Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

Steam.N

Had je nu locjes uit 1900 ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modèlisme

Jean,
Ik heb bijna een loc type 12 met vierkante schouw ( begin 20 ste eeuw ) in schaal HO en schaal O.
Ik zeg bijna omdat ik nog enkele gietstukken moet tekenen om in 3D te laten printen. Het etswerk is volledig klaar.
Ik kan eens nakijken of ik dit locje in schaal N kan maken, maar ik denk dat dit een project met verlies zal worden ( zoals vele ), want wie gaat dit kopen in bouwkit?
Vele treinliefhebbers willen als het er op aan komt alles, maar als het er is kopen ze niet. En ik ben het OCMW niet hé en subsidies van de staat krijg ik niet. Ik wil toch uit de kosten te geraken.
 

Steam.N

Paul,  hou me op de hoogte, hé  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modèlisme

#363
Ik heb nog andere zaken in schaal N
Ziehier een paar foto's, wel geen stelletjes of wagens maar scenery materiaal:


 

Steam.N

Erg mooi !!!
Nog nagedacht over dat type 12?   ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modèlisme

Ja, Jean aan gedacht heb ik zeker al.
Maar ik heb momenteel de 3D tekeningen nog niet van schouw, dom en vuurhaard.
Als iemand zich geroepen voelt dit te tekenen zou dat prachtig zijn, ik heb nu geen tijd.
De etsplaat heb ik in schaal O en HO, dus met autocad kan ik dit gemakkelijk in schaal N brengen en laten etsen, dat duurt maar 1 maand alvorens ik dat zou hebben,  maar ik wil eerst de gietstukken hebben in HO en O.
 

just4fun

Van 3D-tekenen in AutoCAD heb ik geen kaas gegeten.
Is de stap groot en moeilijk?
Paul

Steam.N

Citaat van: modèlisme op 09 augustus 2014, 15:17:04 PM
... Als iemand zich geroepen voelt dit te tekenen ...

Na October, Paul,  na October ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modèlisme

#368
Just4fun:  ( Paul )

Dat hoeft niet in autocad getekend te worden.
In gelijk welk 3D programma kan dit ook, maar ik moet wel een .step en een .STL file hebben.
Ik heb Autocad full versie ( met licentie ) en kan dus een step file inlezen.

Groetjes,
Paul ( Bellon )
 

just4fun

Citaat van: modèlisme op 10 augustus 2014, 14:29:44 PM
...
Ik heb Autocad full versie ( met licentie ) ....
Idem hier, werk met een licentie van m'n werkgever, waar ik CAD-manager probeer te wezen.
Maar we werken alleen in 2D, vandaar m'n vraag.
Paul

modèlisme

Paul,
Met Autocad is het niet gemakkelijk 3D te tekenen. Het gaat wel, maar moeilijk. Alleen met de full versie en niet met de light versie.
Inventor of solidworks is beter en gebruiksvriendelijker.
Groetjes,
Paul.
 

railrunner

Binnenkort nieuw in handel, kan reeds voorbesteld worden: een variatie op het groen setje Rmms van Hobbytrain: een bruin setje Rmms Hobbytrain referentie: H23876.

Het is niet iets waarvoor we stonden te springen, maar toch.  Blijkbaar is Hobbytrain momenteel de enige die iets wil maken dat bruikbaar is voor de belgische N-rijder.

JC2180

Fleischmann doet ook nog (bescheiden) mee.
Nieuwe variant telescoopwagon (tijdperk V) voorzien voor maart 2015 (artikelnummer: 838816)
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

loco

Is deze set niet in januari 2012 reeds uitgebracht samen met een andere set H23864. Of gaat het hier echt om een nieuwe set Remms met hetzelfde nummer? De set kostte toen 49,90 euro.

Michiel

#374
Liliput is bezig met de ontwikkeling van een duitse stoomloc BR56.2 in schaal N. België heeft na WOII een aantal van dergelijke types overgenomen, en ingezet als type 82. Op de keper beschouwd niet 100% korrekt, want onze type 82 waren in feite omgebouwde BR55's (loopas vooraan toegevoegd voor stabieler rijgedrag), maar voor ons, Belgen, is dit al een mooie aanwinst want "bijna". Het zal wel zelf schilderen worden, want de kans dat Lilliput dit model in NMBS uitvoering zal brengen is heel klein.

edit: foto verwijderd wegens rechtenschending
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)