Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

Michiel

Citaat van: Driesel op 17 januari 2013, 14:05:27 PM
Fleischmann belooft Eurofima-rijtuigen in 'New Look'-livrei voor 2013: http://www.fleischmann.de/fileadmin/downloads/kataloge/2013_Neuheitenkatalog/2013_FM_NH-Katalog.pdf
Arnold had toch al een aantal Eurofima's in New-Look geleverd, nee? Of gaat het om andere rijtuigen?

Dries, erg knap luchtkwastwerk!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Hobbytrain kondigt een set aan van 2 Belgische goederenwagons: H23876 Set van 2 Rmms SNCB bruin Ep.V

Mogelijk deze Rmms, maar dan de Belgische versie in het bruin? (foto Hobbytrain)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Citaat van: Michiel op 22 januari 2013, 12:03:50 PM
Citaat van: Driesel op 17 januari 2013, 14:05:27 PM
Fleischmann belooft Eurofima-rijtuigen in 'New Look'-livrei voor 2013: http://www.fleischmann.de/fileadmin/downloads/kataloge/2013_Neuheitenkatalog/2013_FM_NH-Katalog.pdf
Arnold had toch al een aantal Eurofima's in New-Look geleverd, nee? Of gaat het om andere rijtuigen?

Dries, erg knap luchtkwastwerk!  8)
Je komt die van Arnold in ieder geval regelmatig tegen op e-bay.

JC2180

@Marc, op welke Ebay sites zie jij die Eurofirma's "New-Look" van Arnold dan verschijnen?
Memling 1e en 2e klasse ja, maar andere?

Ik dacht met FLM 2013 de eerste ervan tegen te komen dus gelijk in bestelling dan maar :-)
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Michiel

Ik vrees dat ik Memling en New-look door elkaar heb gehaald (kan je zien hoe mijn kennis is van de hedendaagse spoorwegen). Arnold heeft de Memling uitvoering, maar ik denk dat de New-look-uitvoering inderdaad nieuw zou kunnen zijn. Sorry voor de verwarring.  :-[
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts


JC2180

Kan gebeuren  ;)
Belangrijker nog, ik lees de nieuwigheden niet systematisch door maar met het attente optreden van jullie leden op dit forum toch de aandacht getrokken...
Ik zat er al een tijd op te wachten en ziedaar, planning om te herschilderen is dus niet meer nodig.
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Driesel

#292
De New-Look-Eurofima's zijn nog nooit geproduceerd in N. Ze zijn wel verkrijgbaar als omspuiting bij MTE.

Maar niemand spreekt hier over de rode Crossrail Class 66 die Kato/Lemke aankondigt! Voor mij althans een 'must-have'. Daarnaast belooft Kato/Lemke ook een Class 77 (dus met vijf deuren en airco-units op het dak) in de versies van Captrain en ECR. Dit zijn dus drie locs die heden dagelijks op de Belgische sporen te zien zijn.

Heeft Lemke de inspiratie voor de Crossrail en de Captrain bij Rail-Kees gehaald?

Groeten,

Dries

Michiel

#293
Ik heb die Class66's wel aangekondigd gezien, maar ik weet helemaal niet welke privémaatschappijen er in België actief zijn, laat staan dat dit Belgische modellen zouden zijn. De interesse ontbreek me totaal op dat vlak, en volg het dus helemaal niet. Maar als je tpV-rijder bent, kan ik me inbeelden dat ze wel jouw interesse wekken.  ;)

(edit: onhandig tikfoutje)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

Het lezen van het artikeltje over het 'model van het jaar 2012' van Febelrail wekte toch mijn nieuwsgierigheid: daarin staat dat het model van de 1814 van Hobbytrain een mooie tweede plaats haalde (na de 1802 van LS Models in H0).

De resultaten staan hier: http://www.febelrail.be/model/ma/mvhj-2012res.pdf

Leuk om te zien dat er toch rekening wordt gehouden met N-modellen.



Groeten,

Dries

railrunner

In het derde kwartaal van dit jaar zal Fleischmann set 814402 , SNCB 3-delige Eurocityset uitbrengen.  Zijn er mensen die geinteresseerd zijn in een groepsaankoop van dit setje?  Bij voldoende aanvragen, kunnen we misschien bij een bepaalde Duitse handelaar een extra korting bekomen.  Bij verschillende handelaars kun je het setje reeds voorbestellen voor ca. 107,20 €, fabricantenprijs ligt rond 120 €.  Ik wil beter doen.  Wie wil mee op de trein stappen?

Luc160


Driesel


Jim,

Ik wil ook wel meedoen voor die set: voor 107,20 € (of minder) mag je er voor mij twee noteren.
Mijn zelf omgespoten New-Look I6-rijtuigen krijgen dan wel een andere bestemming (ander kleurtje).

Luc, welkom op het forum!

Groeten,

Dries

stefan

Zijn de 18² nog ergens te koop ? heb al wat op internet gezocht maar buiten 1 op ebay vind ik niets.
Of is er iemand die er  verkoopt ?

mvg stefan

Hervé

Ik dacht dat er bij MTE nog ééntje stond..

GroeteN,
Hervé