MSM 59

Gestart door Peter, 13 april 2007, 11:05:08 AM

Tom

Het artikel om een oude fleischmann te digitaliseren is ook zeer intresant.
Maar ik denk dat ik van mijn bolle neus een dummy zal maken.
Tom

Tom

citaat:
Geplaatst door maxim

In het magazine zelf sprak mij dat artikeletje over interieur aan. Is iets zeer eenvoudigs wat iedereen goed kan gebruiken denk ik.

Dat is van ons eigenste rixke rail. [^]
Tom

rgp

Dag,

Ook gelezen in het huidig nummer: de prijs: 9 ipv 7,5 euro per stuk (=+ 20% en abo van 70,80 naar 88 (=+25%)

Er zijn al sommige abonnees onwel geworden.

Roland

doomslu

Roland,

ik denk dat je een slechte nacht achter de rug hebt, want ik lees in nummer 59 dat Modelspoormagazine nog steeds 7,50 euro kost en een abonnement is 65 euro voor ??n jaar. Dat is al jaren zo.

Het is waar dat sommige abonnees onwel worden als het nieuwe nummer in de bus ligt, maar dat is enkel van opwinding. [:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tom

Het is spoorwegjournaal dat 9 euro kost.
Tom

Havoc

Sinds de kiss reeks geleden dat ik nog met plezier MSM gelezen heb. En er dit keer ook leeswerk aan gehad heb.

- Eindelijk mooie grote foto's ipv postzegels. Nu graag nog de foto's uit de vouw houden, dan zijn ze nog mooier. (zeker de details van de banen, bij de treinsamenstelling stoort het niet zo erg)
- Gerolf heeft meer geduld dan ik met CAD. Prachtig gedaan.
- de veranderingen aan locs en wagen waren duidelijker dan anders met betere foto's. Ook voor beginners haalbaar.
- niet mee eens dat dat messing wagentje voor beginners is. Daarvoor moet je al behoorlijk kunnen solderen lijkt me. Maar goed artikel.
- de mini baantjes: mooi goede foto's en niet te lang. Een klein spoorplan erbij had het helemaal afgewerkt.

Als minpuntjes: LGB is geen G maar IIm en 0 is 1/45. Wel gezocht waar ze nu ergens iets aan de verkeerde hoogte van die bakwagen gingen doen. En waarom zoveel details van het smalspoorgedeelte van Marienhohe? Als je het spoorplan bekijkt is dat maar een klein deel ervan.

Sterktste nummer dat ik tot nu toe in handen heb gehad.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Dag,

Geen slechtere nacht, wel verkeerd gelezen, het gaat idd over Spoorwegjournaal.

Allez 10 keer pompen en een bril kopen[:D]

Roland

Treinist

Hallo;

Heerlijk blad. E?n vraagje toch. Kunnen jullie de pagina's niet plastificeren? Ik lees ze namelijk helemaal stuk.[;)]

Treinist

n/a

Heel goed nummer, vooral omdat er ook eens buitenlandse banen in
staan. Het hoeft niet altijd Belgisch te zijn. Ook de minibanen
spreken me heel erg aan,omdat ik zelf maar weinig ruimte heb.
De baan Mariahohe is , als je de tijd neemt om het eens allemaal
te bekijken een pareltje.Doe zo voort.

matti

@ Peter,
uw opmerkingen in verband met die decals zijn zeker terecht. Maar is het u dan ook niet opgevallen dat er op het front van de lok nog een handgreep onder de ramen ontbreekt. Door tijdsdruk is deze vergeten geraakt. Ik heb het zelf ook pas gezien als ik het nummer in mijn handen had. Niemand is perfect, zeker ik niet. Opbouwende kritiek is altijd welkom, zo kunnen we allemaal nog wat bijleren van elkander.

[8]

Peter

Matti,
Het is en was zeker mijn bedoeling niet om kritiek in wat voor vorm dan ook te leveren. Ik probeer het altijd als een "tip" aan te geven. Het is tenslotte de bedoeling dat we van elkaar leren.
Met vriendelijke groeten
Peter

matti

Peter, ik beschouw kritiek zelden al negatief, als niemand kritiek durft te leveren leren we helemaal niks meer bij. Zolang het op een aanvaardbare manier( lees, met een oplossing) gebracht word is voor mij alle kritiek welkom.

[8]

Willems

citaat:
Geplaatst door Havoc

Sinds de kiss reeks geleden dat ik nog met plezier MSM gelezen heb. En er dit keer ook leeswerk aan gehad heb.

- Eindelijk mooie grote foto's ipv postzegels. Nu graag nog de foto's uit de vouw houden, dan zijn ze nog mooier. (zeker de details van de banen, bij de treinsamenstelling stoort het niet zo erg)
- Gerolf heeft meer geduld dan ik met CAD. Prachtig gedaan.
- de veranderingen aan locs en wagen waren duidelijker dan anders met betere foto's. Ook voor beginners haalbaar.
- niet mee eens dat dat messing wagentje voor beginners is. Daarvoor moet je al behoorlijk kunnen solderen lijkt me. Maar goed artikel.
- de mini baantjes: mooi goede foto's en niet te lang. Een klein spoorplan erbij had het helemaal afgewerkt.

Als minpuntjes: LGB is geen G maar IIm en 0 is 1/45. Wel gezocht waar ze nu ergens iets aan de verkeerde hoogte van die bakwagen gingen doen. En waarom zoveel details van het smalspoorgedeelte van Marienhohe? Als je het spoorplan bekijkt is dat maar een klein deel ervan.

Sterktste nummer dat ik tot nu toe in handen heb gehad.


LGB is wel degelijk G dus IIm = 1 : 22.5
Wim W
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn