Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

59erke

Niet alleen LSM behoort tot de Pirata groep, Hobbytrain zit er ook bij.

Ik heb al eens iets gekocht van Pirata en deze werd geleverd onder de naam Hobbytrain
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

loco

 Maar LSM is dan ook hofleverancier voor Hobbytrain (Lemke) (de wereld is klein, zeker in N-schaal)

railrunner

En achter Lemke staat Kato.  Het is dankzij de contacten met de heer Kato persoonlijk da o.a. de reeks 18 van Hobbytrain werd uitgebracht.  Een pot nat dus.

Jaarlijks trekt N160 en NCB (N-Club Belgie) naar de international N-scale Convention in Stuttgart waar de top van de N-spoor wereld samen komt.  Naast deelname aan een grote modulebaan,  waar fabrikanten beginnen in te zien dat N-spoor in Belgie wel degelijk aanwezig is, ontmoeten de mensen achter N160 en NCB Andrea Barella, Rolf Fleischmann, Sven Franz, Claus Ballspieler, Hiroshi Kato, Daniel Mrugalski,.. , stuk voor stuk product managers of eigenaars die bepalen wat uitgebracht  zal worden op de N-schaal markt.  Jaarlijks wordt door de mensen van N160 en NCB met deze product managers/eigenaars gelobbied om realistisch Belgische modellen te laten vervaardigen, net zoals bijvoorbeeld Peter Hürzeler van sNs (Zwitserse N-club) doet voor de zwitserse markt of Freebit voor de nederlandse markt.  Al twee jaar op rij hebben N160 en NCB gepraat met o.a. Hobbytrain over de G1700, omgespoten G1700 modellen laten zien, fotodossiers bezorgd,... en  Hobbytrain langs zijn kant gebruikt N160 en NCB om af te toetsen of een oplage van een bepaald minimum stuks wel haalbaar is in Belgie.  N160 en NCB krijgen wel beloftes (o.a. M6-rijtuigen... binnen 5 jaar), maar het is wel eens plezant te vernemen dat hun gesprekken ook concrete vruchten afwerpen.  De belgische livrei G1700 modellen zijn weliswaar wel niet correct met de echte modellen, maar soms moet er al eens door de vingers gekeken worden, anders komt er helemaal niets uit de bus qua locs.  En willen we de N-markt verruimen in Belgie (zoals in de statuten van N160vzw staat, het promoten van belgische N-schaal), dan moet ook een en ander eens gerealiseerd worden om een sneeuwbaleffect te kunnen bekomen. 

En wees er maar zeker van dat de belgische modellen niet alleen in Belgie gekocht zullen worden!  Er zijn genoeg buitenlandse verzamelaars die deze modellen ook zullen kopen.  Als deze G1700 modellen uitgebracht worden, zal het niet lang duren aleer ze uitverkocht zijn!

Michiel

Dat de 77's snel uitverkocht zullen zijn, daar ben ik ook van overtuigd. En, Jim, hartelijk dank voor juillie lobbywerk. Het is de enige manier om die producenten te overtuigen dat er potentieel zit in vb Belgisch N, en vooral omschildermodellen als compromis. Ellebogenwerk... ons kent ons... jammer maar noodzakelijk.  Dus nogmaals dank, en mijn felicitaties voor het helpen verwezenlijken van de 77 reeks!  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Hey Michiel, 

Wij hoeven geen pluimen op onze hoed, daar is het ons niet om te doen.  Maar fabrikanten brengen niet zo maar iets op de markt, toch zeker niet in N-schaal.  Ze moeten wat aangeport worden en gezien wij wat dichter bij die mensen staan en wij zelf fervent N-spoorder zijn die ook graag wat meer aanbod willen, is het niet meer dan logisch we dat we onze schouders er maar onder moeten zetten.  We varen er wel bij en laten andere mensen graag mee genieten.  In geval van de G1700 hebben wij Hobbytrain kunnen aantonen dat zij door combinaties van hun verschillende onderdelen gemakkelijk een belgisch model konden maken.  Alleen voor het spuitwerk was het wat aanpassen.

Ik heb al contact met Sven Franz van Hobbytrain opgenomen en de wens uitgedrukt om beide modellen zeker uit te brengen en dat de belgische N-spoorder (zowel hier als op het franstalig forum - waarvoor mijn dank aan jou Michiel om het daar kenbaar te maken) reeds enthousiast is.

59erke

#440
Al bij al toch een tof model dat misschien wel vlot verkocht zal worden,ook al is hij niet 100% juist hij ziet er wel goed uit dus denk ik wel dat de verkoop een succes kan worden.

Ik heb ook al gemerkt dat je hem bij verschillende handelaars reeds kan vooruitbestellen, dus effectieve levering zal er wel in zitten.
De vraagprijs van om en bij de 140 euro valt trouwens ook wel mee.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

railrunner

Wacht even met bestellen, ben aan het informeren naar zeer scherpe prijzen.


stefan

zeker interesse en inderdaad een mooie prijs. vooral de lineas spreekt me aan.

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Een vraagje: op Shapeways had AGP een vrij grote collectie kappen en modeldelen beschikbaar gesteld in schaal N. Maar deze zijn nu plots allemaal verdwenen. Heeft iemand een idee wat er gebeurt is? Zijn deze kappen niet meer beschikbaar, of zijn ze misschien naar een andere 3D-printservice gegaan?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Wel raar dat alles van hen ineens helemaal verdwenen is van Shapeways, zou ook niet weten wat de reden is.
Je kan ze nog wel bereiken via hun eigen website http://www.sunudiv.com/agp3d/index.html
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jappy

Hmmm. Ik hoop maar dat ze terugkomen. Het was een handige, makkelijke en zeer gewenste manier om aan Belgisch N-materiaal te geraken.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

SuSke

Stuur ze dan even een mailtje om het te vragen. Alleen een niet gestelde vraag blijft een domme vraag.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Mailtjes werden al deze voormiddag verstuurd, maar nog geen antwoord. Ik wacht rustig af.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik kreeg een vriendelijk antwoord betreffende het verdwijnen van de schaal-N AGP producten op Shapeways. De groep was ervan bewust dat de prijzen op Shapeways in verhouding vrij hoog waren, en ze zijn aan de slag gegaan met een alternatieve ontwikkeling. Ze zijn in de finale fase om de producten aan democratischere prijzen te kunnen produceren, maar het vraagt nog even wat tijd om alles af te ronden en beschikbaar te stellen voor verkoop. Kwestie van nog even geduld te hebben.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)