Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

SuSke

uiteindelijk dus toch goed nieuws voor de N-rijders
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

Citaat van: Michiel op 05 juni 2019, 09:14:20 AM
De groep was ervan bewust dat de prijzen op Shapeways in verhouding vrij hoog waren

Dat heb ik nog al gehoord van mensen die shapeways verlaten hebben

@michiel; laat ons weten waar we ze in de toekomst kunnen vinden zodra je iets verneemt
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

TBCédric

Ik was op zoek naar een filmpje over een Brusselse club met een machtige H0 baan. Aangezien het al even geleden was dat ik die had opgezocht was ik mijn zoektocht gestart. Heb het voorlopig nog niet gevonden maar kwam wel dit tegen:
Een AM80 new look in schaal N!

https://youtu.be/udjEG-3ZmDw
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michiel

#453
Deze modelist in Japanse (?) vermomming heeft werkelijk alle Belgische schaal N Shapewaysmodellen omgebouwd tot rijdende exemplaren, en nog niet slecht gedaan zo snel te zien. Shapeways is nu een beetje leeg kwa Belgisch N, maar alternatieven zijn in aankomst...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Modellbahnunion heeft net twee Belgische bakwagens geproduceerd in schaal N. Het zijn "Klagenfurt" bakwagens in NMBS groen met gele opschriften, eentje in EUROP dienst, de ander niet. De wagens zijn te koop bij DM-Toys (Duitsland) tegen 24,99 euro per stuk.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

#455
Kan iemand wat meer uitleg geven over de herkomst van deze wagen?
Bij mijn weten ligt Klagenfurth in het uiterste zuiden van Oostenrijk.
Verschillende wagens kregen de benaming van een Duitse stad, en waren waarschijnlijk ten gevolge van WO I of II hier beland.... :-\
Maar bij mijn weten deed Oostenrijk toch geen herstelbetaling aan ons, hoe zit dat dan?

;)

Metpetergaathetbeter

#456
in de WOI vocht Oostenrijk-Hongarije mee met Duitsland, na de moordaanslag in Sarajevo(28 juni 1914) op Aartshertog Frans Ferdinand van Oostenrijk-Este dus vandaar dat misschien onrechtstreeks iets diende betaald te worden


wagon is van later, dus de uitleg van Peter zal de juiste zijn

Peter

De Deutsche reichsbahn Ges. deelde al haar goederenwagen soorten( in tijdperk II) in met namen van steden. Klagenfurth was in die tijd, door de Anschluss, al terug een deel van Duitsland. Werd na wereldoorlog II terug onafhankelijk
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Bedankt voor de verklarende uitleg...

;)

railrunner

Arnold wil een Lineas livrei uitbrengen in schaal N, enkel en alleen indien er voldoende intersse is.  Via deze weg zou ik graag willen vernemen wie er allemaal interesse in heeft om deze lok effectief aan te schaffen (kan een goedkope prijs realiseren < 100€!!!)?  De verzamelde informatie kan ik via een tussenpersoon doorspelen aan Arnold.  Dit is weer een gelegenheid om een belgische lok op de markt te laten brengen!




BC911

#460
Zoals dit weekend al gezegd, mag je mij toevoegen aan je lijstje.

PS: je foto´s zijn wel niet zichtbaar bij mij ... Nu wel.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Michiel

Beelden zijn inderdaad niet zichtbaar. Over welk model gaat het, waarvan Arnold een Lineas-versie eventueel zou uitbrengen? Is een NMBS-versie niet interessanter? (Zei hij, zonder te weten waar het over gaat)  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

#462
Hier zijn de beelden wel zichtbaar.
Her gaat om de E186 modal shift van Lineas in nieuwe livrei
(Ontworpen door kris van het forum) Het model werd ook aangekondigd door Ls models in HO

Staat trouwens ook een artikel van de echte lok in msm 195

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Ik moedig natuurlijk het initiatief toe, maar persoonlijk ligt een "Lineas" totaal buiten mijn interessesfeer. Een NMBS versie om een moderne Benelux te trekken zou ik eventueel wel zien zitten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Voor de kenners: is dit een correct model? : Hammerschmid artnr. 4101 epoche IV ES 507

Dit model zou een schaal N versie zijn.