Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

zandstralen

Gestart door treinvirus, 02 april 2007, 16:23:08 PM

MARKLINRIJDER

Ik heb zelf reeds enkele malen zo'n probleem gehad en gebruik brandspiritus om het geheel te ontdoen van verf.  Het tast de plastik niet aan en ook geen metaal.  Even indompelen geeft direkt resultaat, een uurtje of zes in zo'n badje en je model is kraaknet in oorspronkelijk toestand.  Afborstelen met een kwastje terwijl hij ligr te trekken versnelt het proces.

Succes,

David

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Ren?
[brBij mijn weten lost het enkel nog niet uitgehardde verf op en is het ook niet schadelijk voor kunststoffen...
Het wordt gebruikt in ontsmettingsmiddelen, en de vloer op onze afdeling heeft er onder te lijden. Het lost dus ook uitgeharde verf op [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Ik kom regelmatig is de Brico (en andere brico's) maar heb nog nooit isopropyl gezien. Opletten met brandspiritus en goed zien wat het is. Op basis van ethanol tast het plastic misschien niet aan, maar op basis van methanol wel. Uit eigen ervaring met halfopgeloste bielzen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

treinvirus

beste vrienden
bedankt voor alle tips.
de remvloeistof die ik al 10 jaar in mijn garage heb staan heeft de klus voor 200% geklaard. Twee dagen  erin laten liggen dan in bakje water met afwasprodukt laten vallen en met tandenborstel overgegaan.
ondertussen heb ik reeds 2 fleischman bolle neuzen met meer dan 20 jaar oude verf op in minder dan 2 uur volledig naakt gestript en dit zonder eigenlijk veel te wrijven met de tandenborstel.. de verf loste er zo van op ... een mirakel zeg dat wel.
[:o)]dirk