Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

SuSke

knap werk door gebruik te maken van de moderne technieken
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jappy

Die link van die webshop intrigeerde mij.... Dus heb ik maar een modelletje gekocht! En ik moet zeggen, ik ben er zeer tevreden van! Het is een overtuigend model, met zeer fijne details aan geprint. Soms ietsje te fijn, de remleidingen zijn zeer kwetsbaar. Maar ik kan het aanraden, het is de moeite waard... Oderstaand model is bijna klaar, nog een beetje de ver bijwerken hier en daar. Nu nog decals vinden voor de nummering. Indien iemand deze heeft, ik houd me warm aanbevolen!



Terugkijkend naar een ander projectje van me, ik heb de voorruiten van mijn kartonnen 51er opnieuw gemaakt. Ik kon de vorige ingezakte brol van Krystal Klear gewoon niet meer aanzien. Ik ben blij dat ik de stap heb gezet, dit is 100 maal beter.



Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

59erke

Citaat van: Jappy op 06 juli 2021, 20:50:36 PM
Die link van die webshop intrigeerde mij.... Dus heb ik maar een modelletje gekocht! En ik moet zeggen, ik ben er zeer tevreden van! Het is een overtuigend model, met zeer fijne details aan geprint. Soms ietsje te fijn, de remleidingen zijn zeer kwetsbaar. Maar ik kan het aanraden, het is de moeite waard





Ziet er inderdaad niet slecht uit, zijn er ook openingen voorzien voor de frontseinen of is dit dicht ?  Heb je ook al een idee betreffende een gepast onderstel ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jappy

Er zijn geen voorgeboorde gaten voor de frontseinen. Deze moeten zelf worden uitgeboord indien men verlichting wil aanbrengen. Zelf ga ik dit niet doen aangezien ik twee linkerhanden heb op elektrisch vlak, ik ben al blij met de huidige setup. Maar ik vermoed dat een doorgewinterde modelbouwer hier geen problemen mee zou hebben.

Voor het onderstel heb ik een Tomytec TM-16 chassis besteld. Dit dus:


Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Luc

Oufti!

Michiel

#502
Een erg vaag bericht betreffende de Belgische dieselloc type 202/3/4 van KATO. Ze werd in 2009 door KATO aangekondigd, maar werd nooit geproduceerd. Nu, 12 jaar later ZOU men EVENTUEEL, INDIEN voldoende voorinschrijvingen OVERWEGEN om MISSCHIEN toch een Belgische NOHAB (inderdaad, waarschijnlijk een omschildering, geen AFB) te produceren. Hoe inschrijven, waar, wanneer en hoeveel is niet bepaald. Dus ERG vaag.

bron: https://forum.trains-160.be/viewtopic.php?f=8&t=2340

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

#503
Mijn vader zaliger had een redelijke spoor N baan en had twee diellok modellen van de reeks 59 dus zowel de groene als de gele versie
Hij had ook een model van de reeks 204 (twijfel of het geen 54 was) en die drie loks waren spoor N
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Een reeks 64 lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik denk dat je de 59 bedoelt in groene en gele versie, van Roco. Minitrix en Piko hebben beide een Nohab omgeschilderd in Belgische kleuren, maar beide zijn totaal verouderd. Vooral de Piko is van de jaren '60 en kan helemaal niet meer mee. Een recente Nohab zou welkom zijn, vooral omdat Kato wel een Deense en Luxemburgse versie uitbracht, maar voort een Belgische vragen ze minstens 1000 stuks! Alsof ze voor de CFL ook 1000 stuks in voor-bestelling hebben gehad...  ::) Twee maten...? Geen idee wat de rede was in 2009 bij Kato om geen Belg te produceren, maar wel CFL en DK.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Sorry, wa inderdaad 59 en niet 64. Foutje van mij heb het verbeterd
Met vriendelijke groeten
Peter

BC911

Laat maar komen zou ik zeggen. Ik lig niet meteen wakker van de uitvoering, dat laat ik aan de experts over  ;). Ik wacht geduldig af  :).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

59erke

Zo een Nohab in expo uitvoering zou hier wel welkom zijn, heb ik ineens een geschikte trekkracht voor mijn ex-DRG rijtuigen (zie ander draadje).

Michiel, hou je ons op de hoogte van eventuele vorderingen ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jappy

Alhoewel ik meer voor de stoom ben, past deze wel absoluut in m'n tijdperk en vind ik het simpelweg ook prachtige machines. Hier ben ik ook eventueel wel in geïnteresseerd.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Metpetergaathetbeter

Een LUXEMBURGER is overal populair net als een Zwitser.

Die luxemburger is populair in Belgie/Frankrijk/Duitsland/Luxemburg wellicht kan die belg niet op dezelfde symphatie rekenen en wellicht is dat de reden