Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

Hervé

MTE voor dit najaar :p  gevonden op het Franse 1/160 forum



GroeteN,
Hervé

Hervé

Een ander zicht van de 18 MTE



GroeteN,
Hervé

railrunner

Voor de liefhebbers: een kap van reeks 55 is beschikbaar via Shapeways in schaal N.  Hierbij de link:

http://www.shapeways.com/model/149082/nmbs-sncb-reeks-55-1-160.html?li=shop-results&materialId=6




marc goovaerts

Die ziet er op het eerste zicht niet slecht uit, maar het is wel een héél klein fotootje.

stefan

Die staat er al een tijdje op maar zoals het commentaar er onder zegt, zit de diesel bak er niet bij en zouden er details missen.

Michiel

Zoals in MSM stond, komt Piko nu toch uit met een Benelux hondekop treinstel in N schaal. Prachtig initiatief van Piko, die na jaren enkel en alleen Frankrijk bedient te hebben, nu toch schaal N modellen begint te produceren van andere Europese landen. Laten we hopen dat er nog meer Belgische producties van Piko mogen volgen.

(foto: Piko)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Ik hoop dat de N-ers die dan ook kopen, want anders zal 't rap gedaan zijn met Belgische modellen in N...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Inderdaad, daarom dat ik dit initiatief nog eens even onder de aandacht breng. Persoonlijk kan ik geen Benelux treinstel Brussel-Noord laten binnenrijden anno 1920 (en in feit kan ik het wél, want ik ben tenslotte baas). Maar voor vele B en NL rijders van tijdperk III en IV is dit toch wel een uitgelezen moment om deze oerecht Beneluxtrein aan te schaffen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Prachtig initiatief van Piko,inderdaad.
Maar Belgische bovenleiding in N zie ik nog niet dadelijk zitten.
Daarom heb ik me altijd beperkt tot diesel en stoom, hoe mooi sommige modellen ook mogen zijn.

Michiel

Belgische bovenleiding, Marc, ben je geen kandidaat om die eens eventje te ontwikkelen en te laten printen/etsen/explosief extruderen?  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Michiel, wat is 'explosief extruderen' ? Ontploffende Evergreen-profielen ?

Michiel

Dat "explosief extruderen" was natuurlijk een grapje, maar het is een techniek om een grote vlakke plaat (vb aluminium, staal, mogelijk kunsttof maar ben niet zeker) door middel van een explosie (met springstof) in een negatieve vorm te drukken. Een voorbeeld is de neus van een vliegtuig, dat dmv explosief extruderen kan worden gemaakt.

Maar ik vermoed dat bovenleidingpaaltjes en spandraad best met een meer aangepast techniek worden geproduceerd.  ::) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Weeral bijgeleerd.
Een negatieve vorm intrigeert me al langer... Ook vacuumvormen zou voor een aantal projectjes zinvol kunnen zijn.
Alleen, met een positieve vorm krijg je altijd afrondingen, die in schaal N gewoon té zijn. Met een negatieve vorm zou je pas scherpere details krijgen.
Alleen... het net, youtube etc staan vol met positieve vormen, niks over de negatieve voor hobbyisten te vinden.

Gerolf

Citaat van: doomslu op 22 oktober 2013, 12:18:02 PM
Ik hoop dat de N-ers die dan ook kopen, want anders zal 't rap gedaan zijn met Belgische modellen in N...  ;)
Als ik N zou rijden zou ik hem zeker kopen. In H0 heb ik hem in elk geval  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

J_Vandereycken

Zeker geïnteresseerd. Is het een Belgische of een Nederlandse? Het museumstel zou ideaal zijn.