Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

Anarchy


Roderik

Bij mij rijdt de kap van Piko op het onderstel van Minitrix. [:D] En als je een beetje foefelt in plasticard hangen daar zo weer buffers aan. Piko hangt die namelijk op het onderstel en Minitrix op de kast. Daardoor ben je ze in bovengenoemde volgorde kwijt.
Always be modelling!

5307

omdat je het zo schoon vraagt... [:I]




janjozef

Op de beurs van in het schijnpoort gisteren zien liggen een hele reeks belgisch materiaal 22,23,25 en 26  in schaal N ik denk dat het ferrivan was.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

nmbs

@5307: proficiat met je 44.  Vergeet wel niet dat MTE modellen van A tot Z handgemaakte modellen zijn en dat deze dus zeker niet in twee dagen gegoten, geschilderd en gemonteerd zijn.

5307

ik kocht me plasticard aan en ik had de plannen via roderik gekregen, maar ik zat met het probleem dat ik niet wist eraan t beginnen, ik probeerde verschillende methodes... allemaal tevergeefs [:(] mijn zelfbouw werkt aan geen kanten,kan iemand me tips geven of zo??? ik wil zo graag een locje maken, maar das op die manier nu onmogelijk [V] mss dat roderik kan helpen ??? [:I]

Roderik

Hier zijn de Rescue Rangers!

Je moet vooral voor ogen houden dat je de basis van de loc moet opbouwen vanuit de meest eenvoudige vorm die je kan maken. In het geval van je rangeerloc (reeks 84), gaat het om een T. (als je de loc van boven bekijkt.) De bovenste streep van de T wordt het stuurhuis. Aangezien hier ramen in staan is het beter om dat deel in doorzichtige plasticard te maken. Alle details die je verder nog wil toevoegen, werk je uit in de dunste plasticard dat je vinden kan. Ook papier en dergelijke kunnen perfect dienen. Je kan dit gebruiken voor deuren, roosters, plaatwerk, trapjes, enz... Maar het belangrijkste blijft je basis en hoe je die op het onderstel dat je hebt, wil plaatsen. Een mooie en goede basis is 1 maar het moet ook degelijk op je onderstel passen. Aangezien je wil starten van een Duitse V60 zal je de uitstekende delen van het onderstel al moeten weg halen. wat die zitten net op de plaats waar daar de cabine zit.
Always be modelling!

5307

daarzie, onze goed rijdende V60


5307

hier zijn ze dan allebij (de ene in een betere conditie dan de andere):




5307

ziehier de nieuweling in de familie:


5307

citaat:
Geplaatst door Roderik

Hier zijn de Rescue Rangers!

Je moet vooral voor ogen houden dat je de basis van de loc moet opbouwen vanuit de meest eenvoudige vorm die je kan maken. In het geval van je rangeerloc (reeks 84), gaat het om een T. (als je de loc van boven bekijkt.) De bovenste streep van de T wordt het stuurhuis. Aangezien hier ramen in staan is het beter om dat deel in doorzichtige plasticard te maken. Alle details die je verder nog wil toevoegen, werk je uit in de dunste plasticard dat je vinden kan. Ook papier en dergelijke kunnen perfect dienen. Je kan dit gebruiken voor deuren, roosters, plaatwerk, trapjes, enz... Maar het belangrijkste blijft je basis en hoe je die op het onderstel dat je hebt, wil plaatsen. Een mooie en goede basis is 1 maar het moet ook degelijk op je onderstel passen. Aangezien je wil starten van een Duitse V60 zal je de uitstekende delen van het onderstel al moeten weg halen. wat die zitten net op de plaats waar daar de cabine zit.




we zijn dan maar na lang twijfelen en zoeken dan maar zelf begonnen, al trekt het op niks!! [V] (volgens mij) wel moet ik erbij voegen dat de real versie mooier is dan de fotoversie!

wegens geen plasticard deed ik het met dik papier...


het is dan maar een HLR 84 van de nmbs geworden, omdat die makkelijker is [:I][;)]




Gerolf

Zeer moedig dat je het probeert, man! De vorm vind ik best geslaagd.
Toch zou ik ernstig overwegen om eens naar een winkel te gaan, en wat plasticard te kopen. Het is me niet duidelijk hoe je in die gekleefde kap ramen netjes zal kunnen uitsnijden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

nmbs

toch al ni slecht qua vorm eerlijk gezegd!  Je moet ergens beginnen he.

tonycabus

Precies d?t is het: DURVEN beginnen eraan. Daarna komt bijleren van de vergissingen en de fouten. Hoe zouden andeen het anders wel gedaan hebben[?][?][?][?][?]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Weet iemand of de 77/78 serie gemaakt is op N formaat?
Ik heb ze wel in H0 gezien maar daar heb ik niks aan :)

http://www.rcts.org.uk/about/news/articles/images/SNCB7777.htm
Aargh, staan ze op een rij ... doe mij er 1 .... 160x kleiner :D