners 1 persoon
beginners meerdere personen

gevorderden 1 persoon
gevorderden meerdere personen

expert 1 persoon
expert meerdere personen.

Eigenlijk wil ik met dit belachelijk idee alleen aangeven hoe belachelijk het is om het op te splitsen een categorie voor 1 persoon of meerdere personen.

Ik hoop dat het nu duidelijk is gerrit en dat het standpunt eigenlijk moetzijn dat we plezier hebben in onze hobby en er een leuke wedstrijd van maken.

groetjes ilja
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

Gerolf

Dat je met meeerdere personen bent kan iedereen bepalen. Niet dat het belang heeft voor de prijzenpot, want die moet je dan toch delen over die meerdere personen...

Wie gaat echter bepalen of je beginner of expert bent? Iedereen wil zich wel inschrijven in een beginners-categorie om zodoende makkelijker in de prijzen te vallen...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

Is dat echt zo belachelijk? er zijn toch maar 6 categorieen .Dat er een onderscheid moet zijn tussen iemand die pas met de hobby begint en iemand de al 25 jaar modelbouw doet trekt niemand in twijfel (of dat denk ik dan toch) Maar dat het niet fair is om diorama's of baantjes gelijk te beoordelen die door ??n of meerdere mensen gemaakt zijn is belachelijk,of wat? merkwaardige redenering.
Mischien is dit wat men verstaat onder plezier hebben in de hobby?
Als men nu eens hetvolgende zou doen:
voor beginners:
alleen bouwdozen gebruiken,recht uit de doos en geen verwering.

voor gevorderden: eigengemaakte gebouwen toegelaten (niet al t? ingewikkeld gemaakt)bouwdozen mogen gebruikt worden maar NIET recht uit de doos (aanpassingen,combinaties van gebouwen)=dit noemt men "kitmingling" in de militaire .verwering ,superdetallering toegelaten .

voor experts: alle registers open! geen beperkingen .

en "samenwerkende venootschappen "zijn ook niet toeglaten.Er is tijd genoeg voorzien en diegenen die ook wel eens iets willen maken moeten zich ook maar inschrijven.Fair play is ook belangrijk.

Gerrit


Intens

Dan verschillen wij van mening, wat helemaal geen probleem is.

Ik ben beginner en het gaat mij puur om het modelbouwen, het plezier en daarnaast is het leuk om mee te doen aan de wedstrijd. Voor mij is het niet belangrijk om het in categorien in te delen.

groeten,
Ilja

Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

Havoc

citaat:
er zijn toch maar 6 categorieen .


Maar??? En hoeveel baantjes gaan er ook daadwerkelijk te zien zijn? Die 6 categorien zouden geen probleem zijn als er 100 banen te zien zijn. En hoe ga je bepalen wie beginner is en wie expert? Eerst een commissie langssturen om thuis het werk te beoordelen?

Zeg, het is maar een hobby h?. Als je niet voor 75% voor de fun en de kick meedoet ben je verkeerd bezig.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
er zijn toch maar 6 categorieen .


Maar??? En hoeveel baantjes gaan er ook daadwerkelijk te zien zijn? Die 6 categorien zouden geen probleem zijn als er 100 banen te zien zijn. En hoe ga je bepalen wie beginner is en wie expert? Eerst een commissie langssturen om thuis het werk te beoordelen?

Zeg, het is maar een hobby h?. Als je niet voor 75% voor de fun en de kick meedoet ben je verkeerd bezig.



>>> staat in mijn vorige post te lezen .Een beginner zou zich niet moeten wagen aan pure zelfbouw en doorgedreven vervuilingstechnieken zoals die van Emmanuel,maar eerst eens proberen om een afgewerkt en functionerend geheel te maken.
>>> ja natuurlijk,maar het is w?l een wedstrijd en dan zouden er toch een paar regeltjes moeten gelden.Bovendien geef ik alleen maar mijn eigen mening weer en dat mag toch nog zeker?

Gerrit

Gerolf

Het duurt nog meer dan een jaar voor de show en de competitiegeest is er al volop [:)]
Je kan natuurlijk allerlei categori?n gaan maken, het probleem ligt hem in de scheidingslijnen tussen de categori?n. Zelfs "hoe lang ben je al met de hobby bezig" is geen referentie. De ene deelnemer is een beginner/gevorderde/expert in besturingen, de ander in verweringstechnieken, nog een ander in het maken van gebouwtjes of zelfbouw rollend materieel, ...

Elke mening mag, maar zelf volg ik eerder Havoc's mening en de olympische gedachte. Ik denk dat het al een eer ?n een prestatie is als je iets moois in Mechelen kan laten zien.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

citaat:
Bovendien geef ik alleen maar mijn eigen mening weer en dat mag toch nog zeker?


Tuurlijk mag dat Roche. Enkel is het voor "artistieke" wedstrijden heel moeilijk om de scheidingslijnen te leggen zoals Gerolf aanhaalt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

Mij dunkt dat 1 categorie voor de 10 baantjes die mischien uiteindelijk aanwezig zullen zijn meer dan voldoende. Bovendien, indien een beginner nu een heel jaar begint te bouwen en te verweren, dan is hij na dat jaar geen beginner meer maar al een gevorderde, als we al niet van een expert kunnen spreken, in welke catogorie steken we hem dan;

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Intens

Mee eens ,met de olympische gedachte. Het gaat om plezier, en te vreden zijn over je eigen resultaat. En dit delen met anderen is ook leuk. En als ik van jullie reacties dan nog iets kan leren ben ik als beginner helemaal blij, want dat betekent dat het volgende project nog beter wordt.

Ilja
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl