Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

railrunner

Jan,

119€ is ook niet onaardig denk ik.  Ik had hem reeds gezien op ebay.de, maar met de beurs in het vooruitzicht even afgewacht.  Bij navraag tijdens de opbouw van de tentoonstelling vroeg Hobbytrain oorspronkelijk 100€, als fabrikant.  Maar op de beurs stonden ook handelaren met de prijs van 120€.  Ik denk dat ze even met elkaar gepraat hebben en elke partij heeft zijn prijs gelijk gezet op 110€.  Maar Hobbytrain heeft wel gecompenseerd door de nieuwe miNis-modellen nog goedkoper aan te bieden.  Bij aankoop van drie stuks, serieuze prijsvermindering.  Leuk voor ons! 

Driesel

Net als in het echt: een 28 staat op Duits grondgebied klaar om de 18'en over te brengen naar België:



Groeten,

Dries

railrunner

Hallo Dries,

Die 28²: zelf geschilderd/gespoten?

Jim.

Driesel

Hoi Jim,

CiteerDie 28²: zelf geschilderd/gespoten?

Inderdaad, omspuiting van een Arnold 186. Er achter hangen de 1881 (omgenummerde 1814 van Hobbytrain) en de 1912 (omgespoten Vectron).

Dries

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Jim, gefeliciteerd met aan komst van deze nieuwe Belgische locomotieven te Balegem.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner


Michiel

Oops, DRIES, bedoel ik natuurlijk!  ;D (ik ben nog niet uitgeslapen)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

Haha, Michiel.

De loks zijn niet in Balegem. En op de foto staan ze klaar om te vertrekken vanuit Gremberg (ons mini-baantje, waar in deze thread wat meer wordt verteld: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,15764.45.html)

Groeten,

Dries

Redskin

#264
Zopas op 1zu160 gezien: verschillende uitvoeringen van de 'Schiebeplanewagen' van de SNCB.
Voor hen die ze zouden willen verkrijgen: de fabrikant is Modellbahnunion en de sterk gelimiteerde wagons zijn louter te koop bij Menzels Lokschupen in Düsseldorf voor een stuksprijs van € 27,95 (deels al niet meer leverbaar).

Zie deze link.

Of deze link van Menzels Lokschupen.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Michiel

Hoi Frank,

op pgina 15 van dit draadje werden deze modellen al reeds aangekondigd,  ;) maar het is toch interessant om weten dat de voorraad blijkt te slinken, en dat men (wie interesse heeft) niet te lang zal moeten blijven aarzelen. Ik hoop dat dit mooie initiatief van Menzel/Modelbahnunion niet eenmalig blijft.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Moge het een teken aan de wand zijn voor alle kleinserie- en andere producenten dat Belgische N écht niet op sterven na dood zou zijn.

Redskin

Citaat van: Michiel op 17 december 2012, 14:30:28 PM
Hoi Frank,

op pgina 15 van dit draadje werden deze modellen al reeds aangekondigd,  ;)

Ah ja, dit was de melding van (beperkte) leverbaarheid. De aankondiging van de wagon was dus kennelijk al veel eerder geweest. Eerlijk gezegd heeft 'Neues' op de betreffende site en de datum (jl. 13 dec.) me doen denken dat het werkelijk om een noviteit ging...  :-[ Hoe dan ook: de liefhebbers en geïnteresseerden doen er inderdaad verstandig aan nu snel te handelen.

"Die von Menzels Lokschuppen angekündigten Sondermodelle der SNCB-Schiebeplanewagen sind nun mit etwas Verzögerung lieferbar. Das Modell wurde von Modellbahnunion für Menzels Lokschuppen in einer limitierten Auflage produziert. Die ungealterte Version ist bereits ausverkauft - die gealterte Version ist zum Preis von 27,95 Euro erhältlich."
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Gottardo

#268
Citaat van: railrunner op 26 november 2012, 19:34:15 PM
Jan,

119€ is ook niet onaardig denk ik.  Ik had hem reeds gezien op ebay.de, maar met de beurs in het vooruitzicht even afgewacht.  Bij navraag tijdens de opbouw van de tentoonstelling vroeg Hobbytrain oorspronkelijk 100€, als fabrikant.  Maar op de beurs stonden ook handelaren met de prijs van 120€.  Ik denk dat ze even met elkaar gepraat hebben en elke partij heeft zijn prijs gelijk gezet op 110€.  Maar Hobbytrain heeft wel gecompenseerd door de nieuwe miNis-modellen nog goedkoper aan te bieden.  Bij aankoop van drie stuks, serieuze prijsvermindering.  Leuk voor ons!

100 € of 110 € ? Dat is me dan blijkbaar volledig ontgaan !?! Ik was op 26 november eveneens op de beurs in Stuttgart en heb daar de Hobbytrain 1814 voor zegge en schrijve 121,40 € gekocht bij Hans (freebit.nl) ('t was -naar ik dacht- trouwens het laatste exemplaar).  Bij DM Toys kostte hij naar ik me meen te herinneren trouwens even veel.  Ook bij de "klassiekers" Menzel en Kramm kost ie 121,40. Bij Lippe kost ie zelfs nog meer: 134 €.
Bij wie kon je die loks dan kopen voor 110 € ? Bij Hobbytrain zelf ? (ik dacht dat die daar enkel als Aussteller stond en niets verkocht - wilde het hun in feite nog vragen, maar er stond telkens zo veel volk dat ik maar ben verdergegaan) 
Vraag is nu inderdaad wat er achter die lok gehangen moet worden.  In een oogopslag heb ik in de laatste MSM iets gezien van dubbeldekkers in spoor N ? Klopt dit ?

Heb op diezelfde beurs voor een schappelijke prijs wél nog een paar Minitrix "Winner"-setjes kunnen bemachtigen (voor een 19-delige "Winnerzug" zoals die over de Gotthard en Brenner rijdt, getrokken door een DBAG BR185 dubbeltractie), én een aantal Arnold-setjes om een 12-delige Venice Simplon Orient Express mee samen te stellen (eveneens te zien aan de Brenner) (als dàt nu qua lengte allemaal nog maar in m'n schaduwstation past - ben waarschijnlijk iets te enthousiast geweest ;-)).
Hoort zo'n VSOE-trein eigenlijk ook thuis bij "Belgische" N-modellen ? Ik weet niet zeker of deze trein ooit vanuit Oostende of Brussel vertrok.  De rijtuigen werden wel ooit onderhouden in de werkplaats van Oostende (zie ook onlangs nog in de TV-reeks "publiek geheim").

Groetjes, meer nog: ook mijn beste wensen voor 2013, met natuurlijk vele aangename uurtjes met de treintjes,

Gottardo

railrunner

#269
Aan iedereen: beste wensen voor 2013 en veel plezier in de modelbouw!

Johan,

Reeks 18 gekocht bij DM-Toys.  Hadden er nog veel in voorraad.
Tijdens opbouw van tentoonselling geinformeerd bij Hobbytrain zelf: 100€
Onder druk van handelaren heeft Hobbytrain ze verhoogd tot 110€ en aan die prijs was deze lok toen ook verkrijgbaar bij verschillende handelaren, behalve bij freebit.  Wij hebben toen aan een nog betere prijs kunnen aanschaffen omdat wij in één keer een heleboel lokomotieven reeks 18 gekocht hebben, speciale extra korting dus, maar voordeel van een vereniging.  Wil je eventueel deelnemen aan een "groepsaankoop", laat dan maar een berichtje na, dan zien we of we iets kunnen regelen met DM Toys, die kennen ons al persoonlijk.

Dus hierbij een oproep: zijn er nog mensen die een HLE18 willen?  Zo ja, dan verzamelen we alle aanvragen en vragen we weer een speciale prijs bij DM-Toys.

Betreffende dubbeldekkers: Belgische modellen niet verkrijgbaar.  De modellen die je ziet zijn omgeschilderde dubbeldekkers (DOSTO's dacht ik) van Fleischmann.  De stuurstand werd zelf gemaakt door Dries (Driesel).  Ook mogelijk achter een HLE 18 zijn omgeschilderde I6 rijtuigen (Eurofima's - Roco) in de nieuwe livreikleuren.