Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Aansluiten viessmann decoder 5212 aan multimuis

Gestart door gregory, 08 april 2007, 01:21:11 AM

gregory

Beste medespoorders ,
Hoe kan ik een viessmann decoder 5212 aansluiten aan de multimuis ??
En aan de rails??
Ik heb wel de handleiding bekeken , maar is het juist dat ik de draden die van de rails komen moet opsplitsen en deze 2 maal aansluiten aan de decoder .
Het gaat hier over picollo rails , 2 spoor dus, wat je natuurlijk al kon opmaken , daar ik met de multimuis rij.
Heb ook al gezocht met de zoekrobot van de site , maar dit niet specifiek voor mijn situatie gevonden.

Groeten , gregory

INFO

[?][?][?][?]Wat is er dan anders aan jouw situatie[?][?][?][?][?][?]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

Gregory,

laten we eens kijken of je zelf het antwoord kunt verzinnen. Om je daarbij op weg te helpen ga ik je 3 vragen stellen.

1. Heb je de handleiding al bekeken? (deze vraag is eigenlijk overbodig, want die heb je al beantwoord).

2. Hoe denk je zelf dat het aangesloten moet (of kan) worden?

3. Waarom durf je dat niet gewoon te doen?

gregory

Klaas , je hebt gelijk, ik zal het gewoon proberen.
Laat wel iets weten als het niet gaat.

Groeten , gregory

Tom

citaat:
Geplaatst door gregory

Ik heb wel de handleiding bekeken

Is deze in het Nederlands?
Tom

gregory

Neen, de handleiding is in het duits en engels.

gregory

Ik heb alles aangesloten , maar hoe programmeer ik nu in de multimuis??

Klaas Zondervan


gregory

Klaas dat heb ik gezien , knopje drukken en dan staat er moet je je systeem programeren, bij mij de multimuis.
Dus de vraag is eigenlijk , hoe programmeer ik een wissel met de multimuis?

Klaas Zondervan

Gregory, om de wisseldecoder 5212 te programmeren hoef je alleen maar 1 van de wissels aan te sturen van de groep van 4 die je in de decoder wilt hebben. (uiteraard als de 5212 in de programmeermode staat)
Ik weet van het TC b.v. dat je daar eerst een soort database moet aanmaken van de wisseladressen die je wilt gebruiken, maar volgens mij hoeft dat bij de Multimaus niet.

gregory

Klaas dat heb ik gezien , knopje drukken en dan staat er moet je je systeem programeren, bij mij de multimuis.
Dus de vraag is eigenlijk , hoe programmeer ik een wissel met de multimuis?

gregory

Is opgelost , ik kwam niet uit de draden.
Daar de kleuren in de handleiding en die van de wisselaandrijving van fleischmann niet overeen komen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door gregory

Daar de kleuren in de handleiding en die van de wisselaandrijving van fleischmann niet overeen komen.

Ja, zo maken ze het een mens ook niet makkelijk h?. Gelukkig ben je er uit gekomen gregory. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gregory

Nu zou ik ook nog een sein via een relais(5552 van viessmann) willen aansturen .
Hier hetzelfde probleem, ik snap niets van die handleidingen.